וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווירת חג ברשות: העובדים חסמו את כניסתם של מנהלי התאגיד לבניין

9.4.2017 / 15:01

הבוקר תוכננה להתקיים ישיבה משותפת בבניין הרשות בירושלים, אך כניסתם של מנהלי התאגיד נחסמה. יו"ר ועד עיתונות הפקה: "עיתונאי הרשות לא ישתפו פעולה עם מחטפים של הרגע האחרון"; הרשות על ביטול שידור המונדיאל והאירוויזיון - "ספין והפחדה"

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
אין כניסה לתאגיד. בניין רשות השידור בירושלים/ראובן קסטרו
"הכינוס המבוהל ערב החג ממחיש יותר מכל כי התאגיד לא הוכן לשידור וכל פעילתו בחודשים האחרונים התרכזה בקמפיינים המשחירים את העבודה האיכותית של עיתונאי רשות השידור"

עיתונאי רשות השידור ועיתונאי התאגיד ככל הנראה נכנסים לחג הפסח כאשר חרב הפיטורים מונפת על פחות עובדים משחשבו בתחילה, כאשר פורסם המתווה החדש לביטול חטיבת החדשות בתאגיד והקמת גוף חדש. ואולם, לא ברור כיצד העיתונאים של שני גופי התקשורת האלה יוכלו לעבוד ביחד בחטיבת החדשות החדשה, כאשר עד כה שיתוף הפעולה ביניהם לא צלח בלשון המעטה.

דוגמא לכך התרחשה היום (ראשון), כאשר הבוקר תוכננה להתקיים ישיבה מיוחדת בבניין הרשות בירושלים – אך כניסתם של מנהלי התאגיד לבניין נחסמה. מדובר בישיבה שתוכננה כחלק מיום עיון משותף לחברי הנהלת הרשות והתאגיד לצורך חפיפה בנושא כוח אדם, תוכן, מערכות מידע ועוד. עובדי הרשות עמדו בכניסה לבניין שערי צדק בירושלים ומחו על מה שהם מכנים "תהליכים לא שיוויוניים ומשפילים שעברו כשהתמודדו לתאגיד", כפי שאף קובלנץ הודה בכך לפני מספר ימים.

בנוסף לכך, ועד עיתונות הפקה בערוץ 1 הורה לעיתונאי רשות השידור לא לשתף פעולה ולא להגיע לישיבה שכונסה היום (יום ראשון), בין הנהלת הרשות להנהלת התאגיד. יו"ר ועד עיתונות הפקה, מיקי קליין, ציין כי "עיתונאי הרשות לא ישתפו פעולה עם מחטפים של הרגע האחרון, שכל מטרתם היא לחבל בארכיון ובעבודת רשות השידור". עוד אמר כי "הכינוס המבוהל ערב החג ממחיש יותר מכל כי התאגיד לא הוכן לשידור וכל פעילתו בחודשים האחרונים התרכזה בקמפיינים המשחירים את העבודה האיכותית של עיתונאי רשות השידור".

חובי סטאר בחצי גמר האירוויזיון, 12 במאי 2016. AP
האירוויזיון אשתקד/AP

"אל תתרגשו ממסע ההפחדה לביטול האירוויזיון והמונדיאל"

"גופי שידור רבים באירופה חברו ביניהם בהסכמי מטריה, שבמקרים רבים אין להם קשר בארצם וזאת על מנת להיות חברים באיגוד השידור האירופי - וניתן לעשות זאת גם אצלנו"

בתוך כך, לאחר שבסופ"ש האחרון פורסם כי שידור המונדיאל והאירוויזיון נמצא בסכנה בשל הפרדת חטיבת החדשות מהתאגיד – מהלך שיגרום לכך שהגוף לא יוכר כחבר ב-EBU.

ואולם, ברשות לא מתרגשים מ"מסע ההפחדה" שמתנהל לטענתם בתקשורת ואומרים כי מדובר בספין ותו לא. "גופי שידור רבים בכל אירופה חברו ביניהם בהסכמי מטריה, שבמקרים רבים אין להם קשר או משמעות בארצם וזאת על מנת להיות חברים באיגוד השידור האירופי - וניתן לעשות זאת גם אצלנו", כך טוען יואב גינאי, מנהל חטיבת התוכניות בערוץ 1.

כך למשל, ברשות טוענים כי יש מספר קבוצות של גופי שידור שחברו יחד כדי להוות את החבר (מבחינה משפטית) ב-EBU, כאשר לעיתים אין לגוף המשפטי הקבוצתי משמעות במדינה שלו. כמו למשל בארמניה, PTAM ו-PRAM (גופי טלוויזיה ורדיו נפרדים); בלגיה, VRT ו-RTBF (כל אחד מהם מדבר בשפה שונה לחלק אחר במדינה); הולנד, NPO (מורכב מכ-10 גופי שידור, במודל הדומה לזה של ערוץ 2 בישראל – לכל אחד יש חלק יחסי בלוח השידורים השבועי, וביחד הם עונים על כל הקריטריונים) ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully