וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי קליין לא מתכוון להתנצל: "אשמח לדעת על מה"

13.4.2017 / 9:57

למרות הסערה שעורר הטור שפרסם שבו טען כי הדתיים הלאומיים גרועים מחיזבאללה - יוסי קליין לא חושב שיש לו על מה להתנצל. בשיחה עם וואלה ברנז'ה הוא ממשיך לעמוד מאחורי הטור המושמץ: "זה נפלא. תראי איך זה מאחד את העם"

תעודת עיתונאי יוסי קליין.
יוסי קליין

העיתונאי יוסי קליין לא חושב שהוא צריך להתנצל. קליין עורר אתמול סערה בטור שפרסם ב"הארץ", שבו טען כי הדתיים הלאומיים "מסוכנים יותר מחיזבאללה", והיום (חמישי) בשיחה עם וואלה ברנז'ה הוא לא נסוג מהדברים – וממשיך לעמוד מאחורי הטור המושמץ.

אתה מתנצל על הטור, אתה חושב ש"הארץ" יתנצלו?

"אשמח לשמוע על מה עלי להתנצל?".

על זה שכולם מתנגדים לטור שלך וחושבים שהוא נוראי

"זה נפלא. תראי איך זה מאחד את העם".

כן, אבל העם מאוחד בשנאה לטור שלך. לא במשהו טוב. אתה כינית סקטור שלם בעם כ"יותר גרועים מחיזבאללה". איך זה היה עובר אם הייתי מפרסמת טור על שמאלנים שגרועים יותר מחיזבאללה

"היה עובר בהחלט. כבר עברו דברים גרועים יותר. כשאמרו שהשמאלנים בוגדים לא זימנו את המלעיזים לאולפן".

תסביר, למה בדיוק התכוונת בטור שלך?

"התכוונתי להתייחס לציונות הדתית כאל תנועה פוליטית שהשילוב של דת ופוליטיקה בה - מסוכנת".

מוקדם יותר הבוקר אמר קליין בגל"צ כי הוא "את השמאל מותר להכליל, אבל את הימין לא? אין מאפיינים אנטישמיים במאמר שלי, איני מכליל אלא מכוון לציבור מסוים". עוד אמר, "ברגע שמישהו מכנה אנטישמי וחושב שעצם הכינוי יהפוך מאמר לאנטישמי לא אין לי מה לדבר איתו". בנוסף, קליין אמר: "ליבי מתרחב משמחה, יאיר לפיד ואיילת שקד סוף סוף מצאו את המכנה המשותף".

ליברמן התייחס לחיסולו של מאזן פוקהא ברצועת עזה: "לא הייתי קונה מילים מחמאס". שי מכלוף
שר הביטחון אביגדור ליברמן/שי מכלוף

עם זאת, יש מי שחושב אחרת: שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כותב עכשיו בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: "אני קורא לכל אזרחי ישראל להפסיק לרכוש ולהפסיק לקרוא את עיתון הארץ באופן מיידי. עיתון הארץ הפך כבר מזמן לפלטפורמה הנותנת ביטוי נרחב לעמדותיהם של שונאי ישראל, אך פירסום מאמרו של יוסי קליין, עיתונאי מתוסכל וחסר-חשיבות שנכשל גם כעורך, חצה את כל הקווים האדומים".

עוד כתב ליברמן כי "קליין משתלח בבוטות ומסית נגד הציבור הדתי-לאומי, ציבור נהדר ומשובח שתורם לחוסנה ולביטחונה של מדינת ישראל יותר ממה שקליין וחבריו בהארץ יתרמו אי-פעם. העובדה שמערכת הארץ החליטה לפרסם את המאמר מוכיחה כי העיתון איבד כל כיוון וכי שנאתם העצמית של אנשי הארץ כלפי כל-דבר ישראלי ויהודי העבירה אותם על דעתם לחלוטין".

אמנון לוי טען כי "יוסי קליין שגה הפעם, שגיאה גסה וחטא בהכללה גורפת ופוגעת. בציונות הדתית, גם היום יש זרמים שונים. היא לא חיזבלה והיא ממש לא עור אחד. יש בה אנשים טובים רבים ששותפים לדאגה ממה שקורה במדינה. מתוך יאוש מאנשים כמו איילת שקד שהורסת את בית המשפט, בנט שמוביל קיצוניות מדינית, סמוטריץ שיכול ללמד צ'צ'נים שנאה להומואים, ארגון להבה, כהנא וכו', יוסי קליין, שהוא אדמו"ר אבל לא אלוהים, טעה טעות איומה. צר לי מאד על טעותו אבל בשעה שיש עליהום כולל עליו חשוב לי להגיד שההטור הכמעט גזעני שלו הבוקר בהארץ, הוא ממש לא כל מה שיש להגיד על קליין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בטורו כתב קליין כי "הדתיים הלאומיים מסוכנים. מסוכנים יותר מהחיזבאללה, יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים. את הערבים אפשר לנטרל, אותם לא. מה הם רוצים? להשתלט על המדינה ולנקות אותה מערבים. אם תשאלו, הם יכחישו. הם יודעים, שמוקדם מדי להיות כה גלויים. אל תאמינו להכחשות שלהם. הלאומיות הדתית שלהם היא לאומנות קיצונית, עטופה ביראת שמים חסודה. היא מחלחלת למערכת החינוך, מתחזקת בצבא ומשפיעה על בית המשפט העליון. הם כבר בדרך אלינו, עוד רגע והם פורצים את הדלת".

הטור של קליין כבר הספיק לעצבן קוראים רבים - ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יצחק הרצוג. בפוסט שהעלה אמש נתניהו לעמוד הפייסבוק שלו הוא טען כי "המאמר ב"הארץ" מביש והזוי. הם איבדו את זה לגמרי. הציבור הדתי לאומי הוא מלח הארץ, בניו ובנותיו משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי למען מדינת ישראל וביטחון ישראל. אני גאה בהם כמו רוב אזרחי המדינה. 'הארץ' צריך להתנצל".

גם הרצוג הגיב למאמר וצייץ: "הערבים נוהרים=הדתיים הלאומיים מסוכנים=שופטים, אמנים ועיתונאים שמאלנים. מאסנו מהכללות! זה מקומם וזה מקומם. מאמרו של יוסי קליין ראוי לכל גינוי". יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כינה את הטור "אנטישמי". לטענתו, "רועי קליין ז"ל מסוכן? אלעזר שטרן ועליזה לביא מסוכנים יותר מהחיזבאללה? הרב שי פירון מסוכן יותר מתאונות הדרכים? ועמנואל מורנו ז"ל, גיבור ישראל, גם אצלו "השקר הוא דרך חיים"? מה שפורסם כעת ב"הארץ" נגד הציונות הדתית הוא טקסט אנטישמי צרוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully