וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שלא מקדמים אג'נדות ואינטרסים של אליטות, לא נחשבים כנראה במדד הדרוקרים"

13.4.2017 / 12:31

ראש חטיבת החדשות ברשות השידור, יורם כהן, הגיב לראיון של וואלה ברנז'ה עם רביב דרוקר מתחילת השבוע, שבו נאמר בין היתר כי ערוץ 1 הפך להיות גוף תקשורת לא רלוונטי: "עיתונאי יהיר וזחוח. עיתונאי ערוץ 1 עמדו לצד ערוץ 10 כשהיה על סף סגירה"

יורם כהן. אביב חופ,
יורם כהן/אביב חופ

"כמו רבים מחבריו בתקשורת דרוקר מסמן מטרה ויורה חיצי רעל לעבר העיתונאים וכלל העובדים בערוץ הראשון שנלחמים על פרנסתם", כך הגיב היום (חמישי) ראש חטיבת החדשות בערוץ 1, יורם כהן, לראיון של וואלה ברנז'ה עם רביב דרוקר וברוך קרא מתחילת השבוע, שבו אמר בין היתר כי ערוץ 1 הפך להיות גוף תקשורת לא רלוונטי. כהן פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט ארוך, שבו כתב: "מדד הדרוקרים. עיתונאי יהיר וזחוח קובע בראיון לחג שבערוץ 1 אין עיתונאים טובים או מוכשרים מספיק. הוא עושה זאת בלי בושה תוך התנשאות אופיינית של יקיר הברנז'ה שזוכה לתהילה בעיקר בשל מסע אובססיבי שהוא והערוץ שלו מנהלים כדי לקדם אג'נדות...האמירות שלו נגד העבודה העיתונאית שנעשית בערוץ הראשון רחוקות מהאמת אבל מה זה משנה לכוכב האליטה העיתונאית".

לטענתו, "דרוקר טוען בלהט שהערוץ הראשון אינו רלוונטי ומתעלם לחלוטין מכל מהדורות החדשות שמשודרות אצלנו כבר שנים במציאות עגומה של סגירה וחרב פיטורין שמונחת על צווארם של יותר מאלף עובדים, מציאות שאף מערכת עיתונאית נורמלית לא מסוגלת להתמודד איתה. אנחנו העיתונאים ה"לא טובים", כפי שדרוקר בחר להגדיר ביהירות מקוממת, עושים את עבודתנו ביושר, באמינות ומתוך כבוד למקצוע ולשידור הציבורי. אצלנו מסקרים יותר מכל ערוץ אחר עניינים חברתיים בוערים, את המצוקה של השכבות החלשות והחלשים בכלל, את הפריפרייה ואת המיעוטים בחברה".

כהן הוסיף כי "דרוקר בוחר להתעלם במכוון גם מהעשייה הדוקומנטרית והתרבותית הנפלאה שיש אצלנו בערוץ...ועוד סדרות רבות טובות לא נחשבות בעיניים העיתונאיות של הדרוקרים עשייה עיתונאית רלוונטית. הם משוכנעים באדיקות שהם ורק הם, שומרי הסף והאבירים של הדמוקרטיה העכשווית". לפי כהן, "דרוקר וברוך קרא קובעים בלי היסוס שרשות השידור מושחתת! מכתימים ציבור שלם של עובדים על מעשים של הנהלה כושלת חשודה בשחיתות, שהמיתה עלינו אסון, הנהלה שסולקה בצדק מהרשות. דרוקר טוען בנחרצות שתקציב הרשות מיליארד שקלים, עוד שקר ועיוות של האמת. לידיעתכם: בשנה שעברה רשות השידור התנהלה בתקציב של פחות משבע מאות מיליוני שקלים. שלוש מאות מיליון שקלים זה כנראה כסף קטן בשביל דרוקר וחבריו".

עודד שחר. ששון תירם
"מעשה איוולת שקשה לחשוב על גרוע ממנו". עודד שחר/ששון תירם

"מדד הדרעק NEWS!"

"הדרוקרים שכחו שערוץ 1 היה ועודנו בית של גדולי העיתונאים במדינה בהם כמה מחברינו שעברו לעבוד בערוץ 10 , בערוץ 2 ובמקומות מכובדים אחרים בתקשורת"

הוא ציין כי "עיתונאי ערוץ 1 עמדו לצד העיתונאים של ערוץ 10 כשהיה על סף סגירה. לדרוקר לקרא לחודרוב ולאחרים בערוץ 10 זה לא חשוב כלל כי אנחנו לא עיתונאים בעיניהם, אז מה זה באמת משנה שהיינו שם וסיקרנו את מאבקם? הדרוקרים שכחו שערוץ 1 היה ועודנו בית של גדולי העיתונאים במדינה בהם כמה מחברינו שעברו לעבוד בערוץ 10 , בערוץ 2 ובמקומות מכובדים אחרים בתקשורת. זה כבר לא חשוב אצלם, כנראה שזה לא חדר לאטימות המתנשאת של בית הורד במדינת תל אביב". לסיכום אמר, "אנחנו בערוץ הראשון "עיתונאים לא טובים ומוכשרים" בעייני הדרוקרים מדוע? כי מי שלא מקדמים אג'נדות ואינטרסים של אליטות, לא נחשבים בעייני הברנז'ה עיתונאים טובים ולא עומדים כנראה בסף של מדד הדרוקרים, מדד הדרעק NEWS!".

בראיון אמר דרוקר כי "הסיבה שלא הלכתי להפגנות הרשות היא שחוץ מרשת ב' ובראשה קרן נויבך, ערוץ 1 הפך להיות גוף תקשורת לא רלוונטי בעיקר כי העיתונאים בו לא מספיק טובים. חלקם כי הם פשוט לא מספיק מוכשרים, חלקם אולי בגלל המצב, חלקם בגלל צנזורות והמצב הבלתי אפשרי שלהם. אבל זה לא עניין של השנה ולא של השנתיים האחרונות. ואני לא מדבר על רייטינג, נותנים לערוץ הזה מיליארד שקל, והוא אמור לייצר פולו-אפים, להוביל בשיח. זה לא קרה. צריך להגיד את האמת, הרבה מהאנשים שם לא עיתונאים באמת ויש שם ים של אבטלה סמויה. תראה איך מישהו כמו עודד שחר לוקח קריירה מאד יפה של 30-40 שנה, ועושה בשנה האחרונה מעשה איוולת שקשה לחשוב על גרוע ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully