וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התיקון בחוק: ברשות השידור הקפיאו הליך הפרישה של העובדים

18.4.2017 / 13:05

ברשות תיכננו לערוך כנסים לעובדים שבהם יוסבר כיצד יחושב סכום הפרישה אותו יקבלו, ובשל השינוי החליטו לבטלם עד לסיום הליך החקיקה. בתוך כך, הועדים ברשות מאיימים לשבות במסגרת השביתה הכללית המתוכננת בשבוע הבא

הפגנת רשות השידור. גדעון צנטנר
הפגנת רשות השידור/גדעון צנטנר

בעקבות התיקון בחוק השידור הציבורי – ברשות השידור הוחלט לבטל את הכנסים לקראת פרישה של העובדים, כך נודע לוואלה ברנז'ה. ברשות תיכננו לערוך מספר כנסים לעובדים שבהם יוסבר להם כיצד חושב תחשיב הפרישה שלהם, ואולם בגלל שהסכום תלוי בתאריך יום עליית התאגיד לשידור – שנדחה שוב לאמצע מאי – ברשות החליטו לבטל את הכנסים המתוכננים עד לסיום הליך החקיקה.

במכתב שנשלח לעובדי הרשות בשבוע שעבר נטען כי המידע המוצג בתחשיבים שכבר נשלחו לעובדים מעודכן לתאריך ה-30 באפריל, וכי הסכום צפוי להשתנות במידה והחוק יתוקן. "ייתכנו מקרים בהם לאור שינוי מועד התחילה (של התאגיד – נ.פ) מסלול הפרישה של העובד ישתנה – לדוגמא, מעבר מפיצויים לפנסיית גישור", נכתב.

היום (שלישי) אמר יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בגל"צ כי הכנסת צפויה להתכנס ב-25 וב-26 באפריל על מנת לאשר את חוק הדחייה, וכי הכנסת תתכנס לאשר בקריאה ראשונה את חוק תאגיד החדשות. התאגיד אמור להתחיל לפעול ב-15 במאי. רק לאחר סיום תיקון החוק ברשות יבצעו היערכות מחודשת לקראת כנסי פרישה חדשים, שיכללו תחשיבי פרישה מעודכנים לכל עובד.

בתוך כך, ועד ההנדסה והוועד המשולב ברשות מאיימים לשבות, במסגרת ההשבתה הכוללת של ההסתדרות בשבוע הבא. ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע הבוקר על שביתה כללית במגזר הציבורי בשבוע הבא, במחאה על מצבם של העובדים ברשות השידור ובתאגיד השידור. "בשבועות האחרונים התנהל משחק ציני וכואב על גבם של העובדים, שבעקבותיו הכרזתי סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי", מסר ניסנקורן, המתמודד לראשות הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully