וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצג את התאגיד בבג"ץ - עורך דינו של אדלסון

20.4.2017 / 13:08

מבטיחים ומקיימים: אחרי שהודיע ליועמ"ש, לוואלה ברנז'ה נודע כי תאגיד השידור יעתור בקרוב לבג"ץ כנגד דחיית השידורים וביטול חטיבת החדשות ומי שייצג את "כאן" הוא עו"ד דורי קלגסבלד. גורם בכיר בתאגיד: "הפעם אנחנו לא מתכוונים לוותר"

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
מתוך הפגנת עובדי התאגיד/ראובן קסטרו

תאגיד השידור יעתור בקרוב לבג"ץ כנגד דחיית השידורים וביטול חטיבת החדשות ומי שייצג את "כאן" הוא עו"ד דורי קלגסבלד, כך נודע לוואלה ברנז'ה. גורם בכיר בתאגיד אמר לוואלה ברנז'ה כי "בחרנו שקלגסבלד ייצג אותנו כי הוא נחשב לעורך דין לוחמני במיוחד, והמסר הוא שהפעם אנחנו לא מתכוונים לוותר".

ב"כאן" מתכננים לעתור לבג"ץ לאחר הליך החקיקה בכנסת. החוק הראשון, שדוחה את תחילת השידורים של התאגיד בשבועיים, מסוף אפריל ל-15 במאי, יעלה לדיון והצבעה בכינוס פגרה מיוחד של מליאת הכנסת בשבוע הבא. החוק השני, העוסק בביטול חטיבת החדשות צפוי להגיע לדיונים בכנסת כשבוע לאחר מכן או עם שובה של הכנסת מפגרת הפסח.

דורי קלגסבלד בבית המשפט. הארץ מוטי קמחי
עו"ד דורי קלגסבלד/הארץ מוטי קמחי

קלגסבלד הוא בעל ניסיון רב בייצוג תביעות הנוגעות לגופי תקשורת ולאנשי תקשורת בכירים. על פי TheMarker הוא שימש במשך שנים כ"פרקליט הבית" של מו"ל ידיעות נוני מוזס, ואף ייצג את עופר נמרודי (בתקופה ששימש כבעלים של "מעריב") – מה שלפי פרסומים גרם ליחסים עכורים עם מוזס. בנוסף לכך, קלגסבלד ייצג את מנכ"ל מקאן לשעבר, אורן פרנק, בתביעת דיבה שהוגשה נגדו על ידי רפי גינת, כאשר לאחר שפוטר ממקאן טען כי גינת אחראי על המהלך. כיום הוא מייצג את בעלי "ישראל היום" שלדון אדלסון.

עד כה התאגיד לא הגיש עתירות משלו כנגד השינויים בחוק השידור הציבורי. מי שהגיש מספר עתירות בנושא היו ארגון העיתונאים, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, אלדד יניב ועמותת הצלחה - שביקשו לעצור את תזכירי החוק שיוזמים משרדי הממשלה לדחיית השידורים וביטול חטיבת החדשות.

הנהלת התאגיד כבר פנתה בנושא ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, בטענה כי מדובר בהליך בלתי תקין, "מבלי שמינו ועדה מקצועית מייעצת, ללא שמיעת הגורמים הרלוונטיים, ללא שמיעת עמדת התאגיד, לעיתים בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים, ללא הנמקה מקצועית להחלטותיהם, עד כדי חשש שיש בבסיס החלטות אלה שיקולים פוליטיים, שיקולים שלא נתמכים בעובדות ושיקולים זרים נוספים".

בתאגיד סירבו להתייחס לפרטים בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully