וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון אקדמי חדש לתקשורת - איתי זיו יערוך

וואלה ברנז'ה

24.4.2017 / 14:13

החוג לתקשורת של אוניברסיטת תל אביב השיק מגזין מקוון שנכתב ומופק על ידי סטודנטים בחוג תחת השם "כותרת"; "צורך דחוף בבניית מודלים חדשים של עיתונות – שיאפשרו גם לייצר תוכן איכותי ועצמאי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוג לתקשורת ע"ש דן של אוניברסיטת תל אביב השיק מגזין מקוון שנכתב ומופק על ידי סטודנטים בחוג תחת השם "כותרת", ע"ש בית-הספר לעיתונות שהוקם בזמנו על ידי חתן פרס ישראל לתקשורת, דב יודקובסקי ז"ל, והתמזג לתוך החוג לתקשורת בשנת 2015. מדובר ביוזמה של ראש החוג, ד"ר דניאל דור ואת המגזין יערוך איתי זיו, לשעבר עורך מגזין בעיתון "העיר" וסגן עורך מוסף "הארץ" וכיום כותב קבוע ב"עין השביעית". בנוסף, משמש זיו כעורך ספרי עיון בעבר ובהווה.

באתר המגזין נכתב כי הוא "שם לעצמו למטרה לעסוק בכל מה שחשוב, רלוונטי ומעניין; להרחיב את היריעה בנוגע לנושאים שאינם מקבלים ביומיום התקשורתי את תשומת הלב הראויה; להשמיע את קולם של אלו המתקשים להישמע; ולתקוף סוגיות מוכרות מזוויות חדשות ורעננות".

בכך מצטרף החוג לשורה של מוסדות אקדמיים מובילים בעולם שהציבו בחזיתם גוף תקשורת משמעותי ועצמאי, אשר בזכות מעמדו הייחודי, משוחרר מכל לחצים מסחריים או אחרים. "אנו טוענים", אומרים בחוג, "כי בתקופה זו, שבה חווה המדיה אי ודאות כלכלית ופוליטית, אי אפשר אחרת: המהפכה הטכנולוגית של האינטרנט והכרסום במודל הכלכלי הישן של העיתונות הביאו לקריסה כלכלית בחלקים נרחבים של עולם העיתונות. קריסה זו, גורמת לא רק לקיצוץ משכורות ופיטורי עיתונאים, אלא גם להתערבות גוברת של מו"לים וזכיינים בתכנים העיתונאיים כדי לקדם ולשמר אינטרסים כלכליים ואחרים. שתי התופעות גורמות לפגיעה קשה בחופש העיתונות ובאמינותה. על פי דו"ח העיתונות הדיגיטלית לשנת 2015, תאגידי הענק אחראים למרבית החדשות המקוונות שהציבור צורך. עובדה זו יצרה צורך דחוף בבניית מודלים חדשים של עיתונות – שיאפשרו גם לייצר תוכן איכותי ועצמאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully