וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צירי לידה: טריפל סי פותחת חזית מול ערוץ 10

27.4.2017 / 14:52

החרפת היחסים בין טריפל סי וערוץ 10 באה לאחר שהבוקר, שעות לפני השקת Smart, הודיעה הנהלת הערוץ כי בהיעדר הסכם בין הצדדים טריפל סי לא תהא רשאית להעביר את שידוריו. כעת פונה החברה לממונה על ההגבלים. ערוץ 10: "פועלים לפי החוק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריפל סי, חברת שירותי הענן, הודיעה היום בצהרים לערוץ 10, באמצעות עו"ד תמיר אפורי ממשרד עוה"ד שבלת, כי היא דוחה את הדרישות הכספיות של ערוץ 10, וכי תעביר את העניין להכרעת מועצת הכבלים ורשות ההגבלים העסקיים. כזכור, טריפל סי הודיעה בשבוע שעבר כי תשיק הערב (חמישי), בשיתוף עם חברת התוכן וונטייז, את מותג הטלוויזיה החדש Smart שיציע לצרכנים חבילת ערוצי טלוויזיה צרה (עידן+) בתוספת ערוצים בינלאומיים לצד שרותי VOD במחיר של 50 שקלים לחודש בלבד.

החרפת היחסים בין טריפל סי וערוץ 10 באה לאחר שהבוקר, שעות לפני השקת Smart, הודיעה הנהלת הערוץ כי בהיעדר הסכם בין הצדדים טריפל סי לא תהא רשאית להעביר את שידוריו.

עורכי דינה של טריפל סי מציינים במכתבם מהיום כי הצעת החוק הממשלתית יצאה לדרך עם סעיף שקבע כי הערוצים הפתוחים (וערוץ 10 ביניהם) יועברו ללא תשלום כלשהו. כאמור, מטרת הצעת החוק היתה לאפשר כניסת פלטפורמות חדשות לשוק, כך שיוכלו ליצור תחרות בדואופול הקיים של הכבלים והלוויין. לפי עמדת הממשלה, כפי שבאה לידי ביטוי בדיונים בכנסת, ערוצים המבוססים על פרסומות כלל לא אמורים לקבל תשלום על הפצה של שידוריהם בישראל, שכן חשיפת שידורי הערוץ באמצעים חדשים (כדוגמת טריפל סי) תתבטא בהכנסות הערוץ מפרסומות. הצעה זו התקבלה ונחקקה במסגרת חוק ההסדרים, ולפי סעיף 13ג אכן נקבע כי ערוצים פתוחים מחויבים לתת רישיון בחינם להעברת השידורים.

עוד מציינים עורכי הדין כי במהלך הדיונים, הממשלה הסכימה לתקופת מעבר של חמש שנים בלבד, שבהן ערוץ 10 יוכל לגבות תשלום מפלטפורמות שיעבירו את השידורים, בתנאי שיעניקו את "התנאים הטובים ביותר" לכל פלטפורמה חדשה שתבקש זאת, מתוך כוונה ברורה ומוצהרת לאפשר את הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה. עוד נאמר, כי חוק ההסדרים, לרבות הוראת המעבר, לא נועדו לתת בידי ערוץ 10 כלים אנטי-תחרותיים לדרוש תנאי כניסה בלתי סבירים ממתחרים חדשים.

רמי נחום, מייסד ומנכ"ל טריפל סי, אמר היום: "מדובר בהפרת חוק ובהתנהלות שכל תכליתה נועדה לפגוע בתחרות בשוק הטלוויזיה ולהצר את יכולתם של שחקנים חדשים להיכנס לפעילות בתחום זה." לדבריו, "לאחר חודשים של מו"מ אנו נעביר את המחלוקת להכרעת מועצת הכבלים והלוויין ורשות ההגבלים העסקיים".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "הערוץ פועל על פי הוראות החוק ככתבן וכלשונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully