וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלק מהאנשים שחדשות 2 שיגרו לוועדת פריש גרמו להם נזק"

4.5.2017 / 16:45

מה עמד מאחורי הזכייה המפתיעה של ערוץ 20 במכרז לערוץ הכנסת? פרנטזציה מקצועית מצד אחד ו"התנהלות דורסנית" של חדשות 2 מהצד השני – כך אמרו לוואלה ברנז'ה גורמים במועצה. גורם בחדשות 2: "עדות לכך שהבחירה לא התבססה על אמות מידה מקצועיות"

ערוץ 20. ברני ארדוב
ערוץ 20/ברני ארדוב
"לערוץ 20 הייתה מצגת פנטסטית שהרשימה את חברי המועצה מאד. הם באו הכי מוכנים והראו מקצועיות אמיתית, ובעיקר הציעו מוצר יותר טוב מזה של הערוצים המתחרים"

מה עמד מאחורי הזכייה המפתיעה של ערוץ 20 במכרז לערוץ הכנסת? פרנטזציה מקצועית מצד אחד ו"התנהלות דורסנית" של אחד המתחרים מהצד השני – כך על פי גורמים במועצה. הערוץ גבר על המפעילה הנוכחית חדשות 2, שככל הנראה ניסתה לעשות כל שביכולתה כדי לא להפסיד במכרז – ויכול להיות שירתה לעצמה ברגל בשל כך.

גורמים במועצה אמרו לוואלה ברנז'ה כי "לערוץ 20 הייתה מצגת פנטסטית שהרשימה את חברי המועצה מאד. הם באו הכי מוכנים והראו מקצועיות אמיתית, ובעיקר הציעו מוצר יותר טוב מזה של הערוצים המתחרים". כמה מחברי המועצה לא אהבו, כלשונם, את הלחצים שהופעלו לטובת חדשות 2 בנושא, אשר החלו לטענתם כבר לפני כמה חודשים ב"מתקפה" של כמה מאנשי החדשות על חברי ועדת פריש, שגיבשו את המתווה לערוץ הכנסת החדש. הגורמים במועצה התייחסו בין היתר לציוצים והתייחסות ברשתות החברתיות מצד כתבי חדשות 2 עמית סגל וירון אברהם – שהגיע מערוץ הכנסת.

"חלק מהאנשים שחברת החדשות שיגרה להעיד בפני ועדת פריש ואחר כך בפני ועדת הכנסת גרמו להם נזק", אמרו והוסיפו כי "מאוד לא אהבנו את הכוחניות שלהם, כשברור שהם לא פועלים לשם שמיים אלא לטובת מי שמשלם להם את המשכורת. הם שירתו את מקום העבודה שמשלם להם משכורת - וזה בסדר גמור, אבל הם לא יכולים להתחבא מאחורי נימוקים אידיאולוגיים. זה היה שקוף מדי ופגע בסופו של דבר בחברת החדשות שלהם. ערוץ 20 גם הפעיל צוותים מקצועיים אבל עבד בצורה יותר נכונה ולא מתלהמת".

מי שעוד ספגה ביקורת מצד חברי המועצה היא ח"כ שלי יחימוביץ', שפעלה בוועדות הכנסת ואף התראיינה נגד מסקנות ועדת פריש. לטענתם, "יחימוביץ קיבלה משכורות גבוהות מחדשות 2 במשך שנים, ולכן צרם שהיא פתאום תוקפת ועדה מקצועית בראשות שופטת". הם הוסיפו כי "זו זכותה להילחם על העמדות שלה, אבל זה בהחלט יוצר בעיני חלק מאיתנו רושם לא טוב כשהיא לוחמת נגד ועדה מקצועית - במה שנראה כמו סיוע למקום העבודה הקודם שלה".

עם זאת, לדבריהם "השיקול המרכזי היה מקצועי, וערוץ 20 הוכיח יכולת גדולה יותר להתאים את עצמו לעידן החדש של הניו-מדיה ולהרחיב את קהלי היעד של ערוץ הכנסת".

גורם בכיר בחדשות 2 אמר בתגובה לוואלה ברנז'ה כי "הדברים שנאמרו על ידי גורמים מתוך ועדת המכרז הם חמורים. הם בבחינת עדות מחזקת למידע שהובאו לפתחנו לכך שלא אמות מידה מקצועיות או בחינת יכולות עמידה במחוייבויות תוכן עתידיות עמדו בבסיס הבחירה בערוץ 20 כמפעיל. כאמור, אנחנו נשקול את צעדינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדשות 2/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התחושה הכללית ש-RGE פחות התאמצו לזכות"

הסוגייה המשמעותית ביותר נוגעת לאופי הסיקור: יש לתהות כיצד ערוץ - אשר באופן מובהק מוטה לצד הימני של המפה - יוכל לסקר את הפעילות הפרלמנטרית באופן אובייקטיבי

בנוגע להפסד של RGE במכרז, בעלת ערוץ 10 וחדשות 10, גורם בוועדה ציין כי "בסך הכל, הייתה להם הצעה טובה, וכנראה שבסופו של דבר היא גם הייתה יותר טובה משל חדשות 2 - רק שהתחושה הכללית הייתה שהם פחות התאמצו". כך למשל, בנוגע לשלב הפרזנטציות מי שבלטו היו חדשות 2 וערוץ 20, בעוד ש-RGE וקבוצת תיא תקשורת (אולפני הרצליה) לא השתוו לרמת הפרזנטציה שלהם, ו"בכלל לא היו בכיוון הנכון", על פי גורם בוועדה.

יש לציין כי למרות זאת, קבוצת RGE קיבלה ציון גבוה במכרז הסופי בהשוואה לחדשות 2, כאשר יש לזכור שהציון נקבע לפי שורה ארוכה של פרמטרים (כך למשל, מקבלים נקודות על התאמה של דירקטורים, על שנות הוותק של המנהלים, שילוב עובדים מהפריפריה וכו').

יש לציין כי ערוץ 20 ספג קנסות רבים בעבר בשל אי-עמידה במחוייבות התוכן שלו. הערוץ עלה לאוויר כערוץ ייעודי לענייני מורשת באוגוסט 2014 ומזוהה עם מחנה הימין. בפברואר האחרון המועצה אישרה מתווה לפיו 25% מהתכנים המשודרים בערוץ לא יהיו קשורים לענייני מורשת - מה שסלל את הדרך להגשת הבקשה לקבלת אישור לשדר חדשות. בעלי ערוץ 20 הם יצחק מירילשווילי והמנכ"ל אבי בר.

הזכייה של ערוץ 20 במכרז מפתיעה, כי בניגוד לחדשות 2 ו-10 – אין לו ניסיון בשידור חדשות. הזכייה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת יכולה לפתור לערוץ סוגייה מהותית – כאשר על פי חוק חברת חדשות צריכה לשדר מירושלים - ואילו אולפני ערוץ 20 ממוקמים בתל אביב, כך שכעת, עם הזכייה בערוץ הכנסת, הערוץ יוכל לשדר מירושלים.

ואולם, הסוגייה המשמעותית ביותר נוגעת לאופי הסיקור: יש לתהות כיצד ערוץ - אשר באופן מובהק מוטה לצד הימני של המפה - יוכל לסקר את הפעילות הפרלמנטרית באופן אובייקטיבי ובצורה נקייה מגוון פוליטי וכיצד בערוץ יוכלו לעמוד בלחצים המופעלים מצד הסיעות, מבלי שהם עדיין צברו ניסיון בעמידה בלחצים מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully