וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ ללשכת מפקד גל"צ נמשך: מי השמות הבולטים?

8.5.2017 / 15:10

במקביל לפרסום בעיתונים של מודעות מטעם הוועדה, הקוראות להגשת המועמדויות לתפקיד במקומו של ירון דקל, לוואלה ברנז'ה נודע על שמות בולטים נוספים שהוועדה סימנה: חגי גולן, מוטי שקלאר וצביקה ברוט. בתוך כך, הנשיא ריבלין ביקר היום בתחנה

חגי גולן. ברני ארדוב
יישאר בערוץ 20? חגי גולן/ברני ארדוב
יהיה מעניין לראות האם גולן, עורך גלובס לשעבר, ירצה להתמודד על התפקיד בגל"צ – שכן רק בשבוע שעבר נודע כי הוא צפוי לשמש כעורך הראשי של ערוץ הכנסת, מטעם ערוץ 20 שנבחר להפעיל אותו בעשור הקרוב

הוועדה לבחירת המפקד הבא של גל"צ מעבירה הילוך: במקביל לפרסום בעיתונים של מודעות מטעם הוועדה, הקוראות להגשת המועמדויות לתפקיד במקומו של ירון דקל, לוואלה ברנז'ה נודע על שמות בולטים נוספים שהוועדה סימנה: חגי גולן, מוטי שקלאר וצביקה ברוט. בהקשר זה, יצוין כי בניגוד לפרסום היום (שני) לפיו שמו של הפרשן הפוליטי של חדשות 2, עמית סגל, בולט במירוץ לתפקיד - כלל לא נעשתה פנייה מטעם גורם בוועדה לסגל, מכיוון שאין לו ניסיון ניהולי ולכן הוא אינו עומד בדרישות הסף.

יהיה מעניין לראות האם גולן, עורך גלובס לשעבר, ירצה להתמודד על התפקיד בגל"צ – שכן רק בשבוע שעבר נודע כי הוא צפוי לשמש כעורך הראשי של ערוץ הכנסת, מטעם ערוץ 20 שנבחר להפעיל אותו בעשור הקרוב. בנוסף אליו, גם שקלאר נבחר לשמש בתפקיד מנכ"ל ערוץ הכנסת מטעם המכרז של ערוץ 20. אמנם טרם נעשתה פניה רשמית לשקלאר – לשעבר מנכ"ל רשות השידור, יו"ר הרשות השנייה, יו"ר ערוץ 20 ועוד – ואולם, גורם בוועדה אמר לוואלה ברנז'ה כי "מדובר באחד מאנשי המקצוע המנוסים ביותר שיש היום בתעשייה, היינו רוצים לראות אותו מתמודד כי הוא מייצג גיוון בתקשורת ובעל ניסיון אדיר בתחום".

גורמים בוועדה כבר הספיקו לפנות לברוט, ואולם לאחר השיחה עימו הם מעריכים שלא יתמודד על התפקיד. ברוט שימש בעבר ככתב הכנסת של "ידיעות אחרונות" ואף שירת ככתב צבאי וכתב שטחים בגל"צ. לפני כשלוש שנים ברוט יצא לחופשה ללא תשלום מהעיתון, והודיע סופית על עזיבתו לפני כשלושה שבועות בלבד. בשנה האחרונה דחה הצעה לשמש כראש מערך ההסברה של רה"מ נתניהו. כיום הוא משמש כיועץ אסטרטגי לראשי מדינות שונות בעולם, ובין היתר מייעץ למפלגה הרפובליקנית בארה"ב וניהל את קמפיין הבחירות של טראמפ בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרם נעשתה פניה רשמית. מוטי שקלאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היו כמה שמות שנפסלו בגלל היעדר תואר"

"עיתונאים רבים בארץ מתמקדים בקידום הקריירה שלהם ובניסיון המקצועי, ולא ממשיכים ללימודי תואר שני. לחלקם אין אפילו תואר ראשון"

בשבוע שעבר פורסם בוואלה ברנז'ה, לאחר שהוועדה כבר פנתה לכתב חדשות 2 מנחם הורוביץ ולסגנית עורך ידיעות אחרונות הדס להב כדי לבדוק אם יסכימו להתמודד. בנוסף אליהם, גם ערן טיפנברון, סמנכ"ל דיגיטל ב-RGE ולשעבר עורך Ynet, סומן כמועמד בולט בעיני גורמים בוועדה.

גורם בוועדה אמר השבוע לוואלה ברנז'ה כי הם היו שמחים לראות "מגוון של מועמדים שבאים מתחומים שונים וממגזרים שונים. זה חשוב כדי לתת לוועדה כמה שיותר אפשרויות, אבל השיקול המקצועי יהיה השיקול היחיד שינחה אותנו בעבודה. אנחנו נבחר את שלושת המועמדים הסופיים שיועברו להכרעת שר הביטחון רק לפי פרמטרים מקצועיים". לדבריהם, הוועדה החליטה להסתפק בדרישות התפקיד בתואר ראשון בלבד - ולא דרשה תואר שני - מכיוון ש"עיתונאים רבים בארץ מתמקדים בקידום הקריירה שלהם ובניסיון המקצועי, ולא ממשיכים ללימודי תואר שני. לחלקם אין אפילו תואר ראשון. היו כמה שמות שרצינו לשכנע להצטרף להתמודדות, אך הם נפסלו בגלל היעדר תואר. לכן החלטנו שזה יהיה נכון להסתפק בתואר ראשון, ובמקביל בניסיון ניהול ועיתונאי רלוונטי".

הגורם התייחס גם לביקורת שהושמעה סביב הליך גיוס ולטענה כי תמוה שלא נדרש ניסיון בניהול תחנת רדיו. "לא דרשנו ניסיון ספציפי ברדיו כי יש מנהלים מוכשרים בשוק התקשורת שיכולים להמשיך ולהצעיד את התחנה קדימה גם אם הם רוב הזמן עסקו בתחומי מדיה אחרים. בעולם הנוכחי של התחזקות הניו מדיה יש משמעות לרקע העיתונאי ולניסיון הניהולי, אבל אין לדעתנו אין חובה על ניסיון דווקא במדיום מסוים גם לצורך ניהול תחנת רדיו".

נשיא המדינה, רובי ריבלין עם נשיא גרמניה ד"ר פרנק-וולטר שטיינמאייר בישראל 7 במאי 2017. מארק ניימן/ לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"תודה לך ירון". רובי ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן/ לע"מ

כשריבלין ביקר ביפו

בתוך כך, היום ביקר בתחנה הצבאית נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. את ביקורו פתח הנשיא בתוכניתה של הדר מרקס שם השיקו השניים קמפיין לנהיגה בטוחה ואדיבה יותר. לאחר השידור סייר הנשיא בתחנה, שוחח עם חיילי ועובדי התחנה.

ריבלין אמר כי "השידור הציבורי הוקם כדי להיות משרת ציבור, וכך עליו להישמר. כמשרת ציבור, עליו להביא לידי ביטוי השקפת עולם כוללת, מגוונת, עצמאית וכן - גם ביקורתית. גם גל"צ צריכה להימדד ביכולת שלה להיות ציבורית - לייצג ולהכיל את כלל הדעות, את כלל התרבויות ואת המגוון הישראלי הייחודי כל כך. גל"צ הייתה ועדיין כר הצמיחה למיטב אנשי ונשות התקשורת שלנו והגיוון והייצוג צריכים לבוא לידי ביטוי בכל שדרות התפקידים בתחנה, בכל התכנים ובכל הקולות המושמעים בה".

הנשיא גם הודה לדקל, ואמר כי הוא "איש חדשות במלוא רמ"ח איבריו, על שירותו הציבורי רב השנים. ירון יצר פורמטים חדשים לשידור," אמר הנשיא, "השקיע בגיוון של התחנה והיה אחראי על סימפוניה של קולות שיצאו ממנה. תודה לך ירון ונקווה לשמוע ממך על הימים שהיו ועל אלה שעוד יהיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully