וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנים של סכסוך: שת"פ עסקי בין קשת לידיעות

9.5.2017 / 15:21

פרסום ראשון: הראיון המפתיע של רז שכניק עם אסי עזר שפורסם בסופ"ש האחרון בידיעות אחרונות לא ניצב לבדו; לוואלה ברנז'ה נודע כי זכיינית ערוץ 2 צילמה בחודשים האחרונים תוכנית בריאות חדשה – באולפני ynet שבראשל"צ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שנים של מלחמה חמה, שהפכה למלחמה קרה, קשת וקבוצת ידיעות מעלים את מערכת היחסים שלהם לשלב הבא: לוואלה ברנז'ה נודע כי בחודשים האחרונים מתקיים שיתוף פעולה עסקי בין הזכיינית לעיתון, כאשר תוכנית בריאות חדשה של קשת צולמה באולפני ynet שבראשון לציון. מדובר בתוכנית בשם "רק בריאות" המיועדת לשידור בשעות הבוקר, שצפויה לעלות לאוויר בשבוע הבא.

ynet השכיר לקשת את האולפנים של האתר, וגם צוות האולפן העניק שירותי הפקה. יש לציין כי ynet משכיר את האולפן שלו להפקות חוץ שונות, כך למשל חדשות הבידור של הוט מצולמות באולפני האתר מדי יום. תוכנית הבריאות החדשה מופקת על ידי ענני תקשורת, ולאחר שתשודר בערוץ 2 היא תשודר גם בערוץ הבריאות. את התוכנית מגישה הגינקולוגית ד"ר אסנת ולפיש מבית החולים סורוקה.

שיתוף הפעולה בין קשת ל-ynet מגיע לאחר שנים ארוכות של סכסוך מתוקשר בין זכיינית ערוץ 2 לקבוצת ידיעות, שבשיאו פורסמה כתבתו של רז שכניק מידיעות, שחשף ב-2012 את פרשת הכדורים ב"האח הגדול" של קשת. בהקשר הזה יש לציין כי בסופ"ש האחרון שכניק ראיין את אסי עזר, טאלנט בולט של קשת, לקראת עליית העונה השנייה של "להיות איתה" – והראיון הפתיע גורמים בתעשייה. בנוסף לכך, גם שני כהן התראיינה לעיתון לקראת השקת הסדרה החדשה של קשת "נופלות על הרגליים".

לפני כשלוש שנים נוצר שיתוף פעולה תכני ראשון בין הגופים שהוליד אייטם וידאו על גמר "האח הגדול". במסגרת הסיקור נשלח כתב של ynet לאולפן "האח הגדול" בנווה אילן וראיין את המתמודדים של התכנית. זאת לאחר שנים שבהן לא היה כל שיתוף פעולה בין הצדדים - תוכני או פרסומי. עם תום הנתק הוחלט כי ידיעות אחרונות יעלה קמפיין בפריים-טיים של קשת, והזכיינית תקנה שטחי פרסום בעיתון.

הסכסוך המתוקשר הגיע לשיא לפני כ-5 שנים כאשר שני הצדדים הגיעו לבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות. קשת דרשה כי הפרסומים עליה בידיעות יכללו גילוי נאות אודות התחרות העסקית המתקיימת בין החברות, ושהמועצה תאכוף על קבוצת ידיעות סעיף בתקנון האתיקה של המועצה לפיו על הגוף המסקר לחשוף כל אינטרס מהותי, כלכלי או אחר על אודות פרסום מסוים.

טרם התקבלה תגובה מקשת ומ-ynet.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully