וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין סגירת הרשות, לפתיחת התאגיד החדש: כאוס מוחלט

10.5.2017 / 0:01

פריצות לשידור? מיתוג מהדורת החדשות? אחריות ניהולית? ימים ספורים לפני עליית התאגיד לאוויר, החוק להקמת תאגיד החדשות צפוי לעבור במליאת הכנסת - ולאיש לא ברור כיצד יתנהלו שני הגופים שאמורים לנהל ביניהם סינרגיה, כשאחד מהם עדיין לא הוקם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
לפי הערכות, למי שנבחר במקור לתפקיד סמנכ"ל חטיבת החדשות ב"כאן", ברוך שי, יוצע להיות מנהל תאגיד החדשות למשך השבועיים הקרובים, והוא יוכל לגשת לאחר מכן ולהתמודד במכרז לתפקיד

לאחר מרתון ישיבות שהחל בתחילת השבוע, הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה הלילה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקמת תאגיד חדשות נפרד. מחר (חמישי) צפוי לעבור במליאת הכנסת החוק, כמה ימים ספורים לפני עליית התאגיד לאוויר, והתחושה היא כאוס וחוסר ודאות לגבי כיצד יתנהלו שני תאגידים, שאמורים לנהל ביניהם סינרגיה מוחלטת בלוח השידורים – כאשר מצד אחד הלוח עדיין לא מוכן, ומהצד השני אחד מהתאגידים כלל לא קיים.

הבעיה המהותית ביותר נוגעת למי ינהל את הגוף החדש. ייקח פרק זמן ארוך עד שתוקם מועצה חדשה שתמצא ועדת איתור שתמנה את המנכ"ל הזמני שרק לאחר מספר חודשים ימנה את המנכ"ל הקבוע. לפי הערכות, למי שנבחר במקור לתפקיד סמנכ"ל חטיבת החדשות ב"כאן", ברוך שי, יוצע להיות מנהל תאגיד החדשות למשך השבועיים הקרובים, והוא יוכל לגשת לאחר מכן ולהתמודד במכרז לתפקיד.

שי ינהל את חטיבת החדשות החדשה בפרק הזמן הזה, כאשר ככל הנראה, לפחות בהתחלה, תאגיד החדשות ישדר את כל מה שתוכנן להיות משודר בחטיבת החדשות המקורית של "כאן" – גאולה אבן תגיש את המהדורה המרכזית, עילי לוין ישמש כעורך הראשי וכמו כן כל לוח השידורים המקורי של "כאן" ימלא את ימי השידור בשבועות הראשונים עד למינוי המנהל הקבוע שיחליט לאחר מכן על לוח השידורים הקבוע. לוח השידורים של תאגיד החדשות צריך להסתנכרן עם לוח השידורים של תאגיד כאן - אך עדיין לא ברור כיצד זה יתבצע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנהל הזמני? ברוך שי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיצד ימותג תאגיד החדשות החדש?

בשלב הזה גם ב"כאן" עדיין לא יודעים מה ישדרו בשעות שלהם, והדבר תלוי באופן בו החוק החדש יגדיר את החלוקה בין תוכניות אקטואליה לתוכניות רגילות

סוגייה נוספת נוגעת למיתוג של תאגיד החדשות, אך מכיוון שמדובר בגוף שונה מתאגיד "כאן" - לא ברור מה תהיה האריזה הגרפית החדשה של תאגיד החדשות. מפאת לוח הזמנים הדחוק, ההערכה היא שבשבועיים הקרובים תאגיד החדשות ישתמש בלוגו ובגרפיקה שהוכנו עבור תאגיד "כאן". החוק החדש צריך לקבוע בין היתר כמה שידורי אקטואליה ישודרו, ומה נכנס לקטגוריית אקטואליה, כלומר, האם תוכניות שלא הוגדרו כאקטואליה על ידי התאגיד יוכרו כאקטואליה בתאגיד החדשות.

בשל כך, בשלב הזה גם בתאגיד "כאן" עדיין לא יודעים מה ישדרו בשעות שלהם, וגורמים בתאגיד אמרו לוואלה ברנז'ה כי הדבר תלוי באופן בו החוק החדש יגדיר את החלוקה בין תוכניות אקטואליה לתוכניות רגילות. "המצב החדש שנוצר הוא כאוס מוחלט", לפי גורם המעורה בפרטים.

ביום חמישי יגיעו סוף סוף לתאגיד 450 עובדי רשות השידור שהתקבלו ל"כאן" ויתחילו לעבוד לקראת העלייה לאוויר, חלק בתאגיד המקורי וחלקם בתאגיד החדשות. זאת לאחר שהם התבשרו הערב באופן מפתיע על ידי הכנ"ר שבשל הצורך בשיחרורם המיידי מהרשות לתאגיד – מהדורת "מבט" שודרה אמש בפעם האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הקלטת איתן כבל על הדיל בהסתדרות. חדשות 10
ח"כ כבל/חדשות 10

כבל: אחד מהאירועים המביכים והמבישים מאז שהגעתי לכנסת

"כולנו היינו בתוך אירוע ואף אחד לא הבין באותו רגע שאנחנו שותפים להכרזה על סגירת רשות השידור – בהתנהלות קיבלתם ציון של אפס מאופס"

במהלך הדיונים בכנסת אמר ח"כ איתן כבל כי אמנם ביטן ניהל את הדיונים ביושרה, אולם האירוע הזה הוא אחד המביכים והמבישים מאז הגיע לכנסת. "המכה הגדולה שקיבלנו הייתה מההודעה של הכנ"ר פה שהיכה את הוועדה בהלם. כולנו היינו בתוך אירוע ואף אחד לא הבין באותו רגע שאנחנו שותפים להכרזה על סגירת רשות השידור – בהתנהלות קיבלתם ציון של אפס מאופס", אמר.

כבל התייחס למנגנון קבלת ההחלטות בין התאגיד לתאגיד החדשות, באירועים של פריצה לשידור, ואמר כי אם לא תהיה היררכיה ברורה הדבר יוביל לכאוס. מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, הציע פשרה לפיה כאשר יהיה אירוע מסוים שלפיו מנהל תאגיד החדשות יהיה סבור שצריך לשנות את לוח השידורים - הוא יפנה למנכ"ל התאגיד ויבקש לפרוץ לשידור. במידה ומנכ"ל התאגיד יסרב, הוא יצטרך לנמק זאת בכתב לשני יושבי ראש המועצות.

בכל הנוגע לדרישות של "ישראל ביתנו", מרביתן אושרו, למעט הסעיף של הרחבת התקנים לרדיו רק"ע, שלא נכנסו לחוק. שני שליש מהשידורים יהיו בשפה הרוסית, היתר באמהרית ופרסית. ח"כ אילטוב דרש כי מנהל התחנה יהיה חייב לשלוט בשפה הרוסית ברמת שפת אם - וביטן סירב להכניס זאת לחוק. ח"כ יגאל גואטה דרש לקבל תדר לרדיו החרדי, אך פילבר אמר כי קיים מחסור בתדרים ותהליך החיפוש לוקח בין כמה שבועות לכמה חודשים. לבסוף הוכרע כי תוקם רשת נפרדת המיועדת ברובה המכריע לשידור תוכן חדשותי ותוכן בענייני היום לציבור החרדי, והקצאת התדרים תהיה בהתאם לדברי פילבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully