וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיליתי רשות אחרת ממה שניזונתי מהתקשורת שחיה בין רמת החיל לבית הורד"

10.5.2017 / 16:40

יונה ויזנטל, לשעבר מנכ"ל ועורך ראשי של הרשות: "אף מנכ"ל בישראל לא מסוגל לעשות את זה. מראש חוקקו חוק שהיה בלתי אפשרי ליישום". אורי לוי, כתב ומגיש ברשות ולשעבר מנהל חטיבת החדשות: "יום ממש קשה ומעיק"

צילום: יוני ריקנר עריכת וידאו: ניר חן

לאחר שאתמול שודרה המהדורה האחרונה של "מבט", כאשר הכנ"ר הודיע על כך באופן פתאומי בסמוך לשידור, התארחו היום באולפן וואלה! NEWS יונה ויזנטל, לשעבר מנכ"ל ועורך ראשי של הרשות, ואורי לוי, מגיש כתב ופרשן ברשות ולשעבר מנהל חטיבת החדשות.

לוי, אמרת שמאז ששמעת את ההודעה אתמול קשה לך לנשום

לוי: "היום עוד יותר קשה מאתמול. לראות את האנשים שמגיעים לארוז את החפצים ונפרדים אחד מהשני התמונות מאוד לא נעימות. זה לא שלא ידענו שזה יגיע אבל המהירות והעיתוי שזה הגיע. זה יום ממש קשה ומעיק".

ההלם היה מההודעה הסמוכה כ"כ לשידור – אבל הדמעות והאבל היו גם עוד כמה ימים?

לוי: "כן. היה משהו בספונטניות של מה שקרה אתמול. קיבלנו הודעה כזאת פחות או יותר שעה לפני המהדורה, שהמהדורה האחרונה של מבט תשודר הערב, וזה הזיז אנשים מהבית להתכנס באולפן שאנחנו משדרים ממנו כמעט 40 שנה, חלקנו לפחות, עוד מהתקופה של השחור-לבן. ושם בתוך המקום הזה, האווירה והעומס הרגשי הורגשו היטב גם בשידור. זה היה מאוד אמיתי. זה בא מהבטן זה היה מאוד מרגש ובשורה התחתונה נורא עצוב כי יש להם הרבה מאוד אנשים שפשוט הולכים הביתה וקשה לי מאוד עם העובדה הזאת שאנשים לא ימשיכו לעבוד".

התאגיד בכלל מוכנים לשידור? מוכנים להרים פרוייקט כמו ביקור טראמפ?

לוי: "זאת שאלה שהם בעצמם שואלים את עצמם, אני בטוח. את זה נדע ביום שני כשהם יתחילו לשדר. אני מניח שהם יצטרכו מאוד את הניסיון שיש כאן לאנשים שיושבים מאחורינו בבניין הזה כדי לעזור בפרוייקט הזה. בסופו של דבר ביחד, רשות השידור לשעבר, תאגיד פלוס רשת ב' – ביחד זה כוח רציני, אז אני מאמין שאפשר יהיה לעמוד בביקור של טראמפ בישראל".

ויזנטל – אתה מונית ע"י הכנ"ר אחרי חוק התאגיד הראשון, זה שהודיע על פתיחת רשות שידור חדשה, וגילית שזה לא אפשרי.

וינזטל: "גיליתי רשות שידור אחרת ממה שחשבתי וניזונתי מהתקשורת שאנחנו חיים בה, שחיה פחות או יותר בין רמת החיל לבית הורד. ונעשה עוול עצום לקבוצה נפלאה של אנשים. יש אנשים מצויינים ברשות השידור ואנשים מקצועיים, שמינו להם מנהלים לא טובים, הפוליטיקאים בחרו לעשות את זה - לא הם".

עוד אמר ויזנטל כי "רשות השידור מושתת על שני רגליים, הרדיו והטלוויזיה. הרדיו היה תמיד מעולה, גם רוב הרדיו של התאגיד מגיע מהרדיו של קול ישראל. הרגל השנייה של הרשות – הטלוויזיה – הייתה במקומות מסויימים באמת בעייתית, אין ספק. יש הסכמי שכר בעייתים ועודף כ"א – אבל המון המון אנשים טובים. החוק הזה שרצה לתקן משהו הוא בעיני טרגדיה. מכיוון שישבו כ"כ הרבה אנשים באוצר, בתקשורת, ועדת לנדס, ועדת אלהרר שקמה במיוחד לדבר הזה – וחוקקו חוק בלתי אפשרי ליישום. אומרים שיקימו תוך 8 חודשים גוף חדש, יגייסו אליו 800 עובדים, יהיה בבניין אחר בירושלים – אין מנכ"ל במדינת ישראל, ולא משנה באיזו חברה, אם זה פה בוואלה אילן ישועה או כל מנכ"ל אחר לא מסוגל לעשות את זה. זה בלתי אפשרי. מראש חוקקו חוק שהיה חסר היגיון לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully