וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לפני עליית התאגיד: קובלנץ פיטר את סג"ל מ"ערב חדש" - וחזר בו

14.5.2017 / 11:36

המגיש אראל סג"ל פוטר מתוכנית האקטואליה של החינוכית "ערב חדש", כך נודע לוואלה ברנז'ה. סג"ל מגיש את התוכנית פעמיים בשבוע, ב-6 השנים האחרונות. הפיטורים היו באופן מיידי, אך כעבור זמן קצר מנכ"ל התאגיד חזר בו, מבלי להסביר את המניע

אראל סגל. ראובן קסטרו
אראל סגל/ראובן קסטרו

בתוך כמה שעות, המגיש אראל סג"ל פוטר מתוכנית האקטואליה של החינוכית "ערב חדש", והוחזר לעבודה - כך נודע לוואלה ברנז'ה. סג"ל מגיש את התוכנית פעמיים בשבוע, ב-6 השנים האחרונות. הפיטורים היו באופן מיידי, כאשר עדיין לא ברור מה הייתה הסיבה למהלך ולשינוי העמדה הפתאומי, וזאת כאשר שאר המגישים של התוכנית נשארו בתפקידם.

ב-2011 הודיעה הטלוויזיה החינוכית כי סג"ל, עידן קוולר ושרה ב"ק יגישו את "ערב חדש" במקומם של רונן ברגמן, מיה בנגל וטלי ליפקין–שחק. ועדת המכרזים הודיעה על בחירתם של השלושה מתוך 16 מועמדים. הטלוויזיה החינוכית קיימה את המכרזים בעקבות דרישה של משרד האוצר ועל פי נוהל שגובש יחד עם נציגי החשב הכללי במשרד האוצר.

בתוך כך, לא ברור עדיין האם תוכניות החינוכית ישודרו החל ממחר בתאגיד. בכל מקרה, על פי החוק, החינוכית ממשיכה לשדר עד אוגוסט 2018, כאשר עובדי החינוכית ממשיכים לדרוש להישאר כיחידת סמך של משרד החינוך ולא מעוניינים לעבור לתאגיד.

בנוגע לתוכניות האקטואליה של החינוכית, לפי סעיף 148 בחוק תאגיד השידור קובע שלא ניתן יהיה לשדר אקטואליה מהרגע שתאגיד עולה לאוויר. ואולם, ניתן לשנות את התוכנית, כך שבמקום שתוגד כתוכנית חדשות היא תטפל בתכנים מגזיניים יותר. בנוגע לרצועות הילדים והתוכניות הכלליות של החינוכית, הן ימשיכו להיות משודרות עד 2018. בעבר דובר על הקמת ערוץ ילדים מטעם התאגיד, שיבוסס על תכני החינוכית, ואולם יכול להיות שבסופו של דבר הממשלה תשנה את החוק ותאריך את פרק הזמן של הטלוויזיה החינוכית.

טרם התקבלה תגובה מסג"ל או מהחינוכית, אך גורם בחינוכית מסר לוואלה ברנז'ה כי ישנם מגעים מתקדמים וכוונה לשדר את 'ערב חדש' במתכונת מחודשת במסגרת שידורי התאגיד וכי ייתכן והבלבול באשר לפיטוריו, כביכול, של סגל, נבע מכך שגורמים מסוימים החלו לדווח למגישים על הורדת התכנית. לדבריו, "המגעים עם הועדים ועם הממונה על השכר נמשכים גם כעת מתוך מטרה לראות את כל המגישים על מסך התאגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully