וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי וייס מודה בטעות: "היה צריך לשאול את המרואיינים שאלות קשות"

15.5.2017 / 10:35

לאחר שהתקבלו מעל 100 תלונות על כתבת בוקרשט, יו"ר הרשות השנייה פנתה למנכ"ל חדשות 2: "הציפייה שלי הייתה כי ישולבו אמירות שיוקיעו את התופעה המוצגת בכתבה - שהציגה החפצת נשים כאייטם קליל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבי וייס/מערכת וואלה!, צילום מסך
מדז'יבוז': "אי אפשר להישאר אדיש לטקסטים שעלו מהכתבה והציגו ניצול נשים כפעולה שגרתית כמו נעילת נעליים"

לאחר שהתקבלו יותר ממאה תלונות מצופים זועמים על הכתבה של "אולפן שישי" המתעדת את מסיבות הרווקים בבוקרשט, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, פנתה אמש (ראשון) יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' למנכ"ל חדשות 2 אבי וייס - בבקשה לקבל הבהרות בנוגע לכתבה, ולתכנים שהוצגו בה. בנוסף לכך, יו"ר הרשות הודיעה כי הוועדה לבחינת ייצוג נשים בתקשורת תקיים דיון מיוחד בעקבות שידור הכתבה.

"צפייה בכתבה העלתה תחושה קשה של שאט נפש" אמרה מדז'יבוז' והוסיפה כי "קשה היה להאמין שבשנת 2017 תשודר במהדורת חדשות של ערב שבת כתבה המציגה תופעה כה חמורה של החפצת נשים כבילוי לגיטימי וכאייטם קליל. אי אפשר להישאר אדיש לטקסטים שעלו מהכתבה והציגו ניצול נשים כפעולה שגרתית כמו נעילת נעליים. בזמן שידור הכתבה הציפייה שלי כצופה מן המניין הייתה כי ישולבו אמירות או מומחים שיוקיעו מכל וכל את התופעה המוצגת בכתבה, אך אלה לא באו כלל לידי ביטוי בכל 12 הדקות של הכתבה".

וייס השיב כי הכוונה של הכתבה הייתה שונה לגמרי מהתוצאה ששודרה, ואמר כי "אין ספק שהכתבה לא הייתה אמורה להראות ולהישמע כך". הוא הוסיף כי "לדעתי יש חשיבות להציג את התופעה המתועבת הזאת ולשים זרקור על כך. עם זאת, גם לתחושתי היה נכון לשאול את המרואיינים שאלות קשות ומשפטי הקריינות חייבים היו להיות הרבה יותר נוקבים נגד התופעה הפסולה שהוצגה בכתבה. דיברתי עם כל המעורבים והדברים יטופלו".

בנוסף, מדז'יבוז פנתה לתמי רווה, יו"ר דירקטוריון חדשות 2, והעבירה מכתב לוייס בו כתבה: "הכתבה כפי ששודרה, הייתה מאד בעייתית. הכתבה גרמה לי לתחושות קשות: הכתב לא שאל את האנשים הקשורים לתעשיית התועבה הזאת מספיק שאלות קשות, ומשפטי הקריינות היו ללא מילת ביקורת. לצופי חדשות 2 ואולפן שישי - מגיעה כתבה מעמיקה יותר וביקורתית יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוה מדז'יבוז' ותמי רווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תוכן המעודד סחר בנשים, התעללות והשפלה - ללא שום ביקורת עיתונאית"

אתמול פורסם כי כ-100 תלונות כבר התקבלו ברשות השנייה על הכתבה, שעוררה סערה בסופ"ש האחרון ברשתות החברתיות. בין היתר נטען בתלונות כי הכתבה של עומרי קרונלנד הציגה "תוכן פוגעני, מעודד סחר בנשים, זנות, התעללות והשפלה. ללא שום ביקורת עיתונאית או אתית. מדובר בתוכן לא ראוי, התומך בנורמות חברתיות פסולות".

בתלונה אחרת נכתב: "הכתבה מעודדת את תרבות האונס. אף אישה בשום מקום בעולם לא עושה סקס כמו להחליף בגדים, זהו שקר שגברים מספרים לעצמם כדי לא להודות שהם הזנאים אנסים. נשים שנאנסות בזונות עושות זאת מחוסר ברירה ובכדי להצליח לשרוד את הטראומות הנפשיות האלו הן מתמכרות לסמים, דבר שרק מעמיק את הדיכאון. לבסוף הן מתאבדות, או נרצחות, או מתות ממנת יתר בגיל צעיר. גבר שאונס נשים בחו"ל, ירשה לעצמו יותר בקלות גם לאנוס אח"כ בארץ, גם נערות. תתביישו לכם".

לפי תלונה נוספת, "מעבר לעובדה שהכתבה הזאת היוותה פרסומת לאדם שמארגן מסיבות שכאלה אני לא מאמין שכתבה שמהללת תרבות שתיה וחשפנות (ואפילו צולמה בתוך מועדון חשפנות) היא כתבה שראויה להיכנס לתוכנית חדשות. במיוחד כאשר היא מציגה תמונה חד צדדית של העולם הזה ולא נותנת את הקונטרה של ניצול נשים לצרכי חשפנות וזנות. איני מבחן את הפואנטה של הכתבה ומדוע יש סיבה שהיא תהיה חלק רשמי מחדשות שישי אשר צופה בו כל המשפחה ולא רק מבוגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully