וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הקלעים של התאגיד: דסק התחקירים המדובר - בוטל

16.5.2017 / 13:21

פרסום ראשון: יום לפני השקת השידורים הודיעו 2 מתוך 3 העיתונאיות של דסק התחקירים על עזיבתן בעקבות ביטולו, כך נודע לוואלה ברנז'ה. ביניהן: רויטל חובל, אשר תשוב ל"הארץ". בתוך כך, ב"כאן" מתמודדים עם עזיבות נוספות וממנים עורך למהדורת שישי - יוצא "מבט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצועות חדשות לצד עזיבות/מערכת וואלה!, צילום מסך
הדסק, שעתיד היה להתמחות בתחקירים עצמאיים, זאת בניגוד ובשונה ממערכות חדשות אחרות - עובדה אשר בתאגיד דאגו ליחצ"ן ולהבליט - בוטל, ומעתה יתמקד בכתבות מגזין בלבד

יום השידורים הראשון של התאגיד לא היה נטול תקלות, כצפוי, אך כמו תמיד הדברים היותר מעניינים לא התרחשו על המסך, אלא מאחורי הקלעים. יום לפני השקת השידורים, ולאחר שהוחלט על ביטול דסק התחקירים, 2 מתוך 3 העיתונאיות שגוייסו אליו עזבו – כך נודע לוואלה ברנז'ה. רויטל חובל, שהגיעה לתאגיד מ"עובדה", הודיעה לראשי התאגיד על עזיבתה בתחילת השבוע. חובל תחזור ל"הארץ" בעוד כחודש - שם תשמש ככתבת משפט במקומה של שרון פולבר, שעוזבת את העיתון בעקבות מעבר ללימודים בארה"ב.

חובל הביאה בזמנו לתאגיד את הסקופ על ההטרדה המינית של מנכ"ל הפועלים ציון קינן - כאשר בגלל פלופ של ראשי התאגיד דאז, בעיקר שלומית אברהם-גלוברזון, הסיפור פוספס והפרסום הראשון היה בסופו של דבר של אילנה דיין בחדשות 2. חובל אמרה לוואלה ברנז'ה "אני שמחה לחזור הביתה". בנוסף אליה, גם גילה פסייחוב עזבה את התאגיד בעקבות ביטול דסק התחקירים.

הדסק, שעתיד היה להתמחות בתחקירים עצמאיים, זאת בניגוד ובשונה ממערכות חדשות אחרות - עובדה אשר בתאגיד דאגו ליחצ"ן ולהבליט - בוטל, ומעתה יתמקד בכתבות מגזין בלבד. מי שעומד מאחורי ההחלטה התקבלה עם כניסתו של ברוך שי לתפקיד מנהל תאגיד החדשות. שי ימלא את התפקיד בשבועות הקרובים ובנוסף ישמש באופן קבוע כעורך הראשי של תאגיד החדשות. שי הודיע לדסק כי מעתה ההתמקדות תהיה סביב כתבות מגזין, ומי שעומד בראשו הוא מי שמונה לפני מספר שבועות לתפקיד עורך המגזין במהדורה אודי הירש, לשעבר סגן עורך וואלה.

יש לציין כי המשרה של ראש דסק התחקירים לא אויישה לאורך כל התקופה, כאשר אחד השמות שהועלו לתפקיד היה רותי יובל, לשעבר עורכת "מעריב" ואולם לבסוף כאמור הדסק בוטל. בתאגיד אישרו את הפרטים, אך הדגישו כי בכל מקרה שני חזיזה, יפעת גליק ודורון צברי שנשארו במערכת יעשו תחקירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי יומיים חופשה. גאולה אבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עזיבות של הרגע האחרון

מורן שכניק ואלון שרביט ישמשו ככתבי מהדורת שישי, לה נמצא עורך: אבי מוסקל, לשעבר עורך "מבט". את מהדורת שישי אחה"צ יערוך שמעון עשור

מלבד דסק התחקירים, התרחשו גם עזיבות נוספות בתאגיד: לוואלה ברנז'ה נודע שאת "כאן" עזבו בימים האחרונים 4 מפיקות וטכנאית שהגיעו מהרשות, כאשר הסיבה העיקרית הייתה נעוצה בתנאי העבודה שהוצעו להם, אשר לטענת גורם "היו גרועים". לדבריו, "השכר הנמוך אמנם כבר היה ידוע לכולם ממזמן, אך לכך התווספו גם הנסיעות למודיעין ומשמרות ארוכות".

הגורם אף טוען כי הסיבה לעזיבה של עמי וינטר, שהיה אמור לערוך את מהדורת שישי בתאגיד ועזב לערוץ 20, קשורה גם היא בתנאים שהוצעו לו. וינטר אף פנה לשי בנושא וקבל על כך – אך נענה ש'זה מה שיש' ושהוא צריך להחליט על התפקיד בתוך כשעה. לבסוף, וינטר החליט לנטוש בדקה ה-90. לעומת וינטר, נקלטו עובדים רבים מהרשות בימים האחרונים. בין היתר: מורן שכניק ואלון שרביט אשר ישמשו כתבי מהדורת שישי, לה נמצא עורך: אבי מוסקל, לשעבר עורך "מבט". את מהדורת שישי אחה"צ יערוך שמעון עשור. בנוסף, גם איתי דודי ישמש ככתב בחטיבת החדשות.

בחדשות הטובות לתאגיד – בצעד מפתיע בג"ץ מעכב את פיצול התאגיד ל"כאן" ולתאגיד חדשות נפרד" אתמול הוציא בית המשפט צו ביניים שקובע שהתאגיד "כאן" ימשיך לשדר חדשות לפחות עד שיינתן פסק דין, מה שיקרה רק לאחר שהמדינה תשיב לעתירה – עד ה-15 ביוני. הצו הוצא בתגובה לעתירות שהוגשו על ידי ארגון העיתונאים ועל ידי התאגיד נגד התיקון לחוק שיביא לפיצול תאגיד השידור. העתירה הוגשה באמצעות היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים, עוה"ד ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה, ואת התאגיד מייצג עורך הדין דורי קלגסבלד. כמו כן צירף בית המשפט את עמותת הצלחה כצד לעתירות במעמד של "ידיד בית משפט". בדיון שנערך מתחו השופטים ביקורת על התנהלות המדינה ואף ציינו כי לא ניתן כל הסבר ענייני לפיצול התאגיד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שבתרבות - ח"כ ביטן: טראמפ מכבד את סמלי המדינה יותר מאנשי השמאל. חדשות 10
התקשר לברך. יו"ר הקואליציה דוד ביטן/חדשות 10

חגיגה מהולה בתקלות

ברקע ניתן להזכיר שבתאגיד התגאו בעובדה שמבחינה דיגיטלית הם יוצרים מהפך בהשוואה לרשות השידור הישנה, והלא דיגיטלית

אתמול (שני) בשעה 05:58 בבוקר נפתחו שידורי כאן בהרצה בקריאת שמע ישראל ובמבזק חדשות השעה שש, מפי מלאכי חזקיה, בירושלים. 8 תחנות הרדיו של כאן החלו לשדר ובשעה 17:00, נפתחו שידורי הטלוויזיה של כאן.‏ אפילו יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, בירך את השקת השידורים במהלך התוכנית של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, וצייץ: "מהרגע שעליתם לאוויר, מאחל לכם בהצלחה".

כצפוי, יום השידורים לא היה נטול תקלות: בתחילת היום לא ניתן היה לשמוע את השידורים של הרדיו באינטרנט. ברקע ניתן להזכיר שבתאגיד התגאו בעובדה שמבחינה דיגיטלית הם יוצרים מהפך בהשוואה לרשות השידור הישנה, והלא דיגיטלית. בתאגיד מציינים כי בקרוב הם יעלו עם שדרוג של אפליקציית כאן OD שתכיל את כל עולם האודיו וגם עם אפליקציה כללית של כאן עבור כל התכנים.

בהקשר הזה יש לציין כי אתמול פורסם שאנשי הרשות לשעבר לא נתנו לאנשי התאגיד את היוזר לאפליקציה. ואולם ברשות הכחישו וטענו כי עד לפני מספר ימים, כוונת התאגיד הייתה לפתח אפליקציה חדשה, זאת למרות שהוצע להם לקבל את אפליקציית הרשות. עוד מסרו ברשות כי לאורך כל הזמן מתנהלת חפיפה בין הגורמים הרלוונטים "באווירה טובה ובידיעה שטובת הציבור הינה מעל הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully