וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שני וטלי ליפקין שחק - זוכי פרס מפקד גל"צ

25.5.2017 / 14:24

זוכים נוספים להם יעניק ירון דקל פרסם הם אייל שחר, אהוד בנאי וראש אכ"א לשעבר אורנה ברביבאי. בין התוכניות שזכו השנה בפרס מפקד גל"צ : סיפורן של נשים שנפלו בקרב, לימוד לבגרויות וציון 15 שנים לנפילת מגדלי התאומים עם גילויים אישיים

בן שני ,  ליפקין שחק. שי אוקנין, מערכת וואלה! NEWS
טלי ליפקין שחק ובן שני/מערכת וואלה! NEWS, שי אוקנין

היום (חמישי) פורסמו שמות הזוכים בפרס מפקד גל"צ למצוינות. השנה ניגשו לתחרות למעלה מ-30 תוכניות, מתוכן 5 זכו בפרס. בין הזוכים, תכניות שעסקו במלחמת יום הכיפורים, סיפורן של נשים שנפלו בקרב, לימוד לבגרויות, תכניתו האישית של אהוד בנאי וציון 15 שנים לנפילת מגדלי התאומים עם גילויים אישיים.

במקום הראשון זכתה השנה תכניתו האישית של אהוד בנאי "זה המקום", המשודרת בימי שישי בצהריים. במקום השני זכתה בפרס "נפלה בעת מילוי תפקידה", תכנית דוקומנטרית שפתחה את שידורי יום הזיכרון. התכנית, בהגשתה של ראש אכ"א לשעבר והאלופה הראשונה בצה"ל אורנה ברביבאי, מספרת את סיפורן של ארבע נשים שנפלו בקרב, החל מתקופת הפלמ"ח ועד לגל הטרור של 2016.

אל המקום השלישי הגיע הספיישל של העיתונאי בן שני לציון 15 שנה לפיגוע במגדלי התאומים: "102 דקות, 15 שנה לפיגוע התאומים בארה"ב". התכנית הציגה תיעוד בן שעה של אירועי אותו יום, דקה אחר דקה, מרגע פגיעת המטוס במגדל הצפוני של מרכז הסחר העולמי בניו יורק ועד קריסת המגדל השני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירון דקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זהו מהותו של שידור ציבורי איכותי ורלוונטי"

פרס הביכורים - תוכנית בה רק חיילים היו מעורבים בהכנתה ובשידורה - הוענק לתכנית "הבגרות המשודרת": מדובר ב-16 פרקי הכנה לבגרות בארבעה מקצועות (היסטוריה, תנ"ך ספרות ואזרחות). בנוסף לכך, תכנית התעודה "מפרש לבן באופק", שבמרכזה עלילת חייהם של שלושה שבויי מלחמת יום הכיפורים, זכתה בפרס ציון לשבח. את התוכנית הגיש וערך אייל שחר, והיא נערכה גם על ידי טלי ליפקין שחק.

התחרות מתקיימת מאז שנת 1980. השנה נבחרו הזוכים על ידי חבר השופטים שכלל את יו"ר וועדת הפרס האלוף במיל' נועם תיבון, עיתונאית "ידיעות אחרונות" נחמה דואק והפרופ' למשפטים יפעת ביטון. במהלך השנים זכו בפרס: גידי גוב ואורי אורבך ז"ל (על תכניתם "המילה האחרונה"), רזי ברקאי, אביגדור קהלני, התכנית "קולה של אמא", יעל דן, עירית לינור, קובי מידן, וכן מפקד גלי צה"ל הנוכחי ירון דקל, שזכה בעבר פעמיים בפרס.

מפקד גל"צ, ירון דקל, מסר: "התוכניות שנבחרו השנה לקבלת הפרס, וכן אלו שהתמודדו כולן, משקפות את הנעשה בתחנה בכל השנה. זהו מהותו של שידור ציבורי איכותי ורלוונטי, וכל ישראלי יכול למצוא משהו שמדבר אליו ומעניין אותו בשידורי התחנה. ברכות לזוכים, שהצטיינו השנה בעבודתם העיתונאית, והמשך עשייה איכותית ומעניינת לתכניות שהתמודדו השנה על הפרס. אני מודה לחברי וועדת הפרס, ובראשם ליו"ר הוועדה האלוף נועם תיבון, על הזמן שהקדישו ועל יכולתם לזהות את התכניות המצטיינות השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully