נושאים חמים

תאונת שרשרת: ה-NYT פרסם אייטם – ושכח פרט אחד שולי

הניו יורק טיימס פרסם סיפור על ילדה בת 11 שהוכרחה להינשא לאנס שלה. הכתבה - תחת הסאבטקסט של מלחמה באסלאמופוביה - הפכה במהירות לוויראלית. מה הפרט שהושמט מכל הדיווחים והציוצים, כולל התרגום ב"הארץ"?

בניין הניו יורק טיימס (AP)
(צילום: AP)

"הניו יורק טיימס" פרסם כתבה המבוססת על מקרה שאירע בשנת 72, מבלי לציין זאת. לאחר מכן, "הארץ" תירגם את הכתבה (כחלק משיתוף פעולה בין העיתונים) ולבסוף עורך חדשות החוץ של ערוץ 10 נדב איל גם צייץ על המקרה הישן – מבלי לציין את השנה שבה הוא אירע.

מדובר בכתבה העוסקת בתופעה של נישואי קטינים בארה"ב, כאשר העיתונאי ניקולס כריסטוף טוען שלמרות הגינויים של ארה"ב כלפי התופעה – היא מתרחשת גם שם. לראייה, העיתונאי מביא את סיפורה של שרי ג'ונסון מפלורידה, שנכנסה להריון כשהייתה בת 11 לאחר שחבר בכנסייה בקהילתה אנס אותה. בעקבות כך, היא אולצה להתחתן עימו וכיום היא עומדת בראש קמפיין הקורא לחוקק חוק שיגביל נישואי קטינים.

הסיפור של ג'ונסון פורסם בשנת 2014 בין היתר באתר Sun Sentinel, כאשר שם צויין כי האונס אירע בשנת 1972. אך בכתבה שפורסמה בסופ"ש האחרון ב"ניו יורק טיימס" לא מצויינת השנה שבה התרחש האונס. כך גם בתרגום ב"הארץ" וגם בציוץ של איל, שכתב: "בית דין של השריעה הכריח את הילדה הזו בת ה-11 להינשא לאנס שלה. אה, בעצם זו כנסייה נוצרית וזה היה בפלורידה. וזו תופעה. סיפור חשוב של ני"ט".

כתבה מקורית (צילום מסך)
הכתבה שפורסמה ב-2014, שם צויין כי המקרה אירע ב-1972 (צילום מסך: מאתר Sun Sentinel)