וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: i24news יוכל לעלות לשידור בישראל

29.5.2017 / 19:02

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק התקשורת, ביוזמתו של ח"כ נחמן שי, שיאפשר לערוץ החדשות הבינלאומי המשדר בערבית, צרפתית ואנגלית להעביר לראשונה את שידוריו גם בישראל בתוך מספר חודשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרנק מלול/מערכת וואלה!, צילום מסך
ח"כ שי: "סגרנו פער שקיפח באופן בולט דוברי שפות זרות בכל הקשור לשידורי טלוויזיה מישראל, העוסקים רובם ככולם בענייני ישראל"

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את חוק התקשורת (בזק ושירותים) ביוזמתו של ח"כ נחמן שי. החוק, שעבר בתמיכת 22 ח"כים, יאפשר לערוץ החדשות המשדר בשפות ערבית, אנגלית וצרפתית, להעביר לראשונה את שידוריו גם בישראל. זאת בניגוד למצב כיום, המאפשר לכבלים וללוויין לשדר אך ורק ערוצי חדשות בינלאומיים המופקים בחו"ל.

על-פי החוק, בתוך מספר חודשים בודדים מועצת הכבלים והלוויין תקבע כללים לערוץ החדש ותעניק לו רישיון לשידור בארץ. בין היתר, על המועצה לוודא שעיקר שידורי הערוץ מיועדים לציבור שמחוץ לישראל וכן את עצמאותה של מערכת החדשות. בדיון בנושא בוועדת הכלכלה בחודש מרץ נקבע כי המועצה תצטרך לקבוע את הכללים תוך 90 יום מיום פרסום החוק ברשומות.

ח"כ שי מסר: "סגרנו היום פער שקיפח באופן בולט דוברי שפות זרות בכל הקשור לשידורי טלוויזיה מישראל, העוסקים רובם ככולם בענייני ישראל. ערוץ I24 הוכיח לאורך שנים כי הוא עומד באמות מידה מקצועיות, שירת קהל רחב מחוץ לגבולות ישראל ועתה גם בתוך ישראל".

פרנק מלול, מנכ"ל i24news, מסר: "אישור החוק, המתקבל מיד אחרי ההשקה של i24news בארה"ב, מהווה נקודת ציון בעלת משמעות מאוד גדולה לערוץ. כמו מדינות רבות בעולם, גם ישראל יכולה להתברך היום בערוץ חדשות בינ"ל המעניק לעולם דיווחים שוטפים בשלושה אפיקים נפרדים, בשלוש שפות – אנגלית, צרפתית וערבית. לאור הדגש הניכר הניתן להתרחשויות ולדיווחים מהמזרח התיכון, הערוץ בולט בשל מאפייני התוכן הנבחרים המעניקים לו זהות בלעדית לו שאנו גאים לחשוף לצופים שנמצאים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully