וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שלב בדרך למיזוג? יוסי ורשבסקי נפגש עם אבי צבי

4.6.2017 / 13:17

פרסום ראשון: לוואלה ברנז'ה נודע כי מנכ"ל ערוץ 10 ומנכ"ל רשת נפגשו בשבוע שעבר ברמת החיל, כשברקע דיווחים על התקדמות במגעים למיזוג בין RGE וזכיינית ערוץ 2. בעבר הצהירו המנכ"לים כי אין היתכנות כלכלית לשלושה ערוצים מסחריים בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקדמות נוספת במגעים בדרך למיזוג: מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי נפגש בשבוע שעבר עם מנכ"ל רשת אבי צבי – כך נודע לוואלה ברנז'ה. השניים נפגשו ברמת החיל, כאשר ברקע דיווחים על כך שבעלי הזכייניות פנו לאחרונה לרשות להגבלים עסקיים, כשהמטרה היא לבחון שוב אופציה של מיזוג לקראת פיצול ערוץ 2 שיתרחש בנובמבר. ברשות להגבלים אישרו שאכן נעשתה בקשה מטעם הזכייניות, אך שטרם הוגשה בקשה בנושא. יש לציין כי בכל מקרה ההחלטה על מיזוג מתבצעת על ידי בעלי המניות בזכייניות ולא על ידי המנכ"לים.

כזכור, בעבר הצהירו המנכ"לים של הזכייניות כי אין היתכנות כלכלית לשלושה ערוצים מסחריים בישראל, ועדיין קיימת הערכה כי הפיצול כלל לא ייצא לפועל. לפני כשבועיים אמר לוואלה ברנז'ה גורם בכיר המצוי בפרטים כי "כרגע לאף אחד אין אינטרס לפיצול ערוץ 2 - בטח לא לקשת ורשת שמעדיפות את המצב הנוכחי בו ערוץ 2 מוביל בבטחה בשלט כמדורת השבט, וגם לא נתניהו שיקבל בשלוש השנים הקרובות חברת חדשות חזקה יותר. למעשה היחיד שיש לו אינטרס לזה הוא ערוץ 10". אותו גורם העריך כי למרות שנראה כי הזכייניות כבר השלימו עם גורלן ושלחו לכתבי המדיה לוגואים חדשים - דחיית בזק של הרגע האחרון בפיצול, כמו זו שהייתה לפני שנתיים, היא ממש לא אופציה שניתן לדחות על הסף.

בפברואר אף פורסם בוואלה ברנז'ה שבמשרד התקשורת בוחנים שוב את סוגיית הפיצול, ומתבצעת עבודת מטה על מנת לדחות שוב את הליך הפיצול ב-3 שנים נוספות. ואולם לבסוף לא הוכרז על דחייה נוספת, ובינתיים הסתיים המכרז של הרשות השנייה שבו נקבע בהליך התמחרות שקשת תשדר באפיק 12 עליו שילמה סכום גבוה של כ-25 מיליון שקל, רשת שילמה 7.7 מיליון שקל עבור אפיק 13 וערוץ שילם שקל בודד עבור ערוץ 14.

ואולם, גם אם יתקיים מיזוג בין שתי זכייניות, לא בטוח שהוא יתרחש בהכרח עד נובמבר. גורם בכיר בענף מעריך כי הפיצול של ערוץ 2 יתרחש כמתוכנן בנובמבר, אך מספר חודשים לאחר מכן – כאשר הזכייניות יווכחו שהמציאות החדשה הפסדית עבורן - צפוי להתרחש מיזוג בין שתי זכייניות. יש לציין כי לפני כשבועיים הכחישו בזכיינית רשת בפני וואלה ברנז'ה מגעים למיזוג כשבפועל שבוע לאחר מכן פורסם כי אכן נעשתה פנייה בנושא לממונה על ההגבלים.

ברשת ובערוץ 10 אישרו את קיומה של הפגישה, אך טענו כי לא דובר בה על מיזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully