וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור שאינו נגמר: עובדי הרשות המפוטרים - "האוצר שוב מונע תשלומים"

4.6.2017 / 16:39

משרד האוצר עצר את תשלום הפיצויים, ימי חופשה ומחלה, ביגוד והבראה לעובדי רשות השידור המפוטרים, זאת מבלי להסביר מה הסיבה. זוהי אינה הפעם הראשונה שבאוצר מונעים מעובדי הרשות את התנאים המגיעים להם

כחלון בכנס בחיפה: "התכנית לטיפול ביוקר המחיה תעבור כפי שהיא". ערן גילווארג
כחלון בכנס בחיפה: "התכנית לטיפול ביוקר המחיה תעבור כפי שהיא"/ערן גילווארג
עובד לשעבר ברשות אמר לוואלה ברנז'ה כי הם לא מוכנים לחתום לפני שיראו שאכן קיבלו את מה שמגיע להם. במידה והעובדים לא יקבלו את מה שמגיע להם מהאוצר – הם אכן שוקלים להגיש תביעה

משרד האוצר עצר את תשלום הפיצויים, ימי חופשה ומחלה, ביגוד והבראה לעובדי רשות השידור המפוטרים. העובדים קיבלו תשלום על חצי חודש עבודה בחודש מאי ועל שעות נוספות על אפריל. ואולם, לא שולמו להם פיצויים, ימי חופשה ומחלה שנצברו בשנים האחרונות. בנוסף לכך, גם הסכום השנתי עבור ביגוד והבראה לשנת 2017 לא שולם במשכורת האחרונה של עובדי הרשות.

סעיף נוסף בגינו עדיין לא שולם לעובדי הרשות הוא תוספת של 12% אחוז בשכר, ששולם לעובדי המגזר הציבורי החל משנת 2008. אמנם עובדי הרשות קיבלו החל מ-2014 את התוספת, אך בין השנים 2008-2014 העובדים לא קיבלו את העלאת השכר. לכן, האוצר היה אמור להעביר בתלוש האחרון את הסכום רטרואקטיבית על השנים האלה.

השבוע ייערכו מספר כנסי פרישה לעובדי הרשות, ונאמר להם כי רק אחרי שיחתמו שאין להם תביעות כנגד הרשות – הם יקבלו את כל מה שלא שולם במשכורות. ואולם, עובד לשעבר ברשות אמר לוואלה ברנז'ה כי הם לא מוכנים לחתום לפני שיראו שאכן קיבלו את מה שמגיע להם. במידה והעובדים לא יקבלו את מה שמגיע להם מהאוצר – הם אכן שוקלים להגיש תביעה.

זוהי אינה הפעם הראשונה שבמשרד האוצר מונעים מעובדי הרשות את התנאים וההטבות שמגיעים להם: בנובמבר האחרון פורסם בוואלה ברנז'ה כי האוצר הקפיא את תוכנית הפרישה של עובדי רשות השידור. האוצר הוציא הוראה להקפיא את הפרישה מהרשות, עד שהצוות המיוחד של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר (שהוקם כדי לגבש פתרון למשבר התאגיד) יסיים את עבודתו.

המהלך נמשך כמה חודשים עד שבחודש מרץ הודיע האוצר כי כל העובדים ברשות, המיוצגים על ידי ההסתדרות או אגודת העיתונאים, יוכלו לפרוש בהתאם לתנאים הקבועים בהסכמי העקרונות, מ-29 ביולי 2014. בנוסף, באוצר אישרו לעובדים המועסקים בחוזים אישיים לפרוש, בהתאם לתנאים הקבועים כפי שנקבע במכתב של הממונה על השכר באוצר לשעבר, קובי אמסלם, ב-26 במאי 2015

האוצר: "התשלומים צפויים לעבור לרשות בימים הקרובים"

מהאוצר נמסר בתגובה: "הוצאות רשות השידור ובכללן הוצאות השכר, משולמות על ידי אגף החשב הכללי לרשות לאחר בדיקת תקינות התשלומים. תשלומי גמר חשבון לעובדי רשות השידור שהעסקתם הסתיימה, לרבות כספי הפיצויים, צפויים להיות מועברים לרשות השידור בימים הקרובים, וזאת לאחר בקרה והיערכות לתשלום זה מבעוד מועד. ספציפית לגבי תשלום בגין ימי חופשה ומחלה להם זכאים חלק מעובדי הרשות לשעבר, סכומים אלה יועברו לאחר קבלת הנתונים מרשות השידור (הנתונים התבקשו וטרם הועברו).

"יודגש כי לאחר העברת הכספים על ידי אגף החשב הכללי לרשות השידור, האחריות לתשלום לעובדים מוטלת על הרשות. בסיוע אגף החשב הכללי הוסדרה אל מול ספק שירותי חילול השכר, הארכת המועד להזנת נתוני השכר למערכת בחודש יוני, כך שהעובדים יוכלו לקבל את שכרם ביום 1.7.2017 (עובדים שלא יוזנו עד לסגירת המערכת יקבלו מקדמה). לאורך כלל תקופת המימון על ידי אגף החשב הכללי הקפדנו לוודא כי הכספים מועברים על ידי המדינה באופן אשר יאפשר תשלום שכר לעובדים במועד, וכך ייעשה גם הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully