וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: ראש דסק התחקירים בגל"צ פוטר

וואלה ברנז'ה

5.6.2017 / 9:16

אחרי סאגה שלמה, ששיאה בטענות קשות של אבנר הופשטיין על המתנהל בתחנה ועמידה מצד גל"צ על כך שמדובר במהלך קיצוצים, החליט ירון דקל לפטר את ראש דסק התחקירים. הופשטיין: "הופכים את גלי צבא הגנה לישראל לבורדל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עכשיו זה סופי: ראש מחלקת התחקירים של גלי צה"ל אבנר הופשטיין פוטר מתפקידו. בתחנה מסבירים את הפיטורים בקיצוצים הכרחיים במצבת כוח האדם, אולם גורמים בתחנה - בראשם הופשטיין עצמו, סבורים כי מדוברים במניעים אחרים.

אנשי תקשורת שהם בוגרי גל"צ כבר הספיקו להביע בעבר את מחאתם על הפיטורים הצפויים - רביב דרוקר צייץ: "משום מה הקיצוץ נחת מהר על מישהו שעושה תחקירים והיחיד שזוהי הגדרת תפקידו". לינוי בר גפן פרסמה בעמוד הטוויטר: "הניסיון להדיח את הופשטיין שהביא לגלצ רק טוב מסריח מזובור. אם מפקדים לא יגנו על פקודים הקולגות שלהם יעשו את זה".

גם בארגון העיתונאים התייחסו לפיטורים ומסרו כי הם "דוחים בתוקף את הנימוקים חסרי השחר של התחנה באשר לקיצוצים. אבנר הופשטיין הוא עיתונאי ותיק ומוערך שפוטר עקב ביקורת שהשמיע על התנהלות גלי צה"ל. ביקורת חופשית ועיתונות חוקרת הן אבני היסוד של חברה דמוקרטית ועומדות בבסיס ההתנהלות של כל כלי התקשורת. ארגון העיתונאים ליווה את אבנר הופשטיין בהליך השימוע. תום לב בודאי שלא היה שם". בארגון אומרים כי יעתרו לערכאות משפטיות.

ירון דקל. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
ירון דקל/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

בפוסט שכתב בו הודיע על פיטוריו תקף אמש (ראשון) הופשטיין את דקל באופן אישי וכתב בין היתר כי "אינני יודע מה מנחה את ירון דקל בשלהי כהונתו כמפקד גלי צהל. האם הובטח לו דבר מה? האם מחזיקים בו כבן ערובה בתפקיד? חלק מחבריו המתקרנפים נמנעים מלבקר אותו בפומבי, בזמן שמאחורי הקלעים הם סופקים כפיים ומטנפים עליו חופשי. כל מי שדם עיתונאי זורם בעורקיו המום לחלוטין. בכל זאת, מדובר בשידור ציבורי, בכסף ציבורי, במחויבות ציבורית. ועוד במדים. איך אפשר להפוך את גלי צבא הגנה לישראל לבורדל, בלי לתת חשבון?".

"בבר מצווה של הבן שלי ירון דקל כבר לא יהיה. לא בגלל שאני שונא אותו חלילה. אני ממש לא. באיזשהו מקום אני מרחם עליו. אדם שאיבד דרכו המוסרית, שנותן למירי רגב, עמיר פרץ ואביגדור ליברמן לנהל לו את המכולת, הוא אדם אומלל. הוא אולי לא יודע שהוא אומלל, אולי הוא מרגיש כל-יכול, מלך של קבצנים שכזה. אבל הוא אומלל".

עוד באותו נושא

משבר בגל"צ: ירון דקל נערך לקיצוצים - ונתקל בזעם העובדים

לכתבה המלאה

"עובדי התחנה, בכירים ככל שיהיו, לא ינהלו אותה"

מגל"צ נמסר אז בתגובה: "ההחלטה לצאת לתהליך הקשה והכואב של קיצוץ כח האדם של התחנה היא של הצבא. כשהצבא מקצץ בטייסות ובגדודי שיריון, גם גלצ נדרשת לקצץ בכח אדם ועל כן נשקלת סגירת דסק התחקירים, שהוקם לפני כשנתיים בלבד. זאת לצד תקנים נוספים שלצערנו עלינו להמשיך ולקצץ. זהו תהליך כואב, אך אנו מחויבים לעמוד בדרישות הצבא, וכך גם נעשה. בכפוף לשימוע שיתקיים, נעביר המלצתנו למרכז תע"צ אשר הוא הגוף המאשר".

"הימים בהם עובדים או גורמים מחוץ לתחנה, שלא נושאים בשום אחריות שהיא, ושחשבו שהם מנהלים את התחנה נגמרו מבלי שוב. נמשיך לפעול לטובת התחנה ומאזיניה, למורת רוחם של אלו שחושבים שיש לשמור רק על האינטרס האישי שלהם. עובדי התחנה, בכירים ככל שיהיו, לא ינהלו אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully