וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים: "פוליטיזציה נעדרת בושה בגל"צ"

וואלה ברנז'ה

5.6.2017 / 10:57

"לארגון הגיעו עדויות מפורטות על מקרים רבים שבהם הערכים המקצועיים ושיקולי העריכה הלגיטימיים הוחלפו בשיקולים זרים", כתבו בארגון לוועדת האיתור אשר בשבוע שעבר סיימה את שלב הגשת המועמדויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק בשבוע שעבר סיימה ועדת האיתור לבחירת מפקד גל"צ הבא את השלב הראשון - הגשת טפסי המועמדות, וכבר צפות הבעיות: ארגון העיתונאים פנה לוועדה בטענות לשיקולים פסולים בהליך הבחירה. "לארגון הגיעו עדויות מפורטות על מקרים רבים שבהם הערכים המקצועיים ושיקולי העריכה הלגיטימיים הוחלפו בשיקולים זרים. פוליטיזציה נעדרת בושה נכנסה לתחנה והחלה מאכלת כחומצה את עמוד השדרה העיתונאי שלה. מי שניסה למחות נגד המגמה המסוכנת הזו נענש, אוים, או נאלץ למצוא את דרכו החוצה", כתבו נציגי הארגון בסוף השבוע לוועדה.

"בכמה מקרים, כך סיפרו לנו, הדליפו גורמים מתוך התחנה מידע אינטימי על עיתונאים בכירים במטרה להחלישם. כך למשל למדו עובדים על הכוונה להחליפם או לנקוט נגדם צעדים אחרים", נכתב עוד.

לסיכום נכתב: "אנחנו מתרשמים כי גלי צה"ל של 2017 אינה זקוקה למנהל בלבד, אלא לתוכנית שיקום. תוכנית שתשיב את יחסי העבודה התקינים בין ההנהלה לעיתונאים, תמצה מחדש את יכולות התחנה שנפגעו ותחזיר אליה את מעמדה כגוף שידור ציבורי, לאחר שהפכה להיות קלף בשדה הפוליטי".

את הוועדה לאיתור מפקד התחנה הקים שר הביטחון אביגדור ליברמן והיא אמור להעביר לו את המלצותיה על 2-3 מועמדים ראויים תוך 60 יום מהקמתה. בראש הוועדה עומד אלוף (במיל') יפתח רון-טל. משתתפים נוספים בה הם שופטת בית משפט השלום בדימוס שרה פריש, הפרשן המדיני הבכיר של ידיעות אחרונות ואיש רשות השידור לשעבר שמעון שיפר, נציב שירות המדינה לשעבר ומזכיר הממשלה לשעבר עו"ד שמואל הולנדר, וראש אכ"א ודובר צה"ל אלוף מוטי אלמוז.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, אחד השמות הבולטים לתפקיד הוא מי שמשמש כיום בתפקיד סמנכ"ל הרדיו בתאגיד השידור. הודעתו לפני מספר ימים על פרישתו מהתפקיד אף איששה הערכה זאת. כזכור, גורמים בוועדה פנו גם לבכירים נוספים בתקשורת, וביקשו מהם לשקול להגיש מועמדות לתפקיד, ביניהם: חגי גולן – שלאחרונה קיבל באופן רשמי את תפקיד עורך ערוץ הכנסת, עם זכייתו במכרז של ערוץ 20, כך שלא ברור אם יבחר להתמודד במרוץ למפקד גל"צ. טרם התקבלה תגובת גל"צ לדברים. בנוסף לגולן, בוועדה מאוד מעוניינים שאשה תהיה בשלישיית הגמר לתפקיד מפקד גל"צ: סגנית עורך "ידיעות אחרונות", הדס להב, קיבלה פניות מגורמים בוועדה, כאשר לטענתם הם היו שמחים לראות אישה, המכהנת באחד התפקידים הבכירים בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully