וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: כ-70 אנשי רשות פרשו תוך פחות מחודש מ"כאן"

8.6.2017 / 13:28

כנס הפרישה הראשון של עובדי רשות השידור ז"ל, שבו השתתפו כ-200 אנשים, התקיים אתמול באווירה קשה ובסימן ניסוי שנכשל, כאשר ברקע: העובדים שעברו לתאגיד מהרשות ולא מצליחים להסתגל למצב החדש. בראש הסיבות לעזיבה: גובה השכר ובעיית הגישה

עובדי רשות השידור נפרדים, השידור האחרון. דוד וינוקור,
מתוך ערב השידורים האחרון ברשות, ארכיון/דוד וינוקור

כנס הפרישה הראשון של עובדי רשות השידור ז"ל, שבו השתתפו כ-200 אנשים, התקיים אתמול (רביעי) באווירה קשה ובסימן ניסוי שנכשל. על פי גורם שנכח במקום, "אנשים בכו וביקשו עזרה. חלק מהאנשים באו לכנס, לקחו את מה שמגיע להם - חתמו והלכו. אנשים היו עצובים שפופים. הם לא מתאוששים מהסגירה של הרשות והפתיחה של התאגיד".

גם עבור מי שכביכול "הסתדר", המצב לא אופטימי. לטענת גורם המעורה במספרים, גם העובדים שעברו לתאגיד מהרשות לא מצליחים להסתגל למצב החדש, כאשר על פי הערכות כ-70 איש כבר פרשו תוך פחות מחודש מ"כאן". יצוין כי בתאגיד טוענים כי מדובר במספר נמוך יותר.

הגורם טוען כי הסיבות העיקריות לכך הם תנאי ההעסקה אליהם מתקשים העובדים להתרגל: השכר הממוצע (כ-8,000 שקל) נמוך משמעותית ובעיית הגישה. לדברי הגורם, העובדים נוסעים על קו ירושלים-תל אביב בכל יום, עושים משמרת שישית בסופ"ש למרות שהם חתומים על 5 ימי עבודה בלבד ועוד.

"הסגירה גם ככה הייתה הליך טראומטי שאנשים עברו, ויום אחרי זה כבר כולם עברו לתאגיד – מה עוד שימי המעבר נחשבו להם כימי חופשה על חשבונם. הכל היה נורא מהר, והעובדים שהגיעו מהרשות פשוט לא החזיקו מעמד. פתאום הם מרוויחים אלפי שקלים פחות", אמר הגורם. הוא הוסיף כי "פיזית וטכנית קשה להם להסתגל. אין להם תנאים לעבודה – יש המון רעש ב'אופן ספייס' אז חלק לוקחים את העבודה הביתה". זאת כאשר במשרדי רשות השידור העובדים היו במשרדים קטנים יותר. עוד לטענתו, "יש מצוקת מחשבים. יש כאוס. נכון שבכל מקום חדש שנפתח יש כאוס, אבל יש משהו שם ממש לא מאורגן".

"כאן" בתגובה: "נורמות אחרות מרשות השידור"

מכאן בהרצה נמסר בתגובה: "השמועות והפרסומים על גל עזיבה מהתאגיד אינם נכונים. נמשיך ונפעל יחד עם מאות עובדים מצוינים שהגיעו לכאן מרשות השידור כדי לייצר שידור ציבורי חדש, איכותי, עצמאי ובעל נורמות אחרות מאלה שהיו מקובלות ברשות השידור. בתהליך גיוס מורכב ביותר התאגיד קלט מאות עובדים שהחלו לעבוד יומיים לפני תחילת השידורים וכל הקשיים והתקלות, שעוד צפויים לכולנו, מטופלים וישתפרו עם הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully