וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לעליית "כאן": הברנז'ה אולי חיבקה - אך הרייטינג דומה לערוץ 1

חודש לעליית התאגיד לאוויר בהשקעה של מאות מיליונים ותחת מסע יח"צ חסר תקדים באדיבות רה"מ, והערוץ החדש מציג נתונים נמוכים המשתווים לערוץ 1 וברצועות מסוימות אף נופלים מהם. היוצאים מן הכלל: מהדורת החדשות שמזנקת ב-33% והדיגיטל שמהווה נחמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריזה חדשה, אותם נתונים. כוכבי "כאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך
הנקודה החזקה של התאגיד היא רצועת החדשות שעלתה בממוצע החודשי מ-3.3% בתקופה המקבילה אשתקד ל-4.4% בחודש האחרון

כמעט חודש עבר מאז שתאגיד השידור "כאן" עלה לאוויר, זאת אחרי השקה מגומגמת הודות לניסיונות הממשלה לבטל את החוק – שלבסוף תוקן עם ההחלטה על פיצול חטיבת החדשות, הליך שעדיין לא אושר סופית על ידי בג"ץ, שיערוך השבוע דיון בעתירה. אמנם מדובר בחודש ראשון ונהוג לתת זמן של חסד לכלי תקשורת חדש, ועדיין נדמה שהערוץ ה-1 של רשות השידור ממשיך בשלו, לפחות מבחינת הרייטינג ש"כאן 11" מציג.

הדבר מקבל משנה תוקף כאשר לוקחים בחשבון את הסיקור התקשורתי הרחב שקיבל התאגיד, שזכה למסע יח"צ מאסיבי באדיבות רה"מ בנימין נתניהו כמו גם יו"ר הקואליציה דוד ביטן ושרת התרבות מירי רגב - מסע שספק אם יחזור על עצמו ושבוודאי תרם לזפזופ של לא מעט צופים לעבר הערוץ החדש, לפחות לבדיקה. ועדיין, מבדיקה מקיפה של וואלה ברנז'ה ברצועות השידור השונות עולה כי רבים מהם החליטו שלא להישאר, ובמילים אחרות: נתוני הצפייה מאכזבים, אולי אפילו מאד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקודת חוזק. גאולה אבן-סער/מערכת וואלה!, צילום מסך

גאולה מספקת את הסחורה

הנקודה החזקה ביותר של התאגיד היא רצועת החדשות של "כאן" (הכוללת את ממוצע הרייטינג של כל מהדורות החדשות המשודרות לאורך היום) שעלתה בממוצע החודשי מ-3.3% בתקופה המקבילה אשתקד ל-4.4% בחודש האחרון. הרייטינג של המהדורה המרכזית למשל, בהגשתה של גאולה אבן-סער, מצליח להניב נתון ממוצע מרשים יחסית של 4.9% בהשוואה ל-3.6% בשנה שעברה - עלייה של 33%.

המהדורה של "כאן" גונבת צופים מחדשות 2 ו-10, שירדו מממוצע של 19% ל-16.8% (חדשות 2) ומ-10% ל-8.9% (חדשות 10). כך שגם אם נדמה שאבן-סער מצליחה לקחת יותר צופים לחדשות 2 שהציגו בחודש האחרון נתונים נמוכים במיוחד ואף רשמו שפל של 14.5%, חדשות 10 נפגעים מהעובדה שהמהדורה של "כאן" נצמדת אליהם, ומחממת מולם את הקרב על המקום השני.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עליה מינורית לעומת השנה שעברה. "כאן" מול ערוץ 1/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זמן אמת"? בדיוק כמו "מבט שני"

רצועת הפרה-פריים גם היא צמחה, אך עדיין מדובר בנתונים מזעריים ולא מעודדים במיוחד: מ-1% ל-1.5%. התוכנית "שבע אקטואלי" בהגשת יועז הנדל ומיכל רבינוביץ' השיגה בממוצע 2.3%

גם ממוצע הצפייה ברצועת הפריים גדלה, אך באופן מינורי ובוודאי פחות בהשוואה לרצועת החדשות - מ-2.6% ל-3%. נכון לעכשיו, לוח השידורים של התאגיד עמוס בשעשועונים ובתוכניות תרבות. אולם, גם אם מניחים בצד את הביקורת המושמעת על ריבוי סדרות רכש לעומת הפקות המקור, כאשר בוחנים את הנתונים של התוכניות השונות - "המרדף" – 4.6%, "עד כאן" - 3.2%, "המכולה" - 1.9%, "קארפול קריוקי" - 1.9% ו"מועדון תרבות" - 1.4% - נדמה שמה שהציל את "כאן" מקריסה מוחלטת בנתונים היה משחק הכדורגל של הנבחרת ששודר השבוע ורשם 10.1%, כמו גם סרט הדוקו "60 ימים של טלטלה" ששודר בשבוע שעבר והניב 5.6% כשהוא עוקף את ערוץ 10.

רצועת הפרה-פריים גם היא צמחה, אך עדיין מדובר בנתונים מזעריים ולא מעודדים במיוחד: מ-1% ל-1.5%. התוכנית "שבע אקטואלי" בהגשת יועז הנדל ומיכל רבינוביץ' השיגה בממוצע 2.3% ו"שש כלכלי" בהגשת דב גיל-הר עם נתון ממוצע של 1.1%. רחוק מאד מהנתונים שמציגים בשעות אלו הערוצים המסחריים שמציגים תכנים דומים.

אכזבה נוספת, אשר מדגישה אולי את הפער בין המתרחש במסדרונות הטוויטר לבין המציאות הסטטיסטית היא תכנית התחקירים "זמן אמת" – שאמנם מקבלת ביקורות חיוביות - אך רושמת ממוצע חודשי של 2.9% עם 1.9% בלבד לתוכנית האחרונה. מתחת לממוצע של רצועת הפריים שעומד כאמור על 3%. לשם השוואה, הממוצע של העונה האחרונה של תכנית התחקירים של רשות השידור "מבט שני" עמד על 3%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא עוברים את תקרת 5 אחוזי הצפייה. התוכנית המובילות ערוץ 1 החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנחמה: הדיגיטל

ערוץ ציבורי, כידוע, לא אמור להימדד רק בקריטריונים של אחוזי צפייה, שכן תפקידו הוא להעניק ערך ציבורי מוסף. ואולם, לא ניתן להתעלם גם ממבחן הצופה ומהעובדה שלמרות ההשקעה הכספית האדירה בהקמת התאגיד, המבנה הארגוני שלו, האולפנים והאריזה הטלוויזיונית החדשה – בסעיף העניין לציבור הוא לא מספק את הסחורה, ובטח שלא מהווה שינוי מהותי לעומת הרשות. בתאגיד מצדם מתהדרים בנתוני הדיגיטל, לפיהם בחודש האחרון נרשמו 1.7 מיליון צפיות בתכני התאגיד ביוטיוב, 820 אלף גולשים באתר, 292 אלף משתמשים באפליקציה, 160 אלף צופים בתכנים בעמוד הפייסבוק ו-300 אלף מאזינים לפודקאסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully