וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי ישראל: טעויות, אי דיוקים ושקרים בסרטון של "כאן"

18.6.2017 / 12:24

ארגון אמנסטי ישראל פנה בשבוע שעבר להנהלת חטיבת הדיגיטל של תאגיד השידור הציבורי בשל סרטון דעה המעודד את עזיבת הפליטים. לטענתם הסרטון עלול להוביל לפגיעה קשה במבקשי המקלט בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון אמנסטי ישראל פנה בשבוע שעבר להנהלת חטיבת הדיגיטל של תאגיד השידור הציבורי בשל מה שהוא מגדיר כ"טעויות, אי דיוקים ושקרים בוטים" נגד מבקשי המקלט והפליטים בישראל בסרטון הדעה של ענת ברמן, שעלה בעמוד הפייסבוק שלהם. לטענתם הסרטון אף עלול להוביל לפגיעה קשה בפליטים ובמבקשי המקלט בישראל.

בסרטון, ברמן טוענת שהמדינה חייבת לעודד את עזיבתם של הפליטים או המסתננים - ובארגון ביקשו שהוא יוסר בהקדם האפשרי, אף על פי שמדובר בסרטון דעה. לפי אמנסטי, "בסרטון מופיעות טענות שקריות וחסרות בסיס, העלולות להיות מובנות בטעות כעובדות, ואף בחלק מהמקרים מוצגות ככאלה, מבלי שיהיו מבוססות".

הארגון צירף למכתבו רשימה של העובדות האמיתיות, לטענתו, לעומת הנתונים הלא נכונים שהוצגו בסרטון. במכתב נכתב בין היתר: "הופתענו מאוד לרעה, התאכזבנו מאוד ואף נחרדנו מכך שפרסום כזה חסר אחריות יצא בעמוד הפייסבוק של גוף תקשורת כה חשוב ומבטיח, שכבר זכה להישגים עיתונאיים רבים בתקופה קצרה כל כך...אמנם מדובר בדעה, המקבילה במדיה החברתית לטור דעה בעיתון, אבל בסרטון מופיעות טענות שקריות וחסרות בסיס, העלולות להיות מובנות בטעות כעובדות, ואף בחלק מהמקרים מוצגות ככאלה, מבלי שיהיו מבוססות".

עוד טוענים באמנסטי כי "דווקא משום שזהו טור דעה, אנו בטוחים שכעיתונאים מהמעלה הראשונה, הייתם מעוניינים לבדוק את העובדות בטרם יפורסמו שקרים תחת קורתכם באופן שעלול להוביל לגזירות גורלם של פליטים ומבקשי מקלט. אין כאן הרבה מרחב תמרון בין העובדות, שהן יצוקות וברורות, בטרם מכריעים באופן חסר אחריות כאחרוני הפוליטיקאים שמדובר ב'מסתננים'".

לסיכום נכתב, "אף איש אינו חסין מטעויות וכל אדם זכאי לדעה, גם עיתונאים כמובן, והיא אינה חייבת להיות דעה סימפטית כלפי מבקשי המקלט. עם זאת כגוף תקשורת ציבורי, כמחלקות עיתונאיות בעלות אחריות מקצועית וציבורית, אנו סבורים שאתם מסוגלים לקרוא את הרשימה הבאה ולהסיק את המסקנות הראויות ולתקן את הטעויות. כאמור, באופן חריג ביותר, אנו סבורים שיש להתחיל בהסרת הסרטון המסוכן הזה מוקדם ככל שניתן".

מהתאגיד נמסר בתגובה: "אנחנו גאים בתוכן הדיגיטלי המגוון של כאן בהרצה, תוכן שכולל את טורי הדעה ואת הסידרה המצליחה דוקותיים החוקרת כבר שנה את החברה הישראלית על כל רבדיה. הטענות של ענת ברמן מתבססות על דוחות רשמיים, פסיקות בתי משפט ופרסומים מהימנים. עיקר הטענות של אמנסטי נגד ברמן נוגעות לפרשנות שלה לעובדות, ואנו דוחים את הניסיון לפגוע במהימנות ומקצועיות של עיתונאית על רקע דעותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully