וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול ברמה לבגץ: לבטל הקמת הרדיו החרדי בתאגיד

19.6.2017 / 11:42

חזית חדשה ל"כאן": רדיו קול ברמה טוען שהקמת תחנת הרדיו החרדי בתאגיד תפגע בו ותגרום לנזק כלכלי עצום, ומבקש לבטל את התיקון בחוק השידור הציבורי - כך נודע לוואלה ברנז'ה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רדיו קול ברמה טוען שהקמת תחנת הרדיו החרדי בתאגיד תפגע בו ותגרום לנזק כלכלי עצום, ומבקש לבטל את התיקון בחוק השידור הציבורי הנוגע לכך. התחנה עתרה לבג"ץ בבקשה למתן צו על תנאי וקיום דיון דחוף בנושא הקמת תחנת הרדיו החרדי בתאגיד השידור. העתירה הוגשה נגד הכנסת, הממשלה והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, באמצעות עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן.

כאשר עבר התיקון בחוק התאגיד, בחודש מאי האחרון, נטען כי בחוק נקבע לפי דרישת ש"ס כי בתאגיד החדשות תוקם תחנת רדיו חרדית שהעורך הראשי שלה ככל הנראה יהיה מזוהה עם המפלגה. בקול ברמה דורשים לבטל את סעיף 63(ג1)(3) לחוק השידור הציבורי הישראלי, אשר תוקן במסגרת תיקון מס' 8 לחוק (הנוגע לפיצול חטיבת החדשות מהתאגיד) "משום שהוא לא נחקק לתכלית ראויה ואינו עומד במבחני המידתיות לפי חוק יסוד: חופש העיסוק וחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, מחמת פגמים שורשיים בהליך חקיקתו ומחמת העובדה שאין בו כל הוראת מעבר" נטען בעתירה.

העתירה תוקפת את התיקון האחרון לחוק השידור הציבורי הישראלי, בטענה כי "עניין התחנה החדשה לא נכלל בתזכיר הצעת החוק ובקריאה הראשונה שבה עברה הצעת החוק". לפי העתירה, המחוקק לא התחשב בתחנות הקיימות כיום בשוק האזורי והארצי, אשר פונות לקהל החרדי, ולא התעניין בנזקים שייגרמו להן כתוצאה מהתיקון החדש. כך לדוגמא טוענים בעתירה כי התחנה החדשה תזכה גם לתמיכה של כסף ציבורי ותוכל במקביל לשדר פרסומות וחסויות, בעוד שקול ברמה חיה רק מפרסומות.

בעתירה מציינים כי הרשות השנייה לא הייתה חלק מהמהלך, "אף שהיא אחראית על כל התחנות האזוריות בישראל ומודעת לקשיים המאפיינים את פעילותן". בעתירה מציינים את הלחצים שהפעילה תנועת ש"ס על תחנת קול ברמה בשנתיים האחרונות, ומזכירים כי התיקון בחוק נתמך על ידי סיעת ש"ס בכנסת והיה תנאי לתמיכתה בתיקון כולו.

ב-18 במאי, כשבוע לאחר שהכנסת החליטה על הקמת תחנת רדיו חרדית בתאגיד, הוגשה עתירה מטעם רדיו קול חי, כאשר עד כה לא הוגשה תגובה מהמדינה ולא נקבע דיון בנושא. ברדיו קול ברמה מעוניינים לאחד את שתי העתירות ולדון בהם ביחד. בעתירה של רדיו קול חי שהוגשה בזמנו נטען כי בתחנה חשים כי הם ייפגעו כלכלית מהמהלך, כאשר הקמת התחנה החדשה נעשתה מבלי שניתנה להם זכות ל"שימוע", וכי הכנסת הצביעה על הקמת התחנה מבלי לקחת בחשבון את הנזק הכלכלי שייגרם לתחנות הרדיו החרדיות הקיימות כעת בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully