וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם של שח"ם עם התאגיד משפר את תנאי השחקנים פי 2 לעומת הרשות

19.6.2017 / 15:20

לוואלה ברנז'ה נודע כי בשבוע שעבר נחתם הסכם בין ארגון השחקנים בישראל ל"כאן", לפיו התנאים יהיו תואמים להסכם של שח"ם עם איגוד המפיקים, אותו כיבדו כל גופי השידור בטלוויזיה מלבד רשות השידור שנסגרה

היהודים באים עונה 3. רפי דלויה,
ירוויחו יותר בתאגיד. "היהודים באים"/רפי דלויה
"ההסכם לא רק משפר את תנאי השחקנים והשחקניות, אלא גם מגדיר לכל התעשייה מהם התנאים שבהם צריך להעסיק את השחקנים"

שח"ם, ארגון השחקנים בישראל, חתם בשבוע שעבר על הסכם ראשון עם תאגיד השידור המסדיר את תנאי השחקנים בהפקות טלוויזיה של "כאן" - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בארגון אומרים כי ההסכם הוא שיפור עצום לעומת תנאי השחקנים והשכר – ברמה של כמעט פי 2 בהשוואה לתעריף ששולם ברשות השידור, שנסגרה לאחרונה.

ההסכם קובע כי התנאים והשכר המגיעים לשחקנים ולשחקניות מטעם עבודתם יהיו תואמים להסכם שח"ם עם איגוד המפיקים, הסכם אשר אותו מכבדים כל גופי השידור בטלוויזיה הישראלית, למעט הרשות (רשת, קשת, ערוץ 10, הוט ויס). בארגון מבהירים כי השחקנים אשר יעבדו היום בהפקות מטעם התאגיד ייהנו מזכויות נוספות בעבודתם ומשכר מינימום הגבוה כמעט פי 2 מהשכר אשר היה נהוג לשלם ברשות. כך למשל, ברשות שחקן ראשי הרוויח 1,950 שקל עבור יום צילום, ואילו בתאגיד הוא ירוויח 3,179 שקל.

עוד טוענים בארגון כי חתימת הסכם זה מהווה יישור קו בהגנה על זכויות השחקנים והשחקניות בכל תעשיית הטלוויזיה הישראלית, והגדרת תנאי התשלום המינימלי לשחקן עבור עבודתו. "אנו רואים בחתימת ההסכם כצעד ראשון לקראת הסדרת עבודת השחקנים גם בהפקות בחטיבת הדיגיטל. תאגיד השידור הישראלי הוכיח בחתימת הסכם זה כי הוא רואה לנגד עיניו את השחקנים והשחקניות ומכבד את המקצוע אשר הם בחרו לעסוק בו", לפי הארגון.

אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם, מסר: "אני שמח ומברך על חתימת ההסכם עם תאגיד השידור הישראלי. ההסכם הזה מהווה את האישור הסופי להגדרת התנאים לשחקנים והשחקניות בכל תעשיית הטלוויזיה והגדרת מהו שכר המינימום לו זכאים השחקנים עבור עבודתם".

אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם, מסרה: "לאחר שלקחנו חלק במאבק לפתיחת תאגיד השידור הישראלי, אני שמחה שהצלחנו לחתום על הסכם עם התאגיד. ההסכם לא רק משפר את תנאי השחקנים והשחקניות, אלא גם מגדיר לכל התעשייה מהם התנאים שבהם צריך להעסיק את השחקנים. שח"ם לחם וימשיך ללחום למען השחקנים והשחקניות ויפעל למען שיפור תנאיהם בכל תחומי המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully