וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחת רווחה: ישראל תוכל לשדר את המונדיאל והאירוויזיון

20.6.2017 / 14:00

ישראל תוכל ככל הנראה לשדר את המונדיאל ולהשתתף באירוויזיון בשנה הבאה, לאחר שנמצא פתרון זמני על בסיס מזכר הבנות שנחתם בין התאגיד ל-EBU – כך נודע לוואלה ברנז'ה. הפתרון מאפשר לתאגיד חברות זמנית בארגון

אימרי זיו, אירוויזיון 2017. GettyImages
אימרי זיו, אירוויזיון 2017/GettyImages

אנחת רווחה: ישראל תוכל ככל הנראה לשדר את משחקי המונדיאל ולהשתתף באירוויזיון בשנה הבאה, לאחר שנמצא פתרון זמני על בסיס מזכר הבנות שנחתם בין התאגיד ל-EBU – כך נודע לוואלה ברנז'ה. הפתרון מאפשר לתאגיד חברות זמנית ב-EBU בתנאי שהתהליך הרשמי להצטרפות "כאן" לאיגוד יימשך במקביל.

התהליך הרשמי אמור להסתיים בחודש דצמבר, אבל הוא תלוי גם בהכרעת בג"ץ בנושא פיצול חטיבת החדשות מ"כאן" – כך שאי-הוודאות בנושא עלולה להוות בעיה בהמשך התהליך. זאת מאחר שגוף שידור ציבורי נחשב לגוף המשדר חדשות לצד תכנית נוספים. חברות ב- EBUמקנה זכויות לאירוויזיון, מונדיאל ומשדרים נוספים (מתחומי הספורט והתרבות). הדיון בבג"ץ בנושא נקבע לחודש אוגוסט.

כזכור, בתחילת אפריל פורסם כי שידור המונדיאל והאירוויזיון נמצא בסכנה בשל הפרדת חטיבת החדשות מהתאגיד – מהלך שיגרום לכך שהגוף לא יוכר כחבר ב-EBU. לאחר מכן, בתחרות גמר האירוויזיון נוצרה אי-הבנה בעקבות דבריו של השדרן עופר נחשון, שהקריא את תוצאות ההצבעה של ישראל, ואמר בשידור: "במשך 44 שנים ישראל משתתפת בפלטפורמה הזאת. זכינו שלוש פעמים עם 'הללויה', 'אבניבי' ו'דיווה', אבל הערב זה הערב האחרון שלנו, בקרוב רשות השידור תסיים את שידוריה.

בשם כולנו כאן ברשות השידור אני מבקש לומר: תודה לך אירופה על כל רגעי הקסם והזמנים הנפלאים, עובדי רשות השידור מודים לאירוויזיון ונפרדים. אני מקווה שניפגש שוב בשנה הבאה". בעולם לא הבינו את נחשון, והעיתונים ברחבי בריטניה דיווחו בבוקר למחרת התחרות כי בתום 44 שנות השתתפות, החליטה ישראל לפרוש מתחרות האירוויזיון.

בתאגיד אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully