וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי שחזרתי ושמעתי שעיתונאים צרפתים עלו על מטען - הבנתי שעשיתי משהו מטורף"

יעקב אילון

25.6.2017 / 16:46

כתב I24news, מאל בנוליאל, נסע לסקר את הקרבות במוסול. בראיון לאולפן וואלה! NEWS הוא מספר על החוויה המטורפת: "תוך כדי כשאתה נמצא שם אתה לא חושב על הסכנה. אסור שהפחד יעצור אותך"

עריכת וידאו: ניר חן

כתב I24news, מאל בנוליאל, שנסע לעיראק לסקר את הקרבות במוסול, לא חשב על הסכנה הקשורה בעבודה העיתונאית בזמן סיקור מלחמה. בראיון לאולפן וואלה! NEWS הוא סיפר כי "רק אחרי שחזרתי לארץ שמעתי שצוות של עיתונאים צרפתים עלו על מטען - אחד נהרג במקום ו-2 כתבים נהרגו בביה"ח. ברגע הזה הבנתי שעשיתי משהו די מטורף". הוא הוסיף כי "תוך כדי כשאתה נמצא שם אתה לא חושב על הסכנה. אסור שהפחד יעצור אותך".

לטענתו, "זאת הייתה חוויה מטורפת. אחד הדברים הכי קשוחים שיצא לי לעשות ב-7 שנותיי כעיתונאי. היו לא מעט רגעים מפחידים, היה לי קשה מאוד לראות את האזרחים שנמצאים במחנות פליטים וחיים בתנאים לא אנושיים, כמו גם את אלו שלא הצליחו לצאת מהעיר ונמצאים בסכנת חיים. ראיתי לא מעט גופות שעוד לא פונו, מראות קשים מאוד".

בנוליאל פירט כיצד הגיע למוסול: "נחתתי בצפון עיראק בארביל בירת כורדיסטן, פחות מ-100 ק"מ ממוסול. משם נסענו 4 שעות לחלק ששוחר בינואר ב-2017. מראש קבעתי עם פיקסר מקומי שליווה אותי היה הנהג שלנו וגם תירגם עבורי כי אני לא מדבר ערבית, בלעדיו אי אפשר להגיע לשום מקום כעיתונאי זר. הסתייעתי גם בעיתונאי מקומי שאני בקשר איתו מזה שנתיים".

עוד אמר, "קבלת הפנים של הכוחות כלפינו הייתה נעימה מאוד. האזרחים שמחו שבאנו ונתנו להם במה לדבר, והגענו עם סיגריות שחילקנו וסייעו לנו לגרום לאנשים לדבר", אמר. הוא הוסיף כי הגיעו לשם ברמדאן: "החום נוראי 45 מעלות, הלוחמים לא מצליחים לשמור על הצום הם חייבים בפקודה לשתות ולאכול כדי שיהיו כשירים ללחימה".

בנוליאל מתכנן לחזור לשם ועובד על נסיעה לארקה. "אשמח לחזור למוסול כשהמצב מעט יירגע. העבודה שלי היא לסקר מלחמות. אני מודע לסכנה המוחשית אבל אני לא חושב על סכנת החיים כשאני בשטח. אסור שהפחד יניע ויעצור, אבל כן אני נזהר ומודע למה שקורה. הייתי לוחם בגולני שנתיים וחצי לפני עשור והשירות הצבאי היה בית ספר מעולה כדי לסקר את התחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully