וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס סוקולוב: נדב איל, רונן ברגמן ואיתי אנגל בין הזוכים

25.6.2017 / 22:26

זוכים נוספים בפרס היוקרתי בתחום העיתונות: יואל מרקוס מ"הארץ" אשר זכה בפרס מפעל חיים. אנגל מ"עובדה" זכה בפרס בזכות "ההנגשה לצופה של אזורי לחימה וסכסוכים בוערים ומרוחקים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדב איל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך חדשות החוץ של ערוץ 10 נדב איל, כתב "עובדה" איתי אנגל, הפובליציסט יואל מרקוס מ"הארץ" והעיתונאי רונן ברגמן מ"ידיעות אחרונות" המסקר תחומי ביטחון לאומי זכו בפרס סוקולוב לשנת 2017. עיריית תל-אביב מעניקה מדי שנה את הפרסים על שם נחום סוקולוב למצויינות בתחום העיתונות הכתובה והאלקטרונית.

הפרס, בסך 18,000 שקל יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס שיערך בדצמבר. בין חברי ועדת השופטים בפרס: היו"ר אילנה דיין מ"עובדה", שאול אמסטרדמסקי מהתאגיד, פרופ' אמל ג'מאל, מפקד גל"צ ירון דקל וד"ר אורן מאיירס. הפרסים מציינים תחקירים וכתבות עומק שנעשו בשנתיים שקדמו להענקת הפרס והתאפיינו בחשיבות ציבורית מיוחדת ומצויינות עיתונאית.

פרס מפעל חיים יוענק למרקוס, שפרש ב-2016 מכתיבה פובליציסטית ב"הארץ". השופטים מגדירים אותו כאחד "מגדולי הפובליציסטים בעיתונות העברית לדורותיה, שהצליח במהלך עשרות שנות עבודה בעיקר בעיתון הארץ לבסס רקורד של כתיבה דעתנית, משפיעה, עצמאית ואמיצה, תוך שהוא כובש לעצמו גישה חסרת תקדים למקבלי ההחלטות, אבל מצליח בו בזמן לשמור על מרחק עיתונאי ראוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רונן ברגמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרס לברגמן מוענק על "שורה של חשיפות עיתונאיות חשובות ואמיצות, החל מהנעשה במכון הפתולוגי ועד לראיון הבלעדי עם תת אלוף (מיל) יצחק יעקב ז"ל דרך שערוריית החיסולים המסוכנים נגד אבעבועות שחורות, חשיפת קלטות הקשר של מלחמת יום הכיפורים והשיחות האחרונות עם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן".

הפרס על הצטיינות בעבודה עיתונאית והטבעת חותם על התקשורת האלקטרונית יוענק לאנגל על "ההנגשה לצופה הישראלי של אזורי לחימה וסכסוכים בוערים ומרוחקים תוך מידה לא מבוטלת של סיכון אישי. בכ-30 שנות עבודה אנגל היטיב להבליט את הפן האנושי של מלחמות, קורבנות וסבל".

הפרס על הישגים בולטים בתחום כתבות העומק בתקשורת האלקטרונית מוענק לאיל על "סדרת כתבות בולטות בשנתיים האחרונות בנושאים הקשורים בהשפעות הגלובליזציה, וביניהן סדרת הכתבות אודות גל הפליטים באירופה במסגרתן גם ליווה משפחות סוריות לאורך מסען. במסגרת כתבות אלה הוא חידש את אופן סיקור חדשות החוץ בכך שיצא מהאולפן לשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully