וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצעת ערוץ 20 'תכססנית' - שדינה להיפסל"

2.7.2017 / 14:21

חדשות 2 עתרה לבג"ץ בעניין מכרז ערוץ הכנסת בבקשה למתן צו ביניים שיורה על הקפאת תוצאות המכרז וימנע את העברתו לערוץ 20. חדשות 2: "קיים חוסר הלימה בולט בין המצגים וההתחייבויות לבין התוכנית העסקית שנכללה בהצעתה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדשות 2 עתרה לבג"ץ בעניין מכרז ערוץ הכנסת בבקשה למתן צו ביניים שיורה על הקפאת תוצאות המכרז וימנע את העברת ההפעלה של הערוץ מחברת החדשות לידי ערוץ 20, שאמורה להתרחש בסוף יולי, וזאת עד להכרעה סופית בעתירה. את העתירה הגישו מטעם חברת החדשות עורכי הדין ישגב נקדימון ודקלה בירן.

חדשות 2 טוענת בעתירתה כי "הצעת ערוץ 20 שהוכרזה כזוכה במכרז, הינה 'הצעה תכססנית', שדינה להיפסל, שכן כפי שגם צוין במפורש על ידי היועצים המקצועיים של ועדת המכרזים קיים חוסר הלימה בולט בין המצגים וההתחייבויות המפורטים בפרק התוכן לבין התוכנית העסקית שנכללה בהצעתה. סתירה פנימית זו מבטאת כוונה חסרת תום לב לגרוף כמה שיותר נקודות עבור פרק התוכן בהצעתה, תוך ידיעה ברורה כי אין ביכולתה לממש את התחייבויותיה".

עוד נכתב בעתירה כי "נוכח העובדה שבעל השליטה בערוץ 20, יצחק מירלשווילי, חשוד בביצוע עבירה פלילית חמורה ונחקר באזהרה במשטרת ישראל יש להקפיא את תוצאת המכרז עד לסיום החקירה או להתנות את יישום תוצאת המכרז בכך שהיועץ המשפטי לממשלה יקבע כי אין מניעה ליישומה". כזכור, בשבועות האחרונים פורסם כי מירלשווילי נחקר באזהרה במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של שר הפנים, ח"כ אריה דרעי, בפרשת החשדות נגד דרעי לעבירות הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס ועוד.

בעתירה מוזכרים דברי היועצות הכלכליות בחוות הדעת הכלכלית בהליך המכרז, ובחברת החדשות טוענים כי מהדברים עולה כי נפלו פגמים בזכיית ערוץ 20 וכי הצעתו תכסיסנית: "בבדיקת התאמת פרק התוכן לתוכנית העסקית נמצא כי אצל מורשת (ערוץ 20) אין התאמה בין התוכנית העסקית לפרק התוכן, גם לאחר שאלות ההבהרה. נושאי המליאה ושידורי הכנסת וועדות כלל לא מופיעים במצבת כוח האדם, וכן קטגורית הדוקו וקטגורית חדשות הכנסת והתוכנית הכלכלית לא מצוינים צוותי ENG, ועל כן נמצא כי התאמת וסבירות עלויות התוכניות לפירוט בפרק התוכן לוקה בחסר".

עוד נטען בעתירת חדשות 2 כי "הצעתה של הזוכה במכרז הינה הצעה חסרה ואינה עומדת בדרישות המכרז: בפירוט עלויות ההפעלה השנתית שהציגה המשיבה מס' 2 בהצעתה, חסר סך של 444,000 שקל". בחברת החדשות טוענים כי המשמעות היא שקיים ספק ביחס לעמידתו של ערוץ 20 בדרישת המכרז להצגת רווח שנתי של 5% לפחות. עוד נטען בעתירה כי "בהליכי המכרז אירעו דברים המעוררים על פניהם תמיהות ניכרות ביחס לתקינות ההליכים בכלל ולסיבות העומדות מאחורי אירועים אלה בפרט. הפרוטוקולים של ועדת המכרזים רצופים בקטעים מושחרים; ובמקומות שונים בפרוטוקולים של ועדת המכרזים צוין כי הקלטת הישיבה הופסקה".

בתחילת יוני פורסם בגלובס כי קבוצת RGE, מבעלי ערוץ 10, עתרה לבג"ץ, שהוציא צו על תנאי המעכב את שידור החדשות בערוץ 20. בצו בית המשפט דורש ממועצת הכבלים והלוויין לנמק את השינוי שנעשה ברישיון של ערוץ 20 שמאפשר לו להקצות רק 75% מזמנו לנושאים הקשורים במורשת - התיקון שאיפשר למועצה לאשר לערוץ לשדר חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully