וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה תקדימית של מועצת הכבלים והלוויין: 5% מההוצאה השנתית על הפקות המקור - ליוצרים

וואלה ברנז'ה

3.7.2017 / 11:26

עד 5% מההוצאה השנתית על הפקות המקור יוקצו למפיקים וליוצרים שלא הפיקו בשנה הקודמת במטרה לפזר את הריכוזיות בשוק. יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב: "בתוך מספר שנים נזכה למסך מגוון יותר"

פאודה הצצה פרק 7.
מתוך "פאודה"

המועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין יוצאת לשימוע ציבורי על החלטתה החותמת את פרויקט מיקוד הרגולציה בו התחילה לפני כשנה. על פי חוק התקשורת, חברות הטלוויזיה הרב ערוצית מחויבות להשקיע 8% מהכנסותיהן (שתורגמו בשנת 2015 לכ- 320 מיליון ¤) בהפקות טלוויזיוניות מקוריות בישראל; חובה זו הניבה לאורך השנים סדרות כמו "פאודה", "צל של אמת", "שטיסל", "זגורי אימפריה" ו"כבודו".

על פי הכללים, תקציב הפקות המקור מחולק לשניים: לפחות 50% מחובת ההפקה מוקצה לערוצי מפיקים חיצוניים להוט וליס, והמחצית השנייה נתונה להפקת ערוצי הבית של הוט ויס, כשבפועל החברות מעבירות את תקציבי הפקות המקור לבתי הפקה חיצוניים, על מנת שיפיקו עבורן את התוכן לערוצים אלו.

במועצת הכבלים והלוויין אומרים כי בדיקה כלכלית שערכו העלתה כי בסכומים המוקצים להפקות של ערוצי הבית ניתן לזהות ספר קטן של קבוצות הפקה ויוצרים דומיננטיות בכל פלטפורמה, ואילו השאר משתרכות מאחור. בחלק המופק בפועל בידי בתי ההפקה, למרות שיש בישראל עשרות בתי הפקה, כ-10 בתי הפקה בלבד מקבלים 72% מתקציב ההפקות. דבר זה מעיד לדעת המועצה על ריכוזיות בשוק, ריכוזיות שיכולה גם לפגוע במגוון התוכן על המסך.

לכן המועצה קבעה מנגנון תחלופה, לפיו כ-10%-5% מתקציב הפקות הבית של הפלטפורמות (הוט ויס) יוקצה לבתי הפקה מהם לא הוזמנו הפקות בשנה הקודמת, מתוך מחשבה כי גם בהפקות אלה יש לדאוג לגיוון ולביזור של היוצרים.

עוד אומרים במועצה כי ההמלצות הכלכליות מהוות את הנדבך האחרון במסגרת פרויקט מיקוד הרגולציה, במסגרתו נבחנו מחדש כל כללי הרגולציה, בוטלו ותוקנו רבים מהם ונקבעה אסדרה מודרנית לכלל שוק הטלוויזיה הרב ערוצית.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה: "המועצה רואה חשיבות עליונה במתן ביטוי לכלל האוכלוסיות בישראל על מסך הטלוויזיה הרב ערוצית. המועצה רואה גם חשיבות במתן הזדמנות לבתי הפקה חדשים ובכך לתרום לפלורליזם על המסך. אנו מאמינים כי לצורך גיוון ופלורליזם על גבי המסך יש צורך להגדיל את מספר 'שערי הכניסה' להפקות מקור, וזאת באמצעות הכנסת מפיקים חדשים, כמובן מבלי להפחית בחשיבות ובאיכות היצירות בכבלים ובלוויין שהופקו עד היום. אני רואה חובה מיוחדת לשמור ולפתח את שוק הפקות המקור, ואני קוראת למחוקק, שוב, לחייב תחת הרגולציה גם את המשדרים החדשים על גבי האינטרנט להפיק הפקות מקור לטובת השפה והתרבות העברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully