וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים מאיים להחריף את המאבק ב-i24news

5.7.2017 / 12:40

הארגון שלח מכתב התראה לפני הליך משפטי, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, ובו הוא טוען כי אם הנהלת החברה לא תיתן לעובדים להצטרף לארגון - הדבר יוביל להסלמה נוספת במאבק; i24news: "כל פניותינו נענו בשלילה או בהתעלמות"

מערכת i24news. מיכל גורביץ',
מערכת I24news/מיכל גורביץ'

המאבק בין העובדים להנהלה בחברת i24news לא נרגע: לאחר שבתחילת השבוע התקיימה אסיפות עובדים סוערות שבהן הופעל כוח פיזי על ידי מאבטחי הערוץ, ארגון העיתונאים הודיע להנהלה כי בכוונתו לפנות לבית המשפט ומאיים בהחרפת הצעדים.

הארגון שלח מכתב התראה לפני הליך משפטי, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, ובו הוא טוען כי אם הנהלת החברה לא תתן לעובדים להצטרף לארגון ולא תשב עימם למשא ומתן, הדבר יוביל להסלמה "נוספת ומיותרת" ואף לדרישה לפיצוי כספי. מנגד, ההנהלה טוענת במכתב שהגיע לידי וואלה ברנז'ה כי היא הציעה לקיים שיח בנושאים השונים, אולם כל פניותיה נענו בשלילה או בהתעלמות.

כזכור, המאבק החל לפני כשבועיים, כאשר הארגון הכריז באופן רשמי על סכסוך עבודה בחברה. זאת בעקבות הטענה לפיה ב-i24news לא נותנים לעובדים להצטרף לארגון העיתונאים, ואף מנסים לבטל חברות קיימת של עובדים בערוץ. "עובדים מסוימים תיארו בפני נציגי העובדים, כי גורמים בהנהלת החברה שאלו אותם פתאום מדוע הם חברים בארגון, ועובדים אחרים קיבלו מסר ברור שהקידום שלהם יכול ויותנה בביטול חברותם בארגון העובדים", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרנק מלול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בשיא העימות הופל אחד מנציגי הארגון לרצפה"

בהנהלה טוענים כי ניסו ליצור קשר בטלפון ובכתב - ופניותיה לא נענו מלבד הודעת ווטסאפ לקונית בנוסח "אני אתקשר קצת יותר מאוחר. כרגע בישיבות"

עוד מציינים בארגון, כי החברה ניסתה ביממה שלפני אסיפות העובדים לבטל את "רוע הגזירה", לשון המכתב, במספר דרכים, וכי היא מנעה מנציגי הארגון ומחברי ועד הפעולה, שהם עובדי החברה, מלהיכנס למשרדים כדי לקרוא לעובדים לאסיפה "שנועדה בלית ברירה ללובי".

"בשלב זה, הוברר, כי החברה שכרה לשם כך את שירותיהם של מאבטחים בשכר, אשר הונחו למנוע בכל דרך את כניסת נציגי הארגון, ולרבות ועד הפעולה ובכ"כ – כאמור – לחצרי החברה. רק לאחר דקות ארוכות ביותר ניתנה לעובדי החברה החברים בוועד הפעולה ולב"כ הארגון להיכנס לחצרים, וזאת בעוד נציגי הארגון נותרו בחוץ. יובהר, כי העימות עם המאבטחים הזרים הניב קטעי אלימות מצידם, כאשר בשיאו של העימות אף הופל אחד מנציגי הארגון לרצפה", נכתב.

בתגובה למכתב של הארגון, הנהלת הערוץ שלחה מכתב שבו היא מציינת כי "התקיימו פגישות אינטנסיביות במסגרתן שותפו העובדים בכל התהליכים המתקיימים". עוד טוענת ההנהלה כי היא הציעה ועדיין מציעה לקיים שיח בנושאים השונים, אולם "עד כה, כל פניותינו נענו בשלילה או בהתעלמות".

בהנהלה אף טוענים כי "ניסו ליצור קשר בטלפון ובכתב (ביום שני האחרון, ביום בו ביקשתם לבצע אסיפת עובדים ויצרתם פרובוקציה מיותרת), ופניותיו לא נענו מלבד הודעת ווטסאפ לקונית בנוסח 'אני אתקשר קצת יותר מאוחר. כרגע בישיבות'". במכתב נטעו כי "בכל פעם בו ההנהלה ניסתה לפעול בצעד בונה אמון היא נתקלו בתשובה המפרה את האמון בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully