וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמת החשיפה התקשורתית - הניצחון הוא של גבאי

9.7.2017 / 15:50

הבחירות ב"עבודה" מגיעות לישורת האחרונה עם מסקנה אחת ברורה: המרוויחה הגדולה היא המפלגה, אשר הכפילה את השיח אודותיה ברשת ובאמצעי התקשורת. ומה באשר למועמדים הסופיים? גם כאן מתברר, המומנטום שייך לגבאי

אבי גבאי, עמיר פרץ. ראובן קסטרו
אבי גבאי, עמיר פרץ/ראובן קסטרו

פחות מיממה לסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת "העבודה", ובכל מה שקשור לסיקור התקשורתי - מסתמן יתרון קל למועמד אבי גבאי, כך עולה מבדיקה מיוחדת של יפעת מחקרי מדיה עבור וואלה ברנז'ה. הבדיקה כללה את כל הכתבות בנושא באמצעי המדיה הארציים: עיתונים יומיים, אתרי חדשות באינטרנט, ערוצי טלוויזיה ותחנות רדיו ארצי. במקביל, נבחנו היקפי הסיקור גם ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, פורומים, בלוגים, טוקבקים ועוד).

מהניתוח עלה כי הבחירות תרמו, כצפוי, לא מעט לחשיפה הכללית של המפלגה ברשת - מה שאולי גם יכול להסביר (מלבד אופי המועמדים) את העלייה בסקרי המנדטים לה זוכה המפלגה. בחודש האחרון זכתה "העבודה" ל-11,165 אזכורים ברשתות החברתיות, זאת אל מול 4,168 לה היא זוכה בממוצע - עלייה של 168%. גם במדיה המסורתית זכתה המפלגה לעדנה עם 1,178 כתבות לעומת 384 בממוצע בחודש. עלייה של 207%.

ומה באשר למועמדים שעלו לסיבוב השני? הזוכה מבין שני המועמדים ברשת הוא גבאי, שזכה ל-6,930 אזכורים אל מול פרץ שקיבל 5,821. גם במדיה המסורתית מוביל גבאי עם 878 אייטמים אל מול 785 לפרץ.

נתניהו בישיבת ממשלה: "אסור שהפסקת האש בסוריה תאפשר התבססות של איראן וגרורותיה". רויטרס
במוקד הבחירות - ממשלת נתניהו/רויטרס

הנושא הבולט: ההצטרפות לממשלה

ניתוח מיוחד שנערך על מנת למפות את נושאי הסיקור במדיה בחודש האחרון במסגרת הכתבות שעסקו בבחירות, העלה נתון מעניין נוסף, לפיו מדובר במערכת נטולת פוקוס. מעל 40% מהסיקור אינו נוגע בסוגיות שעל סדר היום אלא בבחירות באופן כללי: סקרים, הבעות תמיכה, תוצאות וסיור פוליטי כללי. שאר הסיקור מתמקד בחמישה נושאים, עם בולטות גבוהה לסוגיית ההצטרפות לממשלה (13% מהשיח) ולנושא העדתי (11% מהשיח).

לדברי שחר גור, מנהל יפעת מחקרי מדיה: "הניתוח שערכנו מעיד על יתרון תקשורתי קל לאבי גבאי בנקודת זמן זו – גם במדיה וגם ברשת. עם זאת, ברגע שעברנו למרוץ דו ראשי היקפי הסיקור נטו להשתוות ולספק הזדמנות לשני המועמדים. על אף הסיקור הנרחב והעלייה בנוכחות התקשורתית של המפלגה, בחינת נושאי קמפיין הבחירות מעידה שאין לו פוקוס ברור, כאשר סוגיית הכניסה העתידית לממשלה זוכה לבולטות גבוהה יותר מנושאים מדיניים וביטחוניים, המסוקרים בתורם בהיקף דומה לנושא העדתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully