וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוב קרא: "נחוש להוציא לדרך את הרפורמה בטלוויזיה המסחרית במועדה"

12.7.2017 / 10:10

שר התקשורת התייחס בוועידת MAD של "גלובס" לשוק הטלוויזיה: "אני מתכוון להקל על השחקנים הקיימים, ולהתאים את כללי האסדרה בשוק למציאות שבה שחקנים ישראלים צריכים להתמודד מול ענקי תוכן בינלאומיים"

השר איוב קרא, ישיבת ממשלה 29 בינואר 2017. אוהד צויגנברג, פול צלמים
איוב קרא/פול צלמים, אוהד צויגנברג
"אני נחוש להוציא לדרך את הרפורמה בטלוויזיה המסחרית במועדה בנובמבר הקרוב. ערוץ 2 יתפצל לרשת וקשת ולצד ערוץ 10 הם יפתחו את התחרות על המרקע. אין בכוונתי לשנות את החוק הקיים"

שר התקשורת איוב קרא דיבר הבוקר (רביעי) בוועידת MAD של "גלובס" והתייחס לאתגרים הניצבים בפניו – פיצול ערוץ 2, שוק הטלוויזיה בישראל, יישום המלצות ועדת פילבר, ההתמודדות של גופי תוכן ישראלים מול ענקיות תוכן עולמיות ועוד. קרא אמר כי הוא "נחוש להוציא לדרך את הרפורמה בטלוויזיה המסחרית במועדה בנובמבר הקרוב. ערוץ 2 יתפצל לרשת וקשת ולצד ערוץ 10 הם יפתחו את התחרות על המרקע. אין בכוונתי לשנות את החוק הקיים: אני רוצה לראות את הערוצים 12 13 14 מאויישים על ידי קשת רשת וערוץ עשר וזאת עוד בנובמבר".

לטענתו, "קיבלתי לידי משרד קטן אבל אני רואה אותו כסיירת של משרדי הממשלה. על סדר יומי נמצאים מספר נושאים קריטיים לשוק התקשורת הנוגעים לכל אחד מאזרחי ישראל. רה"מ אמר לי: 'איוב תעשה הכל כדי להיטיב עם האזרחים". ואז הוא אמר לי: 'הדרך היא באמצעות תחרות, תחרות, תחרות'. אני מסכים איתו ואני רוצה לראות תחרות אפקטיבית בשוק התקשורת עם מחירים סבירים שמטיבים עם האזרח הפשוט".

הוא הסביר כי לכן בכוונתו לקדם את פתיחת שוק השידורים לתחרות על בסיס המלצות וועדת פילבר, "בין היתר על ידי קביעת הסדרים בחוק שיעודדו כניסה של שחקנים חדשים לשוק השידורים - לצד קשת, רשת ועשר. הסדרים שיעודד את התחרות בשוק התוכן והחדשות. אני מתכוון להקל על השחקנים הקיימים, ולהתאים את כללי האסדרה בשוק למציאות של המאה ה-21, שבה שחקנים ישראלים כמו קשת, רשת וערוץ 10, צריכים להתמודד מול ענקי תוכן בינלאומיים".

"רוצה לראות עוד שחקנים בשוק השידורים"

קרא הוסיף כי "חשוב לי לשמור על כך שיהיה פה מי שייצר תוכן ותרבות ישראליים - לעד. לצד זאת כמובן, אני רוצה לראות עוד שחקנים בשוק השידורים. מגוון זה שם המשחק. אני אפעל להקל על כניסת שחקנים חדשים לשוק. כמו שאמרתי, נתאים את הדרישות הרגולטוריות מהם, תוך שאנחנו נותנים דגש לשחקנים שמולם הם מתחרים".

בנוסף, שר התקשורת התייחס לשחקנים החדשים בשוק הטלוויזיה בישראל ואמר כי "לפני שבועיים פרטנר הצטרפה לסלקום וגם היא מציעה שידורים על גבי האינטרנט. זאת תחרות. הצלחנו להשיג חבילת תקשורת מוזלת לצרכנים וכל זאת באמצעות קידום מדיניות של תחרות בשוק. אני מאמין שלא תהיה ברירה לשוק אלא להתיישר סביב מחיר הוגן וסביר של 150 שקל. מי שירצה לשלם יותר, תהיה לו האופציה לקחת חבילות מורכבות יותר - מי שירצה חבילה מכובדת של שידורים שכוללת ספורט, ערוצי ילדים, סדרות וסרטים, יוכל לקבל אותה במחיר של 150 שקל. כשם שהצלחנו להשיג זאת בתחום השידורים, נעשה זאת בשאר השווקים, בהם אנו פועלים".

לסיכום אמר, "התחרות בשוק השידורים מתבססת על כניסת שחקנים שמתחרים על גבי רשת האינטרנט. לכן, אני מקנה חשיבות עליונה לשדרוג תשתיות הסלולר והאינטרנט בישראל. לא אתן שישראל תידרדר בתשתית חיונית כזאת. משום כך, דרשתי לקדם את העבודה שמתבצעת בין אנשי משרדי לאנשי משרד האוצר, במטרה להקל בתשלום אגרות תדרים שמשלמות החברות. מדובר על מאות מיליוני שקלים, שבסוף מושתים על הצרכן. כשם שאני בא לקראתן, אני מצפה שהן בתמורה יבטיחו את ההשקעה שלהן בתשתיות. תשתית התקשורת חיונית לצמיחת כלל המשק בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully