וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת רוגל אלפר: "גאולה זוכה לגיבוי מלא מקובלנץ"

13.7.2017 / 12:03

משדר הפריימריז של התאגיד הניב אמנם נתוני צפייה מרשימים, אך לווה בביקורת על התנהלותה של גאולה אבן אל מול זכייתו של גבאי, באופן שעשוי להיות תואם לדעות בעלה. בתאגיד לא מתרגשים: "ככלי תקשורת ממלכתי לא נשפוט עיתונאים לפי עיסוק בני זוגם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיבוי מלא. גאולה אבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

משדר הפריימריז המיוחד של התאגיד הביא ל"כאן 11" נתוני צפייה מרשימים, אך מלבד הרייטינג הנאה, המשדר טומן בחובו בעיה שהחלה עוד בהודעה על מינויה של גאולה אבן-סער לתפקיד המגישה במהדורה המרכזית – והתפרצה באופן בולט השבוע. מבקרים רבים קטלו את אבן-סער לא בשל יכולותיה העיתונאיות במשדר שהגישה אלא בגלל שלטענתם היא תפקדה יותר כאשתו של הפוליטיקאי היריב של אבי גבאי ופחות כאשת תקשורת אובייקטיבית.

חתן פרס סוקולוב עוזי בנזימן תהה בטור מיוחד ב"העין השביעית" האם אבן "מתפקדת כעיתונאית או כבת זוגו של גדעון סער", ומבקר הטלוויזיה של "הארץ" רוגל אלפר אף הקצין ופסק כי עליה להתפטר מכיוון ש"מהדורת החדשות לא שייכת לבעלך". הביקורת הגיעה כצפוי גם מצד הגולשים ברשתות החברתיות.

הביקורת העיקרית נוגעת לדברים שאמרה אבן-סער מיד עם ההודעה על זכייתו של גבאי: "אדם שלא היה חבר כנסת אפילו יום אחד! לא היה חבר קבינט!...תראו, מגיע אדם, באמת, משום מקום על פניו, נמצא דקה ורבע בפוליטיקה הישראלית...מועמד שעל פניו נראה שנתניהו אוכל אותו בלי מלח...הוא מתאים לנהל את את המערכת הפוליטית הכל כך מאתגרת, כל כך מורכבת של ישראל?! אדם שלא היה ח"כ יום אחד?! לא היה שר בקבינט יום אחד?! לא יודע לנהל מערכות פוליטיות מורכבות?!...מה הוא יודע על ניהול פוליטיקה בהשוואה לנתניהו?!".

באופן לא מפתיע, גורם בכיר בתאגיד אמר היום (חמישי) לוואלה ברנז'ה כי "גאולה זוכה לגיבוי מלא מאלדד קובלנץ. הוא כידוע לא איש שמתרגש מביקורות, ובכל מקרה אנחנו עוד בתקופת הרצה. לא מסתמן משהו אחר לגביה". גם התגובה הרשמית של התאגיד מגבה את אבן-סער באופן מלא, ויוצקת משמעות הפוכה למילה ממלכתיות: "גאולה אבן עיתונאית ומראיינת מצוינת, מהשורה הראשונה בישראל, ואנחנו מזמינים את כל הצופים ולהמשיך ולהצטרף אליה כל יום ב-20:00 למהדורת חדשות הערב. ככלי תקשורת ממלכתי לא נשפוט עיתונאים לפי עיסוק של בני זוגם".

כזכור, כבר עם ההודעה בחודש מרץ האחרון על מינויה של אבן-סער למגישת המהדורה של "כאן" התעוררה הביקורת על המהלך, כאשר בזמנו בתאגיד הדפו אותה. גורם בכיר בתאגיד אמר אז לוואלה ברנז'ה כי כל עוד שסער לא הצהיר רשמית שיחזור לפוליטיקה – אין שום בעיה. "מדובר בשאלה היפותטית. כרגע גדעון מחוץ לפוליטיקה. אם וכאשר הוא יחזור לפוליטיקה –יישקל מה יהיה איתה. אבל גאולה היא המגישה הלגיטימית, הטבעית והמקצועית ביותר שיכולנו לבחור", אמר. כאשר מאז, כאמור, סער כבר הצהיר באופן רשמי על חזרתו לפוליטיקה – אך למרות זאת בתאגיד לא השתנה דבר מבחינתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully