וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הוציא צו ביניים העוצר את זכיית ערוץ 20 במכרז להפעלת ערוץ הכנסת

19.7.2017 / 14:11

בג"צ קיבל את עתירות חדשות 2 ו-rge והורה על צו ביניים העוצר את זכיית ערוץ 20 במכרז להפעלת ערוץ הכנסת; זאת עד להחלטה שיפוטית אחרת. בינתיים חדשות 2 תמשיך להפעיל את הערוץ, ומועצת הכבלים והלווין תדון מחדש בתוצאות המכרז

חוק המאגר הביומטרי אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. ערוץ הכנסת
חוק המאגר הביומטרי אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת/ערוץ הכנסת

המכרז על ערוץ הכנסת הסתיים לפני כמה חודשים, אך הסאגה סביב מי יפעיל את הערוץ רחוקה מלהסתיים: בדיון שהתקיים היום (רביעי) בעתירות שהגישו חדשות 2 וקבוצת rge נגד המפעילה הזוכה ערוץ 20, החליט בית המשפט להוציא צו ביניים העוצר את זכיית ערוץ 20. זאת עד להחלטה שיפוטית אחרת. מועצת הכבלים והלווין תדון מחדש בתוצאות המכרז.

בינתיים מי שיפעיל את הערוץ הוא המפעילה הקודמת - חדשות 2. לא ברור מה יקרה במידה ויוחלט לבטל את זכייתו של ערוץ 20 במכרז - והאם יוחלט שהזוכה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת תהיה rge, שהגיעה למקום השני בניקוד במכרז.

את חדשות 2 ייצגו עוה"ד ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן, הטוענים לשורה של כשלים שנפלו במכרז. בעקבות העתירה, המדינה הודיעה בתחילת השבוע כי ייערך דיון מחודש בזכיית ערוץ 20 במכרז להפעלת ערוץ הכנסת - כשבוע בלבד לפני תאריך היעד שבו אמורה חדשות 2 להפסיק להפעיל את הערוץ, ולהעביר את הפעלתו לידי ערוץ 20.

עוד טוענת חדשות 2 בעתירתה כי "הצעת ערוץ 20 שהוכרזה כזוכה במכרז, הינה 'הצעה תכססנית', שדינה להיפסל, שכן כפי שגם צוין במפורש על ידי היועצים המקצועיים של ועדת המכרזים קיים חוסר הלימה בולט בין המצגים וההתחייבויות המפורטים בפרק התוכן לבין התוכנית העסקית שנכללה בהצעתה. סתירה פנימית זו מבטאת כוונה חסרת תום לב לגרוף כמה שיותר נקודות עבור פרק התוכן בהצעתה, תוך ידיעה ברורה כי אין ביכולתה לממש את התחייבויותיה".

מחדשות 2 נמסר בתגובה על ההחלטה: "כפי שבית המשפט ציין במהלך הדיון, הועלו על ידינו טענות בעלות משקל בנוגע לתקינות ההליך המכרזי שערכה מועצת הכבלים והלווין בראשות יפעת בן חי שגב ולפגמים שנפלו בו. אנו מקווים כי המועצה תיתן עכשיו את דעתה על פגמים אלה ותקבל את ההחלטה המתחייבת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זמנית, שלהם. חדשות 2/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קבוצת rge מביעה סיפוק מהחלטת בית המשפט העליון"

כזכור, גם קבוצת rge עתרה כנגד הזכייה של ערוץ 20 במכרז להפעלת ערוץ הכנסת. הקבוצה התמודדה גם היא במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, כשמי שהוביל את ההצעה היה סמנכ"ל הדיגיטל של rge, ערן טיפנברון. גם בעתירה של rge נטען כי ההצעה הזוכה של ערוץ 20 הייתה "הצעה תכסיסנית". את rge יצגו עוה"ד זוהר לנדה רונן ריינגולד ועדי שוהם ממשרד ברנע ושות.

מ-rge נמסר היום בתגובה: "קבוצת rge מביעה סיפוק מהחלטת בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ היום לתת צו שיעצור את העברת ערוץ הכנסת לידי ערוץ 20. משמעות ההחלטה היא שבית המשפט העליון הכיר בכך שטענות rge הן טענות כבדות משקל שיש לבררן ואנחנו משוכנעים כי יתברר שנפלו פגמים כבדים בהחלטת מועצת הכבלים והלווין וכי קבוצת rge שהגיעה למקום השני במכרז, תוכר כזוכה האמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully