וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר רגישות: מעריב דיווח על מותו של פיי גוטמן - בעודו בחיים

וואלה ברנז'ה

22.7.2017 / 20:21

אתר "מעריב" פירסם מוקדם יותר בכתבה על טביעתו של אמיר פיי גוטמן כי הזמר מת - בזמן שהוא עדיין מאושפז בבית החולים ונאבק על חייו. מעריב: "טעות אנוש מצערת. מאחלים לו החלמה מהירה"

מעריב אמיר. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מעריב אמיר/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

הטעות של "מעריב": האתר פירסם אחה"צ (שבת) כי הזמר אמיר פרישר גוטמן מת מטביעה, בזמן שהזמר עדיין מאושפז בבית החולים ונאבק על חייו. בכותרת הכתבה שפורסמה נכתב: "אמיר פיי גוטמן הציל את אחיינתו בת החמש שנסחפה בים – וטבע בעצמו למוות". בכותרת המשנה נכתב: "הזמר והשחקן, שכבר חשב שראה את המוות מתקרב שאובחן בטעות כחולה סרטן, מצא את מותו בנסיבות טרגיות".

הטעות של אתר "מעריב" התרחשה מספר חודשים לאחר שאתר "הארץ" עשה טעות דומה: בחודש מרץ האחרון פירסם "הארץ" ידיעה על מותו של שדרן הספורט מאיר איינשטיין ז"ל שעות לפני מותו - והסיר אותה כעבור זמן קצר לאחר שהתברר כי הדבר אינו נכון. הפרסום באתר אף גרם לעדכון הערך של איינשטיין בויקיפדיה, כאשר בתחילה נכתב כי הוא מת ולאחר מכן העדכון הוסר.

פרישר גוטמן טבע היום בצהריים בחוף הים בנווה ים סמוך לעתלית. הוא נכנס לשחות בים עם אחייניתו כבת חמש, ועם חברת משפחה, בחוף שאינו מוכרז. לאחר שגל סחף את השלושה, גולשים שהיו במקום הצילו את הילדה ואת חברת המשפחה, ופרישר גוטמן אותר מאוחר יותר. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום החלו לבצע בו פעולות החייאה והוא הובהל לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא במצב אנוש. היום הוא מציין את יום השנה להחלמתו מהמחלה שאובחנה בטעות כסרטן, ובגינה עבר ארבעה טיפולי כימותרפיה.

ממעריב נמסר בתגובה: "אכן מדובר בטעות אנוש מצערת של אחד מאנשי הדסק באתר. היא תוקנה כעבור פחות מדקה. אנחנו מאחלים לאמיר פיי גוטמן החלמה מהירה ורפואה שלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully