וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר הבית? חלמיש? לא תאמינו מדוע בתאגיד לא מסקרים בסופ"ש

23.7.2017 / 16:02

למרות שתקציבו כפול מהמתחרים, בתאגיד מתקשים לדווח בזמן אמת על הפיגועים. ואם זה לא מספיק, לוואלה ברנז'ה נודע כי לאחרונה הוחלט להסיר גם את הכוננות של הצוותים בפריפריה. ב"כאן בהרצה" לא מתרגשים: "תוך 4 שנים נהיה גוף התוכן המוביל בישראל"

הערכת מצב לאחר הפיגוע בחלמיש. דובר צה"ל
הערכת מצב לילית בחלמיש/דובר צה"ל
כאשר חדשות 2 ו-10 שידרו מבית החולים בחיפה על מצבו של אמיר פיי גוטמן, הכתב של "כאן" נאלץ לצלם בעצמו בסלולרי

שני ימי השישי האחרונים היו גדושים באירועים קשים – אך בגלל חיסכון בעלויות רוב האירועים האלה לא סוקרו בזמן אמת בערוץ הטלוויזיה של כאן, בניגוד למתחרים מחדשות 2 ו-10 ומאתרי האינטרנט החדשותיים הגדולים. בצל המחדל של חטיבת החדשות של התאגיד, לוואלה ברנז'ה נודע כי לאחרונה גם הוחלט להסיר את הכוננות של הצוותים בסופ"ש בפריפריה – בצפון ובדרום.

הצוותים בצפון ובדרום הורדו לאחרונה לחלוטין מכוננות בסופ"ש, זאת בשל הרצון לחסוך בעלויות. בהתחלה היו באיזור הצפון והדרום שני צוותים של צלמים ומקליטים לכל איזור – אחד בערבית ואחד בעברית – אשר עשו כוננות בסופ"ש בסבבים. ואולם לאחרונה הוחלט להוריד את השבתות ולאחר מכן גם את ימי שישי - כלומר אין בכלל כוננות בסופ"ש בדרום ובצפון. לכן אתמול (שבת), כאשר חדשות 2 ו-10 שידרו מבית החולים בחיפה על מצבו של אמיר פיי גוטמן, הכתב של כאן נאלץ לצלם בעצמו בסלולרי. יש לציין כי בתל אביב ובירושלים היו לתאגיד 2 צוותים כוננים – אך זה ירד לצוות אחד בלבד.

ברוך שי. גילי שם טוב, מערכת וואלה! NEWS
דרושה הערכת מצב גם כאן. ברוך שי/מערכת וואלה! NEWS, גילי שם טוב

"כאן": "מודעים לעובדה המפתיעה כי אנחנו עדיין לא מספקים מוצר מושלם"

הרצון לחסוך פוגע ביוקרה של חטיבת החדשות של כאן, המחזיקה בתקציב גבוה בהרבה מזה של חדשות 2 ו-10 – 160 מיליון שקל לעומת כ-80 מיליון שקל, אך לא משדרת בזמן אמת מאירועים חשובים

בתאגיד דווקא ניסו להפיק לקחים לאחר שביום שישי שעבר ב"כאן 11" לא שידרו בלייב מהפיגוע בהר הבית – אלא רק למחרת בשבת, והחליטו להציב כונן בסופ"ש. אך מכיוון שהכונן היה רק עד השעה עשר בלילה, כאשר הדיווח הראשוני על הפיגוע הגיע בסביבות עשר ועשרים, התאגיד שוב לא שידר מבזק ישיר מהפיגוע בחלמיש. בעקבות כך לוואלה ברנז'ה נודע כי הוחלט להאריך את הכוננות החל מהסופ"ש הבא עד לשעה 12 בלילה, כשהמטרה היא שיהיה כונן לאורך כל הסופ"ש.

הסיבה לצמצום בכוננות בסופ"ש היא שמדובר במשמרות הנחשבות ליקרות יחסית. כאשר ההערכה בענף היא שבתאגיד מנסים לחסוך בעלויות כדי להראות שהם פחות בזבזנים לעומת רשות השידור. עם זאת, התוצאה הפוכה והרצון לחסוך פוגע ביוקרה של חטיבת החדשות של כאן, המחזיקה בתקציב גבוה בהרבה מזה של חדשות 2 ו-10 – 160 מיליון שקל לעומת כ-80 מיליון שקל, אך לא משדרת בזמן אמת מאירועים חשובים.

מכאן בהרצה נמסר: "למרות אי הוודאות והניסיונות הרבים למנוע ולחבל בהקמתנו, אנו משדרים ב8 תחנות רדיו, 2 ערוצי טלוויזיה ובדיגיטל וכל זאת תוך התייעלות וחיסכון במשאבים. אנו מודעים לתקלות ולעובדה המפתיעה כי אנחנו עדיין לא מספקים מוצר מושלם ומתחייבים כי בתוך 4 שנים כאן יהיה גוף התוכן המוביל בישראל, ברדיו, בדיגיטל ובטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully