וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב "כאן" נעצר: "הוכנס כאחרון הפושעים לחדר מעוכבים, שבו שהו אזרחים אלימים"

25.7.2017 / 9:31

במכתב חריף שנשלח מראש חטיבת החדשות ברוך שי למפכ"ל אלשיך, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, מאשימים בתאגיד את המשטרה ב"חריגה מנוהל משטרתי בדבר עיכוב וחקירה של עיתונאי". המשטרה: "גם אנשי תקשורת אינם מעל החוק"

המפכ"ל רוני אלשיך והשר ארדן היום בטקס טקס חנוכת השיטור הרגלי של חוף הים 6 ביולי 2017. ראובן קסטרו
המפכ"ל אלשיך/ראובן קסטרו

בתאגיד השידור מחו בפני המשטרה על אירוע חריג שקרה לאחד מכתבי חטיבת החדשות, שבו הוא לטענתם עוכב לחקירה בניגוד לנהלים. במכתב חריף שנשלח מראש חטיבת החדשות ב"כאן" ברוך שי למפכ"ל רוני אלשיך, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, בתאגיד מאשימים את המשטרה ב"חריגה מנוהל משטרתי בדבר עיכוב וחקירה של עיתונאי". המכתב נשלח גם לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולראש מועצת העיתונות השופטת דליה דורנר.

הכתב אסף פוייזלוב, המסקר את אזור הדרום, הגיע באמצע יולי לפנימייה במסגרת צילומים לתחקיר שהוא מכין. לטענת התאגיד, הוא קיבל אישור להיכנס למתחם מהמאבטח, נכנס לחצר ביתו של מנהל הפנימייה, ולא לתוך הבית, ואולם כאשר המנהל ובני משפחתו הבינו כי מדובר בעיתונאי – החלה לכאורה מהומה במקום. לטענת הכתב, הוא "נכלא" על ידי מספר אנשים, ביניהם הקב"ט של הפנימייה, שאף איימו עליו כי יפגעו בו פיזית, כך נכתב במכתב.

בנוסף נטען במכתב כי לאחר מכן פוייזלוב פנה לדובר מרחב לכיש של המשטרה וביקש סיוע – אך במקום להיענות לבקשתו להגיש תלונה על כליאה לשווא, השוטרים בעצם עיכבו אותו לחקירה. זאת בניגוד לנוהל זימון עיתונאי לחקירה, כאשר הם אף מבצעים חיפוש בחפציו. הכתב הוכנס לניידת והובא לתחנת המשטרה באשדוד, זאת על אף בקשתו לנסוע לתחנה עם המכונית שלו שהושארה במתחם הפנימייה, למרות החשש של פוייזלוב להשאיר את המכונית שלו שם, דבר שאמר לשוטרים.

עוד נכתב כי כאשר הגיעו לתחנה, הכתב "הוכנס כאחרון הפושעים לחדר מעוכבים, שבו שהו אזרחים אזוקים ואלימים". במהלך שעות העיכוב ביקשו השוטרים לחקור אותו מספר פעמים, מבלי לקבל את אישור ראש אח"מ לחקירת עיתונאי – כפי שנדרש על פי הנהלים. הכתב עוכב בתחנה במשך 4 שעות – כאשר לא ברור האם הקצין האחראי אישר לעכב אותו מעבר לזמן המותר על פי חוק.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הנושא בפנייתכם נמצא בבדיקה ועל כן אין בכוונתנו להתייחס בשלב זה. לכשתסתיים הבדיקה ויתבררו העובדות לאשורן, נתייחס בהתאם. מבלי להתייחס לפרטים ולתיק החקירה שעדיין מתנהל, נציין כי גם אנשי תקשורת אינם מעל החוק וראוי ונכון שינהגו בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully