וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער היסטורי בישראל היום: "נתניהו חסר אונים, רופס ומבוהל"

וואלה ברנז'ה

26.7.2017 / 8:45

בעשר שנות קיומו של העיתון לא זכור שער שניצב נגד ראש הממשלה. ברקע: החלטת הקבינט להסיר את המגנומטרים; מאז חשיפת פרשת 2000, היחסים בין אדלסון לנתניהו נמצאים בשפל חסר תקדים - ונראה כי בעיתון סימנו את בנט כיורש

שער ישראל היום הבוקר 26 ביולי 2017. ראובן קסטרו
שער אופוזיציונרי/ראובן קסטרו

"ישראל היום" פרסם בשער העיתון טור היוצא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות החלטת הקבינט להסיר את המגנומטרים. מדובר בצעד יוצא דופן, כאשר עד כה העיתון לא הבליט בצורה כה משמעותית ביקורת כלפי נתניהו.

כתב המפלגות של העיתון, מתי טוכפלד, טוען בכותרת טורו: "כניעת המגנומטרים: הוצבו בבהלה, הוסרו ברפיסות". בכותרת המשנה נכתב כי "לא היה ספק שכל תנועת התנגדות מצד הערבים ואנשי הוואקף תוביל לכניעה של מדינת ישראל; נתניהו הוא לא ראש הממשלה הראשון שמוביל קו של חוסר אונים ישראלי אל מול הזרמים האיסלאמיים החזקים השולטים במקום הקדוש ליהודים ביד רמה".

טוכפלד סבור כי "זו לא רק הרפיסות שבהסרת המגנומטרים. הבעיה החלה עוד קודם, בשפלות הרוח שליוותה את הצבתם. התגובה הישראלית לפיגוע שבו נרצחו שני שוטרים על הר הבית היתה כה אפסית ומבוהלת, עד כי לא היה כל ספק שכל תנועת התנגדות מצד הערבים ואנשי הוואקף תוביל לכניעה של מדינת ישראל שמ?1967 ועד היום מתנהלת על הר הבית כעלה נידף".

הוא מוסיף כי "נתניהו הוא לא ראש הממשלה הראשון שמוביל קו של חוסר אונים ישראלי אל מול הזרמים האיסלאמיים החזקים השולטים במקום הקדוש ליהודים ביד רמה...בניגוד לראשי ממשלה קודמים, הצעד שהוביל נתניהו שלשום בקבינט, הוא כזה המכוון באופן ישיר נגד הבסיס הפוליטי שלו".

ישראל היום. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
הפוש חסר התקדים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

הרקע: שפל חסר תקדים ביחסי נתניהו-אדלסון

השער מתפרסם לאחר שמערכת "ישראל היום" עברה בחודשים האחרונים שינויים רבים: העורך הראשי עמוס רגב הוחלף בבועז ביסמוט, שפיטר את דן מרגלית ומוטי גילת. השניים טענו כי הסיבה לפיטורים היא רצונו של נתניהו בהפסקת עבודתם בעיתון בשל הביקורת שפירסמו נגדו, כאשר בעיתון טענו כי מדובר בצימצומים בלבד.

כזכור, בחודשים האחרונים - מאז חשיפת פרשת 2000 - היחסים בין בעלי "ישראל היום" שלדון אדלסון לבין רה"מ נתניהו נמצאים בשפל חסר תקדים - וכפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה - נראה כי בעיתון אף סימנו את שר החינוך בנט כיורש.

מבדיקת וואלה ברנז'ה שפורסמה לפני כחודש עולה כי הדבר מקבל ביטוי בראש ובראשונה בירידה הדרמטית בכמות החשיפות אותן מקבלים בני הזוג נתניהו שהיו נחשבים עד כה לבעלי הבית בחינמון. מגמה שהחלה לפני מספר חודשים אך הואצה מאז נכנס ביסמוט לתפקידו.

עוד באותו נושא

רטרוספקטיבה: השערים הבלתי נשכחים של עמוס רגב

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully