וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות למשטרה: "לא להצר את צעדיהם של עיתונאים"

26.7.2017 / 10:20

מועצת העיתונות מביעה "מחאה חריפה" על הצרת צעדים של עיתונאים בשטחי סיקור בירושלים: "מן הראוי להבהיר למשטרה כי תפקידו של העיתונאי מחייב חופש תנועה ונוכחות במוקדי האירועים"

השופטת בדימוס דורנר: "מותר שלעיתון תהיה אג'נדה". מור שאולי
דליה דורנר/מור שאולי

בעקבות האירועים האחרונים באזור ירושלים, כאשר המשטרה אסרה על מספר עיתונאים לסקר את המהומות, מועצת העיתונות מדגישה כי גם באזורי מתיחות גוברת שמורה לתקשורת זכות לנגישות ומוטלת עליה חובה להגיע אל זירת ההתרחשות.

נשיאת מועצת העיתונות בישראל, שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), דליה דורנר וצוות המועצה הביעו לאחרונה "מחאה חריפה" כהגדרתם על הצרת צעדים של עיתונאים בשטחי סיקור בירושלים. המועצה מתייצבת מאחורי בקשת עורך "הארץ" וכלי תקשורת בישראל - שלא להצר את צעדיהם של עיתונאים, על אחת כמה וכמה כשהדבר נעשה באופן אלים ובמיוחד כשהמתחם שנסגר לסיקור, פתוח לכלל הציבור.

"מן הראוי להבהיר למשטרת מחוז ירושלים כי תפקידו של העיתונאי מחייב חופש תנועה ונוכחות במוקדי האירועים. משטרה במדינה דמוקרטית מחויבת לשמור ככל הניתן על חופש זה", לפי המועצה.

מחאת המועצה מגיעה לאחר שבתחילת השבוע הגיעו צלם "הארץ" אמיל סלמן וכתב "הארץ" יותם ברגר לאזור שער האריות בעיר העתיקה בירושלים, כאשר בכניסה לרחוב מעלה שער האריות – כמה מאות מטרים מהשער – התגבשה עמדת עיתונאים. השוטרים שהוצבו בסמוך להם הודיעו כי אסורה כניסת עיתונאים דרך שער האריות לעיר העתיקה וכי עיתונאים מורשים לעבוד אך ורק מהעמדה המדוברת. במועצה מסבירים כי העמדה הייתה למעשה מדרכה, שבינה ובין מוקד ההתרחשות בשער האריות מפריד למעלה מחצי קילומטר, וכי לאזרחים שאינם עיתונאים הייתה גישה חופשית לאזור.

לפי המועצה, "לאחר דין ודברים התאפשר לצוות לעלות לשער, אולם לאחר כחצי שעה נדרש הצוות לעזוב את המקום". עוד נטען כי כאשר ברגר טען בפני השוטרים כי אין בסמכותם לגרש מהמקום עיתונאי שממלא את תפקידו, הם גררו אותו החוצה באלימות תוך שהם מעקמים את ידו. בנוסף לכך, בשבוע שעבר נמנעה מצלם "הארץ" אוליבייה פיטוסי גישה לאזור הבידוק בשער האריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully