וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד השידור מציג: העיתונאי שהוא גם פרזנטור

וואלה ברנז'ה

27.7.2017 / 15:55

אבישי עברי השתתף לאחרונה בקמפיין של האיחוד האירופי - גוף שאותו נהג לבקר - שנעשה ב"השראת" סרטוני התאגיד ברשתות החברתיות. עמרי מניב: "הסרטון מייצר מצג שווא, כאילו מדובר בעוד סרטון עיתונאי של כאן"

אבישי עברי. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
אבישי עברי/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

עיתונאי "כאן" אבישי עברי השתתף לאחרונה בסרטון פרסומת עבור האיחוד האירופי. עברי, המזוהה עם מחנה הימין מרבה לבקר ארגונים בינ"ל כולל את האיחוד האירופי, כאשר ככל הנראה זאת הסיבה שגוייס מלכתחילה לקמפיין - שנוצר "בהשראת" סרטוני התאגיד המפורסמים בעמודי כאן שברשתות החברתיות. יש לציין כי עברי שייך לחטיבת הדיגיטל של התאגיד, ולא לחטיבת החדשות.

מעבר לעובדה שלעיתונאי אסור לשמש כפרזנטור עבור גוף שאותו הוא מסקר במסגרת עבודתו, גם החיקוי של סרטוני התאגיד עבור קמפיין של האיחוד האירופי נראה בעייתי, וכתב החינוך של חדשות 10 עמרי מניב החליט לשלוח שאילתה בנושא לתאגיד.

מניב צייץ היום (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו כי "אבישי עברי מוגדר עיתונאי בתאגיד השידור הציבורי. רוב פעילותו המוכרת של עברי היא הצלפה בארגוני שמאל וביקורת נוקבת על כך שלטענתו הם ממומנים על ידי ישויות זרות, בין היתר האיחוד האירופי, כל שגוף זה הוא במוקד הסיקור של עברי. הבוקר פורסם סרטון פרסומי של האיחוד האירופי עם הפרזנטור אבישי עברי, מן הסתם בעבור תמורה כספית".

לפי מניב, "הסרטון מייצר מצג שווא, כאילו מדובר בעוד סרטון עיתונאי של כאן, ברור לגמרי שהמפרסם ביקש לדמות עד כמה שניתן בין הפרסומת לבין סרטוני השידור הציבורי". לסיכום מניב פנה לתאגיד ושאל האם עברי ביקש אישור לפרסם גוף אותו הוא מסקר, האם בתאגיד אישרו לו את זה – ומדוע; והאם בתאגיד סבורים שעיתונאים הזוכים למימון ציבורי רשאים לפרסם את מושא הסיקור שלהם, והאם יינקטו צעדים נגד עברי.

מ"כאן" נמסר בתגובה: "העבודה נעשתה באישור שניתן לפני יותר מחצי שנה. אכן ההשתתפות בעייתית ונסיק מסקנות בהמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully