וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה הדתית שקוראת לשר התקשורת להפסיק שידורי בידור בט' באב

וואלה ברנז'ה

1.8.2017 / 15:04

תנועת הנוער עזרא פנתה לאיוב קרא בבקשה ש"יאסור על שידור תכניות סאטירה ובידור בט' באב ויתאים את השידורים לזהות היום עצמו". ומה היה לגיא פינס, ששידר אמש, לומר בנושא?

גיא פינס. עדי אורני,
גיא פינס/עדי אורני

תנועת הנוער עזרא פנתה לשר התקשורת איוב קרא בבקשה שיאסור על שידור תכניות סאטירה ובידור בט' באב. בתנועה אומרים כי בניגוד לימים ממלכתיים כדוגמת יום כיפור - שבהם ערוצי הטלוויזיה מושבתים - דווקא בט' באב המציין את חורבן הבית, חברות הטלוויזיה השונות משדרות כרגיל.

במכתב שנשלח נכתב: "למרות שמדובר ביום שבו כולם מתכנסים וזוכרים את התקופות החשוכות, המשברים וימי החורבן אשר עברו עלינו, ערוצים בחרו שלא להתייחס לכך ולהמשיך בתוכנית השידורים כרגיל. אתה ודאי מבין כי ט' באב אינו שייך למגזר מסוים ועל מנת לייצר סיפור משותף, האינטרס של כולנו הוא שסמלים אלו הינם קונצנזוס ולא שייכים למגזר מסוים".

עוד נכתב, "כמי שאחראי על מדורת השבט המודרנית סביבה מתכנסים היום בתי האב בישראל אני פונה אלייך להפוך מדורה זו לא רק למסחרית אלא לרלוונטית ולהפעיל את ערוצי השידור על פי הנהוג בימי אבל לאומי. כשר הממונה על הרשות עלייך לכל הפחות להורות על השבתה של שידורי סאטירה ובידור, והתאמת השידורים לזהות היום עצמו היא צעד הכרחי".

פינס: "רק אני שמשתומם?"

מנגד, מי שמצביע דווקא על מגמה של הפסקת השידורים בערוצי הבידור בט' באב, כחלק מכפייה דתית בשנים האחרונות, הוא גיא פינס. בפוסט שפירסם היום בעמוד הפייסבוק שלו כתב פינס: "זה רק אני שמשתומם אל מול התהליך שעבר על תשעה באב בשנים האחרונות?...עד לא מזמן, בהן ט' באב היה היום הזה שבו אנשים דתיים או מסורתיים בהגדרת עצמם עסקו בתפילה ונהי, יום בחירה אצל המעסיק, וכל היתר - עבורם זה נספר - כראוי - כיום היסטורי עגום של חורבן הבית בגלל שנאת חינם וזה".

"אבל - ופה מגיע האבל הגדול - לא יום צום, לא אכיפה של סגירת מסעדות, לא השתוממות מאי-האכיפה, לא הפסקת שידורים בערוצי בידור לא כולל נטפליקס, לא שירי דיכאון ברדיו, לא השבתת לוח שידורים לאומי לטובת השלטת מצברוח עגמומי. והתוספת החדשה לשיח: אסור להכנס לים בט' באב (כי מה?) אסור לחתום חוזים ולדבר על עסקים ועוד שפע דיוני מותר/אסור על ימי בין המצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully