וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מחאת העובדים: קובלנץ מנע את שידורי החינוכית בתאגיד

6.8.2017 / 10:40

ביום שישי האחרון העלו עובדי החינוכית שקופית מחאה ב"כאן 11" - ובתגובה הופסקו שידורי החינוכית בערוץ. העובדים מנהלים בימים אלה מאבק במסגרתו הם דורשים לחתום עימם על הסכם על שידורי החינוכית בתאגיד ולמנות מחליף לקובלנץ בחינוכית

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

החרפת המשבר בין עובדי החינוכית לאלדד קובלנץ גרמה לשיבוש בשידורי התאגיד בסופ"ש: ביום שישי האחרון העלו עובדי החינוכית שקופית מחאה ב"כאן 11" - ובתגובה הופסקו שידורי החינוכית בערוץ. העובדים מנהלים בימים אלה מאבק במסגרתו הם דורשים לחתום איתם על הסכם על מתכונת שידורי החינוכית בערוץ 11 ומינוי מחליף למנכ"ל אלדד קובלנץ, המשמש גם כמנכ"ל הזמני של כאן.

בשבוע שעבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי בעקבות המשבר, ועדי החינוכית החליטו להודיע על הפסקת שיתוף פעולה מצידם עם קובלנץ. הפסקת שיתוף הפעולה תכלול למשל אי-השתתפות בישיבות, העובדים לא ישיבו להודעות שיישלחו מטעמו של קובלנץ – ואף מאיימים כי יקבלו החלטות בנושאים שונים בערוץ על דעת עצמם. הסיבה למאבק נעוצה בכך שהעובדים סבורים כי בשל התפקיד הכפול של קובלנץ – הוא לא מקדיש זמן לניהול המשבר בחינוכית, שבימים אלה מנהלת מאבק כנגד הסגירה שצפויה להתרחש בעוד כשנה, על פי חוק השידור הציבורי.

לפני כחודשיים נענו עובדי החינוכית לבקשת התאגיד לשדר את תכניות החינוכית בערוץ "כאן 11". מדובר ב-5 שעות בכל יום ו-8.5 שעות בימי שישי. לפי הוועד, הסכמת העובדים ניתנה אף שלא נחתם איתם הסכם מסודר, זאת בעקבות הבטחה כי תימשך ההידברות איתם בנוגע לעתיד החינוכית ולעתיד עובדיה. אך לטענתם, למרות זאת, כל ניסיונות ההסתדרות ועובדי החינוכית להגיע להסדר עם האוצר והתאגיד בקשותיהם לא נענו והסכם לא נחתם.

חינוכית. צילום מסך,
חינוכית/צילום מסך

בוועדים אומרים כי בתחילת השבוע פנה התאגיד לחינוכית וביקש לשבץ 7 מבזקי חדשות בימי שישי בבוקר ועד הצהריים בכל שעה עגולה, כאשר אז משודרות תוכניות החינוכית ב"כאן 11". עובדי החינוכית התנו זאת בשידור 7 פרומואים לשידורי החינוכית ב"כאן". לטענתם, קובלנץ התעלם מבקשת העובדים ו"תוך ניצול מעמדו הכפול הודיע כי במקום שידורי החינוכית ישדר התאגיד תכניות עד 12:00 בצהריים". לפי הוועד, בעקבות הצעד החד-צדדי של קובלנץ, העובדים שידרו שקופית שבה נכתב כי פנו להנהלת התאגיד בבקשה להסדיר בהסכם את מתכונת שידורי החינוכית בתאגיד. בתגובה, התאגיד הפסיק את השידורים מהחינוכית ושידר תכניות שלו במקום.

"אנו מאמינים שהחינוכית הינה נכס צאן ברזל חינוכי-תרבותי, שעבר התייעלות וזוכה להערכה ופרסים זקוקה למנכ"ל ראוי במשרה מלאה. לכן אנו נאלצים להחריף את המאבק להחלפת המנכ"ל", אומרים עובדי החינוכית. בנוסף, הם גם מותחים ביקורת על השר הממונה על החינוכית, שר החינוך נפתלי בנט, שלטענתם איננו ממנה ממלא מקום למנכ"ל החינוכית, גם לאחר שקובלנץ ביקש וקיבל אישור לחופשה ללא תשלום.

טרם התקבלה תגובה מקובלנץ ומהחינוכית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully