וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס נוסף לערוץ 20: ישלם 100 אלף ש' על "הדרה מתמשכת של קבוצות ביהדות"

וואלה ברנז'ה

8.8.2017 / 12:49

יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, הטילה עיצום כספי בסך 100,800 שקלים על הערוץ הייעודי למורשת ישראל (ערוץ 20) בשל הדרה מתמשכת של הזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים

ערוץ 20. ברני ארדוב
ערוץ 20/ברני ארדוב

יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, הטילה הבוקר (שלישי) עיצום כספי בסך 100,800 שקלים על הערוץ הייעודי למורשת ישראל (ערוץ 20) בשל הדרה מתמשכת של קבוצות ביהדות משידוריו, וזאת בניגוד להוראות רישיונו.

בחודש מרץ השנה, בהמשך לפגישה שהתקיימה בין נציגי המועצה, הערוץ וכן ראשי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות בישראל עליה דווח בוואלה ברנז'ה, הוחלט לקיים תקופת בדיקה בה נבחנה הייצוגיות של קבוצות אלו על המרקע. מהבדיקה שערך אגף הפיקוח במועצה עולה כי בשידורי המורשת של הערוץ נפקדים הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים מהשידורים. אשתקד חזרה המועצה על הוראות הרישיון הקובעות כי שומה על הערוץ לעמוד על מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור, למגוון השקפות בחברה ולבעלי תפיסות מנוגדות. הדבר עוגן בהחלטתה מפברואר 2016, בה קבעה המועצה כי תקפיד על מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים בציבור ולמגוון השקפות בחברה.

בעקבות תלונות רבות שהצטברו על שולחן המועצה, יזמה היו"ר בדיקה מדוקדקת של סוגיית הייצוג וההצגה בערוץ, אשר נבחנה במהלך חודשיים. הבדיקה העלתה כי היה אפס ייצוג לזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במועצה אף מבהירים כי הליך הבירור שהסתיים בעיצום הנוכחי החל ב-16.5.17 (בעקבות הממצאים שנאספו בחודשים מרץ ואפריל) - יותר מחודשיים לפני הגשת עתירה לבג"ץ של התנועה הרפורמית בעניין. עוד נקבע כי הערוץ יחויב לדווח למועצה על הייצוג וההצגה של זרמים שאינם אורתודוקסיים בערוץ, לרבות הזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים, מדי חודש.

ד"ר בן חי שגב: "בהחלטות המועצה נקבע במפורש כי המועצה תקפיד הקפדה יתרה על עמידת הערוץ בהוראות הקיימות ובכלל זה מתן ביטוי למגוון דעות וזרמים שונים בציבור. לפיכך, מידור או הדרה של קבוצות שונות משידורי הערוץ היא הפרה של הוראות הרישיון. ההוראה המחייבת את הערוץ לתת ביטוי לזרמים שונים בציבור היא חלק אינטגרלי מהוראות הרישיון. ערוץ 20, כערוץ המורשת הישראלי, ראוי שיביא לידי ביטוי את כלל הקולות והגוונים בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully