וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות חריף בין ההסתדרות לבין ראשי התאגיד: "בריונות המאפיינת ארגוני פשיעה של העולם התחתון"

10.8.2017 / 11:26

הסכסוך הארוך בין ראשי התאגיד לעובדי הטלוויזיה החינוכית לא נפסק, כאשר הפעם הקרב עולה מדרגה עם חלופת מכתבים זועמים בין נציגי ההסתדרות והעובדים ליועץ המשפטי של החינוכית והתאגיד אביגדור דנן

חינוכית. צילום מסך,
שקופית המחאה בחינוכית, ערוץ 23/צילום מסך
"הביריונות, אם כן, היא של הנהלת כאן" – רוצה לומר, החזק (כאן) רומס את החלש (החינוכית). כאשר בשניהם – משמשים אותם מנהלים: מנהל א' נותן הוראות למנהל א' ויועץ משפטי א' מגבה את ההחלטות – פלא ישראל מודל 2017"

הסכסוך הארוך בין ראשי התאגיד לעובדי הטלוויזיה החינוכית לא נפסק, כאשר הפעם הקרב עולה מדרגה עם חלופת מכתבים זועמים בין נציגי ההסתדרות והעובדים ליועץ המשפטי של החינוכית והתאגיד אביגדור דנן.

בהתאם לחוק תאגיד השידור הציבורי, החינוכית תפסיק לשדר החל מה-14 באוגוסט 2018 - כאשר אז יחל התאגיד לשדר ערוץ לילדים ולנוער. בנוסף, שידורי החינוכית בערוץ 2 ייפסקו עם פיצול הערוץ בנובמבר הקרוב.

השבוע שלח דנן מכתב לוועדי החינוכית שבו הגן על ההחלטה החד-צדדית להפסיק את שידורי החינוכית. דנן גם דחה את טענות העובדים כי הכהונה הכפולה שלו ושל קובלנץ בתאגיד ובחינוכית, יש בה ניגוד עניינים. בתגובה למכתב האשים אותו ועד העובדים בניגוד עניינים ובפגיעה מתמשכת באינטרסים של העובדים בחינוכית לטובת "כאן". כמו כן, הם ממשיכים לדרוש ממנו להתפטר מתפקידו.

ביום שלישי שלח מזכיר עובדי המדינה בהסתדרות, דורון קרני, מכתב חריף לדנן שכותרתו "התנהגות בריונית של מר אלדד קובלנץ ושלך" ותבע משניהם לחדול מלכהן בשני התפקידים ולבחור את מקום העסקתם. קרני כתב בין היתר כי "הביריונות, אם כן, היא של הנהלת כאן – רוצה לומר, החזק (כאן) רומס את החלש (החינוכית). כאשר בשניהם – משמשים אותם מנהלים: מנהל א' נותן הוראות למנהל א' ויועץ משפטי א' מגבה את ההחלטות – פלא ישראל מודל 2017". קרני מאשים את מנהלי התאגיד כי "בבריונות המאפיינת ארגוני פשיעה של העולם התחתון הם הורו להפסיק את שידורי החינוכית באופן חד צדדי ואף ממשיכים "לזרות מלח על פצעי העובדים שאותם אתם אמורים לא רק לנהל, אלא גם להנהיג".

המכתב נשלח גם לשר החינוך, בנט הממונה על החינוכית, למבקר המדינה ולגורמים נוספים. אתמול פנה קרני במכתב נוסף למנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב ולמנכ"ל משרד התקשורת מימון שמילה, ותבע מהם לפעול להפסיק את כפל התפקידים של קובלנץ ושל דנן.

דנן הגיב לקרני במכתב זועם משלו שבו כתב "ההתבטאויות הנמוכות והשפלות במכתבך אינן מכבדות אותך... ואני שוקל את התנהלותי בקשר לזה", כאשר הוא תובע ממנו להתנצל על נוסח מכתבו.

בהמשך לחלופת המכתבים, ועדי העובדים בחינוכית ממשיכים לדרוש את הפסקת כהונתם של דנן וקובלנץ בערוץ. "התנהלותו הנפסדת של המנכ"ל ודבריו הבוטים של היועץ המשפטי רק מדגישים את הצורך לשים קץ לכהונתם הוירטואלית בחינוכית ולמנות לתחנה הנהלה ראויה. העובדים ימשיכו וייאבקו לתיקון החוק כדי למנוע את סגירת החינוכית", לפי העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully