וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי הבריאות זועמים על ביה"ח איכילוב: "מחפש פרסומים על חשבוננו"

16.8.2017 / 11:45

הוראות חדשות לסיקור מטופלים ומבקרים שהוציא ביה"ח הציתו אש בגזרת כתבי הבריאות: "זאת הנחיה לא סבירה להגיד לכתב לא להיות בשטח ביה"ח או לא להיות בקומה בו מאושפז מפורסם". דובר איכילוב: "המחוייבות שלנו זה לפרטיות המאושפז"

שלומית מלכה 14.8.17. ראובן קסטרו
שלומית מלכה/ראובן קסטרו
"בית החולים נהנה מהפרסטיז' שהמאושפז נמצא שם. הם מעלים לרשתות החברתיות תמונות של שלומית מלכה ולוסי דובינצ'יק. אי אפשר לאחוז את החבל בשתי הקצוות. זה נהלים שלא מקובלים בשום צורה בעבודה מול עיתונאים"

הכיסוי התקשורתי הרחב שקיבל האשפוז של שלומית מלכה הביא את דובר איכילוב, אבי שושן, לחדד את נהלי הסיקור של הכתבים בשטח בית החולים, שהתמלא בימים האחרונים בכתבי בריאות, בידור וכתבים המסקרים את אזור תל אביב לאחר פציעתה של הדוגמנית. אתמול (שלישי) הוציא שושן מסמך שהגיע לידי וואלה ברנז'ה בשם "נהלי עבודה בעת אשפוז מטופל בעל עניין לציבור", אשר בין היתר מגדיר לכתבים איפה מותר להם לשהות, לשדר לייב, אוסר על כניסתם לקומה 3 (טיפול נמרץ) ועוד. הנהלים החדשים עוררו כצפוי כעס בקרב כתבי בריאות רבים שאומרים כי מדובר ב"נהלים הזויים".

כך למשל, כתב בריאות בכיר אמר לוואלה ברנז'ה כי לא הגיוני לדרוש מכתבים לא לשדר לייב: "אנחנו נמצאים ב-2017. אנחנו עושים לייב פייסבוק, משדרים בלייב לאתרים ולמהדורות החדשות בטלוויזיה, זאת הנחיה לא סבירה להגיד לכתב לא להיות בשטח בית החולים או לא להיות בקומה בו מאושפז אדם מפורסם. אם דורשים מאיתנו לא להיכנס למחלקת לטיפול נמרץ זה בסדר - אבל אם מדובר בקצה השני של המסדרון, שזאת מחלקת אחרת, אז לא ברור למה כתב וצלם לא יכולים לעבוד שם? בטח כשמגיעים מפורסמים אחרים לבקר את המאושפז ואנחנו רוצים לצלם אותם, או קרובי משפחה שלהם. בית חולים זה שטח פתוח, ובאיכילוב לא יכולים להחליט לומר לעיתונאים איפה להיות ומתי".

עוד אמר הכתב כי "בית החולים נהנה מהפרסטיז' כשהמאושפז נמצא שם - הם מעלים לרשתות החברתיות תמונות של שלומית מלכה ולוסי דובינצ'יק. אי אפשר לאחוז את החבל בשני הקצוות. אלו הם נהלים שלא מקובלים בשום צורה בעבודה מול עיתונאים. זאת צנזורה לשמה". בנוסף, לטענתו העדכונים מהדוברות של בית החולים מגיעים מאוחר מדי ולא בתדירות גבוהה מספיק.

אבי שושן. ליאור צור, מערכת וואלה! NEWS
אבי שושן/מערכת וואלה! NEWS, ליאור צור

"אריק איינשטיין ברור שאני מוציא מנכ"ל. דוגמנית אני ממש לא חייב"

"להוציא רופא זה להתחיל פסטיבל: מסינק מרוכז מתחילים לבלבל את המוח - מרפי רשף ועודד בן עמי והיום שהיה והצינור וחי בלילה וגל"צ וקול ישראל ואין לזה סוף. ברגע שאני מגדיר שאין ראיונות - אז אין באופן גורף, אחרת הרופא יעבוד רק בזה"

כתב בריאות אחר סיפר כי בבוקר של יום שני הוא צלצל לשושן ושאל מה שלומה של מלכה – ושושן השיב כי מצבה קשה והיא מורדמת ומונשמת. ואולם כעשר דקות לאחר מכן, כשהכתב שוחח עם הסוכן של מלכה, התברר כי מצבה קל. עוד אמר הכתב, "התחושה היא שבאיכילוב לא רוצים להחזיק כתבים אצלם. ברור שכשיש לך עיתונאים שמסתובבים בבית החולים זה לא נעים לדובר – הוא צריך להסתובב איתם וללוות אותם. באיכילוב כנראה רוצים 'לגזור קופון' בכל פעם כשמגיע אליהם סלבריטאי, אבל לא לעבוד קשה". בהמשך לטענות, חלק מכתבי הבריאות אף ביקשו פגישה עם פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל איכילוב.

בנוסף לטענות, אתמול התפתח דיון בקבוצת וואצאפ "דוברי מערכת הבריאות" בין הדוברים השונים ושושן על הנהלים החדשים. במסגרת הדיון שושן אמר: "זה המסמך שהוצאתי ובינתיים לא שמעתי אף אחד שפצה פה. גם אם כן, שיתמודדו. אני לא יכול להשתגע כל פעם בגלל כוכבנית ושכל בית החולים יהיה על הרגליים תוך הפרה של הפעילות".

לשאלה מדוע לא הוציא רופא לסינק לכלי התקשורת, שושן אמר: "להוציא רופא זה להתחיל פסטיבל: מסינק מרוכז מתחילים לבלבל את המוח - מרפי רשף ועודד בן עמי והיום שהיה והצינור וחי בלילה וגל"צ וקול ישראל ואין לזה סוף. ברגע שאני מגדיר שאין ראיונות - אז אין באופן גורף, אחרת הרופא יעבוד רק בזה. כשאני לא מספק רופא אז אין להם בשר. אני יודע שאני כאיכילוב אולי פריבילג אבל אני לא עושה יחצ על אירועים של סלבריטאים". כאשר אחד המשתתפים בקבוצה אמר לשושן כי "מה שאתה עושה פה זה מהפכה...כאשר מדובר בבית חולים של סלבז" – שושן השיב: "שמע, אריק איינשטיין ברור שאני מוציא מנכ"ל. דוגמנית אני ממש לא חייב".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"ההחלטה לא לשדר לייב היא בגלל פגיעה חמורה בפרטיות החולים והמבקרים"

"אני נותן לעיתונאים שירות ומנסה לסייע להם, לתת להם שירות ומידע בזמן אמת - יחד עם זאת, יש לי את המחוייבות לשמור על פרטיות המטופל. אם המשפחה מבקשת באופן מפורש לשמור על הפרטיות ומבקשת מכלי התקשורת לצאת – אז אני לא יכול למנוע מהם לצאת, אבל אני כן יכול להגדיר

שושן אמר בתגובה לוואלה ברנז'ה כי הנהלים החדשים נובעים קודם כל מדאגה לפרטיות המטופל: "ההחלטה לא לשדר לייב היא בגלל פגיעה חמורה בפרטיות החולים והמבקרים שהחיסיון הרפואי שלהם מופר כשמצלמות משדרות בשידור חי מתוך המתחם והם מתועדים בלי ידיעתם תוך הפרה בוטה של פרטיותם. מטופל שיצולם בלי ידיעתו בזמן שהוא במסדרון או בדרך לבדיקה או טיפול רשאי לתבוע כלי תקשורת על הפרת פרטיותו. זה צעד שמגן על כל הצדדים במקום רגיש כמו בית חולים".

בנוגע לעבודתו מול הכתבים אמר, "אני נותן לעיתונאים שירות ומנסה לסייע להם, לתת להם שירות ומידע בזמן אמת - יחד עם זאת, יש לי את המחוייבות לשמור על פרטיות המטופל. אם המשפחה מבקשת באופן מפורש לשמור על הפרטיות ומבקשת מכלי התקשורת לצאת – אז אני לא יכול למנוע מהם לצאת, אבל אני כן יכול להגדיר להם איפה הם יכולים לעמוד. אני חייב שהמסדרון בטיפול נמרץ יהיה פנוי ולא חסום על ידי עיתונאים".

בנוגע ל"גזירת קופון" מאשפוז של סלב, שושן אמר כי "אם הייתי רוצה לגזור קופון על אשפוז של סלב הייתי מוציא רופא, אבל אנחנו מתוך אסטרטגיה לא הוצאנו רופא לסינק. הפרסטיז' של איכילוב זה על המחקר, החדשנות והרפואה המצויינת, לא על אשפוז של מפורסם. בהרבה פעמים מאושפזים אצלנו מפורסמים ואף אחד לא יודע מזה, אנחנו מאוד שומרים על הפרטיות שלהם". בנוגע לתדירות העדכונים אמר: "אני לא יכול לספק את תאוות התקשורת ולספק כל חמש דקות עדכונים – כי אין לי מה לעדכן כל חמש דקות. המצב הרפואי לא משתנה כ"כ מהר. אם אני מחליט אסטרטגית עם המטופל והמשפחה שאנחנו לא יוצאים לתקשורת – זאת זכותנו. אני לא מחוייב להוציא רופא, אני מחוייב לפרטיות החולה".

בנוסף, לטענתו: "הבעיה היא לא עם הכתבים הוותיקים שמכירים את העבודה ומכבדים את המקום ומבינים את הרגישות שלו שכן מוסד רפואי זה לא אירוע יחצני ויש בו כללים אחרים לגמרי. לצערי, בתדירות בה מתחלפים הכתבים ומגיעים כתבים צעירים שעדיין לא מנוסים בהתנהלות באירועים מסוג זה אנחנו חווים התנהלות לא מכובדת מצד חלק מהם ולכן הוצאתי חידוד לנהלים. אני מקווה שכולם יכבדו אותם בעתיד למען עבודה תקינה ונעימה לכולם".

לסיכום אמר: "ביה"ח איכילוב הוכיח בכל האשפוזים האחרונים של מפורסמים, ובהתנהלות לאורך השנים באשפוזים של מפורסמים שאף אחד לא יודע עליהם, זה שהדאגה הגדולה והמחוייבות שלנו זה לפרטיות המאושפז והחיסיון הרפואי שלו - לא משנה מי הוא, ומה מידת העניין שלו לציבור. את זה אנחנו נקפיד לעשות, גם במחיר שעיתונאים יכעסו. המחוייבות שלי זה לבית החולים ולחוק. בגלל זה גם משפחת מלכה-לוי ודובינצ'יק ועוד הרבה שאתם לא יודעים עליהם הודו לבית החולים על ההתנהלות של הצוות הרפואי והטיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully