נושאים חמים

נדחתה תלונת תנועת ההתיישבות "אמנה" נגד חדשות 10; "פרסום אמין ומדויק"

בתחילת ינואר השנה שודרה בתכנית "המגזין" כתבתו של איתי רום, שעסקה במימון ואופן ההקמה של התנחלויות לא חוקיות. ב"אמנה" טענו כי תגובת התנועה "הוצגה באופן חלקי ומסולף". מועצת העיתונות קבעה כי "אנשי הערוץ פעלו על פי אמות מידות מקצועיות"

שי ודרור מראיינים את אושרת קוטלר (צילום מסך)
(צילום: חיים יפים)

נדחתה תלונת תנועת ההתיישבות "אמנה" נגד חדשות 10 ו"המגזין" עם אושרת קוטלר. בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות קבע כי "אנשי הערוץ פעלו על פי אמות מידות עיתונאיות ומקצועיות כדי להבטיח פרסום אמין ומדויק".

בתחילת ינואר השנה שודרה בתכנית "המגזין" עם אושרת קוטלר בערוץ 10 כתבתו של איתי רום, שעסקה במימון ואופן ההקמה של התנחלויות לא חוקיות, ובעימותים שבין תנועת "אמנה" למתיישבים על רקע המעמד הלא מוסדר של קרקעות ביהודה ושומרון. בעקבות השידור, התלוננה "אמנה" בפני בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות כי קטע הכתבה שעסק במחלוקת של התנועה עם משפחות בישוב אפרת היה "רצוף דברי בלע שקריים", לקה "במגמתיות ובזדון", וכי תגובת התנועה "הוצגה באופן חלקי ומסולף" - כהגדרתה.

בית הדין לאתיקה דחה השבוע פה אחד את התלונה, לאחר שקבע כי הכתבה לא הפרה את תקנון האתיקה של מועצת העיתונות. השופטים בדיון - היו"ר פרופ' יחיאל לימור, שלמה נקדימון ויוסף קיסטר – קבעו כי נציג המתלוננת, עו"ד נדב העצני, לא הביא סימוכין לטענותיו. עוד לטענתם, גם תגובת "אמנה" שודרה באופן המשקף את עמדתה והובאה בצורה נאותה. את חדשות 10 ייצגו בדיון עו"ד עיינה נוימן, עורך "המגזין" ניר בכר ורום.