וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוב קרא על הכתב ממנו שלל את תעודת העיתונאי: "שישדר מרמאללה, לא אצלנו"

יעקב אילון

17.8.2017 / 15:30

בראיון לאולפן וואלה! NEWS מגיב שר התקשורת לביקורת שהופנתה כלפיו בעקבות המהלך לשלילת תעודת העיתונאי של כתב אל ג'זירה אליאס כראם: "הוא אמר במוצהר שהוא חלק אינטגרלי מההתנגדות". צפו

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

"בסרטים שהוצגו לפני על ידי גורמים שונים מתברר שכתב אל ג'זירה חצה את כל הקווים האדומים. הוא אמר במוצהר שהוא כעיתונאי חלק אינטגרלי מההתנגדות. הכוונה שלו בערבית הוא שהוא חלק מהמאבק של הטרור בנו. הוא משתמש בתפקידו ככתב כדי לסייע במאבק הזה שהוא, לדעתו, לגיטימי וזה דבר לא ייעשה. זה חוצה את קו חופש הביטוי שאני חסיד שלו וחייבים לעשות מעשה", כך אומר היום (חמישי) שר התקשורת איוב קרא ליעקב אילון באולפן וואלה! NEWS בתגובה לביקורת שהושמעה כלפיו בעקבות הנחייתו לשלול מכתב הרשת בישראל אליאס כראם את תעודת העיתונאי.

מדובר בדיבורים, דיבורים יש הרבה. מי השופט שיחליט מי מקבל תעודה ומי לא?

"התעודה היא לגיטימציה שמעניקה הממשלה לכתבים לסקר באופן החופשי וההגון ביותר את מה שקורה כאן. צריך להבין את הניואנסים, ואני מבין ערבית ואת הניואנסים. אני חלק מהמאבק הזה ותומך בו. כמסיתים בהר הבית לפגיעה בחיילי צה"ל, באזרחי צה"ל, אתה לא מדווח, אתה לא כחלק מחופש הביטוי, אלא הופך להיות מסית לטרור, הקצנה דתית ואנטישמיות".

ישראל נכנסת פה למועדון של דמוקרטיות מפוארות כמו ערב הסעודיות שסוגרות משרדים שלהם.

"חוץ מאיראן, כי הם הפכו להיות בני בריתה ומשתפים פעולה אותה, כל מדינות האזור סילקו אותם. זו גושפנקא לכל מה שאנחנו אומרים. אל ג'זירה בארה"ב ובאירופה היא לא אל ג'זירה בהר הבית ולא אל ג'זירה בערבית. עלי לא יעבדו, אני מבין את השפה טוב מכולם. לא אתן לגיטימציה לכתב שאומר שהוא חלק מהטרור הזה".

זו רמיסה ברגל גסה של חופש הביטוי.

"אם אני שם במבחן האיזונים והמידתיות מה חשוב יותר: דמוקרטיה או ביטחון ישראל, ביטחון ישראל יגבר. כאן מדובר באנשים שמסיתים ופוגעים באנשים חפים מפשע והוא אומר שהוא חלק מזה. שישדר מרמאללה, לא אצלנו. זה חלק מהמאבק בטרור של כל המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully